دوربین مداربسته, مقالات تخصصی دوربین مداربسته

اهمیت استفاده از دوربین مداربسته

مزایای استفاده از دوربین مداربسته

 اهمیت استفاده از دوربین مداربسته چیست؟  امنیت است یک بحث مهم در زندگی انسان است چرا که انسان همیشه در زندگی به دنبال ایجاد آرامش است و این آرامش هرگز بدون ایجاد امنیت معنا پیدا نمی کند. یکی از ابزارهایی که در زندگی مدرن امروزه به کمک بشر آمده تا امنیت را در ابعاد گوناگون آن ایجاد نماید بحث سیستم های امنیتی و بخصوص دوربین مدار بسته است. امنیت در تمام حوزه های زندگی و در قبال تمام مسایلی که جان و مال افراد را تهدید میکنند امری بسیار مهم و غیر قابل انکار است. این اهمیت، هم در فضاهای مسکونی و هم در محیط های تجاری کاملا قابل درک است.

اگرچه سیستم نظارتی استفاده از نگهبان تاحدودی موجبات ایجاد امنیت را در فضاهای بخصوص تجاری فراهم آورده است، لکن این عنصر حفاظتی به حد کافی گسترده نیست تا بتواند از تمامی محدوده و به نحو احسن حفاظت کند. این درست جایی است که اهمیت نصب دوربین مدار بسته رخ می نماید.

 اهمیت استفاده از دوربین مداربسته چیست؟

  • ترساندن مجرمین
  • جلوگیری از سرقت
  • افزایش بهره وری
  • کاهش مسئولیت و بدهی
  • محافظت از اطلاعات
  • مدیریت از راه دور
  • ساده سازی عملیات
  • آرامش خاطر

ترساندن مجرمین

دوربین مداربسته ای که در محل های مناسب نصب شده باشد مجرم احتمالی را بر آن می دارد تا از انجام جرم دست بردارد
و محل دیگری که ضریب امنیتی پایین تری دارد را برای انجام جرم انتخاب نماید.

این مطلب را هم ببینید
مزایای استفاده از دوربین های مداربسته تحت شبکه - IP

جلوگیری از سرقت

طبق مطالعات انجام شده در صنایع کوچک نصب دوربین مداربسته میزان متضرر شدن از بابت سرقت های درونی و بیرونی را به نصف کاهش می دهد.

افزایش بهره وری

بهره وری نیروی کار بزرگ ترین دغدغه ای است که امروزه تجارت و صنعت با آن مواجه است .
سیستم های نظارت تصویری کمک می کنند تا حتی در هنگامی که شما ( به عنوان مدیر مجموعه ) در محل حضور ندارید افراد بهترین رفتار کاری را از خود نشان دهند .

کاهش مسئولیت و بدهی

بسیاری از مجرمین به دنبال کسب سود از طریق ایجاد ادعاهای دروغین علیه شرکت ها می باشند .
بدون داشتن شواهد برای دفاع  از خود مسئولین این شرکت ها ممکن است بعضاً محکوم به پرداخت هزینه های گزافی شوند .
دوربین مداربستهراهی مؤثر برای جلوگیری از این وقایع به شمار رفته و علیه چنین ادعاهایی مفید خواهد بود .

محافظت از اطلاعات

رقبای شما همواره حاضرند هزینه های بالایی را برای اشراف و آگاهی از اسرار شرکت شما بپردازند .
دوربین هایی که با استراتژی دقیق نصب شده باشند از دسترسی آن ها و هم چنین قصد آن ها برای سرقت اطلاعات شما جلوگیری می کنند.

این مطلب را هم ببینید
نحوه اضافه کردن دوربین های تحت شبکه به NVR

مدیریت از راه دور

بسیاری از سیستم های امنیتی تصویری مجهز به نرم افزارهایی هستند که قادرند تأسیسات و اماکن متعددی را از یک نقطه رویت کنند .
چنین قابلیتی هزینه تجهیزات و هزینه های اضافی مدیریتی شما را به طور قابل ملاحظه ای کاهش داده و به مدیران این امکان را می دهد تا علی رغم درگیری های زمانی و مکانی بر کل محیط کار خود نظارت نمایند.

ساده سازی عملیات

نظارت تصویری معمولاً در کارخانجات اماکن تولیدی و اجرایی برای مشاهده و نظارت تجهیزات و شناسایی سریع مشکلات که ممکن است تأخیرات یا دشواری هایی را برای روند تولید به همراه داشته باشد به کار می رود . هم چنین به عنوان چشم بیداری برای ایجاد تأثیر مثبت در روند تولید و حصول اطمینان از تجهیز مناسب عوامل تولید در محیط کار به کار می رود .

آرامش خاطر

مدیران مشاغل و صاحبان منازل در نهایت به دنبال آرامش خاطری هستند که در نتیجه محافظت از دارایی هایشان و تأمین محیط امن و مطمئن برای کارکنان ، دوستان و خانواده شان به دست می آید و این که در هنگام وقوع حوادث احتمالی قادر باشند تا فرد یا افراد مختلف و مقصر را به مراجع قضایی معرفی کند. تحقق این امر تنها توسط یک سیستم نظارت تصویری میسر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *