دوربین مداربسته, مقالات تخصصی دوربین مداربسته

مزایای تجاری تکنولوژی فشرده سازی H.265+

مزایای تجاری تکنولوژی فشرده سازی H.265+

روش فشرده سازی HEVC (مخفف High Efficiency Video Coding) که بیشتر با نامفشرده سازی H.265+ شناخته می شود یک روش پیشرفته فشرده سازی تصاویر ویدئویی است که به وسیله تیم JCT-VC ایجاد شد. امروزه با گسترده شدن حوزه کسب و کار در سراسر جهان ، یکی از چالش های پیش روی انواع مشاغل قرار داد باز بینی و نظارت بر این محل هاست ، نظارتی که بتوان به صورت همزمان با وقوع رخداد ها و بدون متحمل شدن هزینه های عملیاتی بالا انجام داد. این موضوع در دو حالت صدق میکند.

به خصوص در مورد کسب و کارهایی که روی زیر بناهای ارتباطی محدود سرمایه گذاری میکنند یا کسب و کارهایی که شعب زیادی در سراسر کشورهای مختلف دنیا دارند که نظارت این تعداد مکان در صورت عدم یکپارچه سازی بسیار سنگین تمام خواهد شد و با آمدن تکنولوژی دوربینهای تحت شبکه ،گامهای بلندی در جهت معرفی قابلیت های فشرده سازی برداشته شده است.این قابلیت ها امکان انتقال ویدئوی  زنده را از طریق شبکه های با پهنای باند پایین فراهم میکنند.

تکنولوژی فشرده سازی H.265+

تکنولوژی فشرده سازی H.265+ قادر به پردازش تعداد فریم های بالایی از ویدئو استریم ها در هر ثانیه است که این قابلیت پخش ویدئوهای زنده و ضبط شده را حتی از مناطقی که محدود به GPRS  یا شبکه های ADGA  هستند ،آسانتر میسازد. در تئوری،یک دوربین تحت شبکه که از تکنولوژی فشرده سازی H.265+ استفاده میکند به کاربر اجازه میدهد که تصاویر ضبط شده توسط ۱۰۰۰ دوربین را با لینکی ۱ مگابایتی به آسانی پخش کند.

این ویژگی ،در میزان داده هایی که یک فرد میتواند انتقال دهد تفاوت بسیار بزرگی ایجاد میکند، به شرکت ها اجازه میدهد که ظرفیت خود را به طور گسترده ای افزایش دهند تا چندین مکان را بدون توجه به محل قرار گیری آنها نظارت کنند و بستری تحت شبکه و یکدست را در سراسر مکان ها، مناطق و کشور ها ایجاد کنند.دوربین هایی که از تکنولوژی فشرده سازی استفاده میکنند برای تمام مکان هایی که در حال حاظر به اتصال کابل های اینترنتی دسترسی ندارند ، ایده آل هستند و پخش ویدیئوهای  زنده و ضبط شده را حتی از مناطق فاقد پهنای باند بزرگ آسان میسازد.

این مطلب را هم ببینید
IRIS دوربین چیست؟

 H.265+ در دی وی آر (DVR)

دی وی آر (DVR) نیز از این قابلیت برخوردار است که صوت را از هر دو مسیر رفت و برگشت پخش کند و اپراتور های امنیتی را قادر سازد که علاوه بر شنیدن صداهای منتقل شده توسط میکروفن از یک منطقه دور ، صوت هایی را به محل ها ارسال کنند.با اتصال اسپیکرهای بیرونی به دی.وی.آر اپراتورها میتوانند با گاردهای محلی صحبت کنند،دستور دهند یا هشدار زبانی به متجاوزین بدهند و یا حتی فایل های صوتی را از پیش ضبط شده همچون آژیر پلیس یا پیام های هشدار را برای دور کردن متجاوزین پخش کنند.

دوربین هایی که از تکنولوژی فشرده سازی استفاده میکنند برای تمام مکان هایی که در حال حاضر به کابل های اینترنت دسترسی ندارند یا در مکان های ثابتی که یک اتصال اینترنت سلولی پشتیبان لازم است،ایده آل هستند.به عنوان مثال ،تصور کنید که شرکت شمادر حال ساخت یک ساختمان در محلی دور است که در آن دسترسی به پهنای باند بزرگ وجود ندارد، مادامی که این تصویر به شبکه های آی.پی فرستاده شوند، این  فشرده سازی H.265+ به شما اجازه میدهد که تصاویر ویدئویی زنده را از هر مکانی اجرا کنید ، فارغ از اینکه اینترنت مورد استفاده شما ای.دی.اس.ال ، دیجی نت ، وی ست یا جی.اس.ام باشد. از منظر امنیتی ،این قابلیت امکان نظارت بر اماکن را بالا میبرد.

این مطلب را هم ببینید
نحوه انجام تنظیمات ساعت و ارسال ایمیل دستگاه های رکوردر

نظارت دقیق تر با تکنولوژی H.265+

به عنوان مثال،یک ناظر یا مدیر میتواند به صورت دورادور به تحویل محموله ها ،چگونگی قرارگیری آنها در انبار و در صورت وجود افراد غیر مجاز در محل به کاهش سرقت و کم شدن تعداد محموله ها کمک کند.علاوه بر این در سطح مدیریت پروژه تجزیه و تحلیل تصاویر ضبط شده توسط دوربین های تحت شبکه کمک کننده است.این کار با قادر ساختن پرسنل کلیدی به برنامه ریزی و نظارت بهتر اقدامات امنیتی در یک مکان انجام میشود.این کار انجام به موقع وظایف مهم راطبق برنامه زمانی و رفتار تجویز شده ضمانت میکند.همچنین آن دسته از کارمندانی که نظارت بر پرژه را بر عهده دارند قادرند تصاویر ویدئویی زنده را از چندید مکان مختلف (مکان های مختلف،حتی کشورهای مختلف) روی کامپیوتر ،تبلت و گوشی های هوشمند خود مشاهده کنند.

مزایای تجاری تکنولوژی فشرده سازی H.265+ در دوربین مداربسته

  1. H.265 دوبرابر مؤثرو کارآمدتر از H.264 می باشد .
  2. کاهش سایز فایل ها تا ۵۰% با همان کیفیت
  3. پشتیبانی از رزولوشن تا ۷۶۸۰ * ۴۳۲۰ (۸K)
  4. کاهش سر و صدای ویدئو و افزایش محدوده دینامیکی
  5. گسترش تجربه ی کیفیت تصویر بسیار بیشتر نسبت بهH.264

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *