دوربین مداربسته, مقالات تخصصی دوربین مداربسته

بهترین دوربین مداربسته برای محیط های عریض

Cctv Wide

بهترین دوربین مداربسته برای محیط های عریض کدام است؟ نصب دوربین مداربسته و نیز عملکرد ها و شیوه های نصب یکی دیگر از پارامترهای مهم در این زمینه خرید و انتخاب دوربین مداربسته مناسب میباشد، یکی دیگر از موضوعاتی که برای نصب دوربین مداربسته علاوه بر فضای محیط انتخابی باید در نظر گرفته شود انتخاب انتخاب دوربین مداربسته مناسب با محیط است.برای مثال بهترین دوربین مداربسته ای که میتوانید برای یک محیط عریض در نظر بگیرید دوربین مداربسته ی پانوراما مگاپیکسلی است زیرا علاوه بر اینکه نظارت تصویری محیط عریض را افزایش میدهد هزینه های نصب دوربین مداربسته و هزینه های زیر ساختی و تجهیزات را کاهش داده و تا حد قابل توجهی به امنیت محیط شما کمک میکند.

شما میتوانید به راحتی با استفاده از این دوربین های مدار بسته با توجه به تعداد دوربین های اندک فضای دید زیاد و با جزئیات بیشتری را داشته باشد.که این موضوع باعث میشودکه عملکرد و استفاده از این سیستم برای کاربران ساده تر شود. استفاده از دوربین مدار بسته با قابلیت دید پانورامایی میزان بازدهی میتواند به حداکثر برسدو رعایت ایمنی با این دوربین مدار بسته امری چالش برانگیز است و این موضوع تا حدی است که دیگر دوربین هایPTZ نیز برای این کار اولویت به  شمار نمیروند.

این مطلب را هم ببینید
Dual Stream چیست ؟

دوربین مداربسته PTZ

دوربین مداربسته PTZ فقط میتواندیک نقطه را در مسیر خوددر یک زمان مشاهده نماید و ممکن است در همان لحظه رویداد مهمی از نظر ایمنی در نقطه دیگری رخ دهد که در محدوده ی پوشش تصویری قرار نگیرد.دوربین هایی که با دید پانورامایی هستند لحظه و اتفاقی را ازدست نمیدهند. دوربین مداربسته با دید پانورامایی ۱۸۲ تا۳۶۰ درجه میتواند فضای دید بیشتری را نمایش دهددر حالی که برای حالت عادی به دچند دوربین PTZ  احتیاج است.امکانات نظارتی ۱۸۰ تا ۳۶۰ درجه ای دوربین مداربسته پانوراما:کاربردها میتواند از دوربین مداربسته پانورامادر محیط های بیرونی مانند پمپ بنزین ها ،اطراف اطراف ساختمان ها و محیط های داخلی مانند راهروها و… استفاده نمایند و همزمان به صورت دیجیتال به سمت چند نقطه از تصویر زوم نماید و این تنها کاری ست که یک دوربین مداربسته PTZ  نمیتواند انجام دهد .

دوربین های مداربسته پانوراما

دوربین های مداربسته پانوراما با وسعت دید ۱۸۰  تا ۳۶۰ درجه ای و وضوح تصویر ۲  و۶ مگاپیکسل که این میزان قابل ارتقا میباشد موجود میباشد  ، که از این طریق میتوان حتی تصاویر محیط های وسیع تر را با جزئیات دقیق داشته باشیم. در حقیقت یک دوربین مداربسته با تصویر پانوراما را میتوان جاگزین چند دوربین مداربسته آنالوگ یا PTZ قرار داد و نیز از این طریق هزینه های جانبی نصب دوربین مداربسته ویا هزینه های نرم افزاری مربوط را کاهش میدهد.

این مطلب را هم ببینید
اهمیت پهنای باند در دوربین مداربسته

پوشش کامل و مداوم از فضای مربوط باعث افزایش اطمینان و کیفیت تصویر از محیط میشود.چرا که این تصاویر با هدف تحقیق یا تعقیب قضایی در فعالیت های قانونی به حساب می آید .وضوح و کیفیت تصویر نیزکه نقش اصلی را ایفا مینماید برای مثال در پارکینگ ها ،؛ محیط های خارجی ،شهر ها،تالارها و… دوربین های مگاپیکسلی با کیفیت تصویر و صدای بالا میتواند تصاویر ویدئویی کارآمدی را از یک رویداد ارائه دهند که جزئیات دقیقی را شامل شود.در آینده استفاده از این نوع دوربین ها به مراتب بیشتر به چشم میخورد و با اطمینان میتوان گفت جاگزین دوربین های فعلی به نوعی مشخص شده است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *