دوربین مداربسته, مقالات تخصصی دوربین مداربسته

هارد مناسب سیستم های نظارتی

Hard Drive Surveillance Systems

تصاویر دوربین های مداربسته امنیتی برای شرکت ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از تصمیم های مهم که برای حفظ این اطلاعات می توان گرفت انتخاب یک هارد مناسب سیستم های نظارتی برای کار در سیستم نظارتی می باشد.

از جمله مشکلات مربوط به فضای ذخیره سازی می توان به مشکلاتی نظیر گرم شدن بیش از حد درایو و نیاز به کار درایو به صورت تمام وقت در تمام روزهای هفته می باشد که هارد های مخصوص سیستم نظارت تصویری می توانند این مشکلات را رفع نمایند.در میان بالا رفتن سرسام آور نیاز به سیستم های نظارتی همراه با موانع جدیدی در سیستم ذخیره سازی آنها که از جانب تصاویر ۴K تحمیل می شود ، راه حل های ذخیره سازی جدیدی برای ذخیره این حجم اطلاعات و بهینه سازی عملکرد سیستم امنیتی وجود دارد.

اما برای انتخاب درست یک هارد مناسب شما نیاز به دانستن هدف های اصلی و انتظاراتی که از فضای ذخیره سازی دارید برای انتخاب یک هارد مخصوص سیستم نظارتی دارید.”هارد مناسب دوربین مداربسته

هارد مناسب سیستم های نظارتی و تصویری

  • فضای مورد نیاز برای ذخیره سازی اطلاعات دوربین مداربسته
  • با کیفیت بودن هارد سیستم های نظارتی
  • گزینه های بازیابی اطلاعات در هنگام خرابی یا ویروسی شدن
  • هزینه کل درایو ذخیره سازی دوربین مداربسته
  • انتخاب نوع و برند هارد دیسک
  • ظرفیت هارد دیسک سیستم مداربسته

فضای مورد نیاز برای ذخیره سازی اطلاعات دوربین مداربسته

اولین چیزی که نیاز به در نظر گرفتن دارید در نظر گرفتن فضا و ظرفیت مورد نیاز می باشد. ممکن است شما برای صرفه جویی در هزینه ها و کاهش آن ظرفیت هارد خود را بر اساس نیاز فعلی خود انتخاب نمایید که این می تواند به ایجاد هزینه های بیشتر در آینده برای ارتقا منجر شود و در دراز مدت باعث ایجاد مشکل برای شما شود.

قبل از انتخاب نیاز به در نظر گرفتن نیازهای آینده خود دارید ، آیا شما نیاز به افزایش تعداد دوربین مداربسته خود دارید ؟ آیا الزامات قانونی شما را اجبار به حفظ تصاویر ضبط شده برای مدت طولانی می نماید ؟

آیا به افزایش رزولشون تصویر دوربین های خود در آینده فکر کرده اید ؟ تصاویر ۴K نیاز به فضای ذخیره سازی ۴ برابری نسبت به تصاویر ۱۰۸۰P دارند. جواب شما به این سوالات می تواند نیاز آینده شما را نسبت به فضای ذخیره سازی مورد نیاز برای سیستم نظارتی در بلند مدت روشن تر نماید.

هارد مناسب سیستم های نظارتی و  تصویری امروزه می توانند تا ۶ تراباید ظرفیت را در اختیار شما قرار دهند و به اندازه کافی برای پشتیبانی ار تصاویر دریافتی تا ۶۴ دوربین یا پاسخگویی به نیاز دوربین های مداربسته ۴K مناسب می باشند.

این مطلب را هم ببینید
تکنولوژی Smart IR چیست؟

با کیفیت بودن هارد سیستم های نظارتی

از دیگر عوامل انتخاب هارد مناسب سیستم های نظارتی،با کیفیت بودن آن می باشد. شما نیازمند به یک هارد دیسک هستید که هر لحظه با مشکلات گوناگون از جمله  نارسایی مربوط به گرما ، لرزشی که از طرف هارد های دیگر به آن وارد می شود ، از دست دادن فریم تصاویر که یک مسئله غیر قابل قبول می باشد مواجه نشوید.

هارد دیسک های مخصوص سیستم نظارت تصویری برای جلوگیری از مشکلاتی از این قبیل ساخته شده اند این هارد دیسک ها با اختصاص ۹۰ درصد برای خواندن اطلاعات و تنها ۱۰ درصد برای نوشتن برای زمان کاری ۲۴ ساعته تنظیم و بهینه شده اند.

هاردهای نظارتی برای انجام وظایف سنگین و پشتیبانی از حالت RAID طراحی شده اند. عملکرذ آنها بهبود یافته است و برای جلوگیری از مشکلات مربوط به لرزشی که از درایو های دیگر به آن وارد می شود و کاهش اثرات آن بوسیه سنسور RV بهینه سازی شده اند که این به معنی احتمال خرابی کمتر می باشد.

گزینه های بازیابی اطلاعات در هنگام خرابی یا ویروسی شدن

سومین عامل مهم در هنگام انتخاب هارد مناسب برای سیستم نظارت تصویری گزینه های بازیابی شما برای تضمین حفاظت از اطلاعات می باشد. هارد دیسک های نظارتی بسیار قابل اعتماد می باشند ، اما باید شرایط پیش بینی نشده که می توانند منجر به از دست رفتن ناخواسته اطلاعات شوند را در نظر گرفت.پاک شدن ناخواسته اطلاعات و ویروسی شدن می تواند از شرایط پیش بینی نشده باشند. هارد دیسک دوربین مداربسته باید دارای امکانات و برنامه هایی برای بازیابی اطلاعات باشند.در هنگام خرید این درایوها باید علاوه بر توجه به بازیابی سریع و آسان اطلاعات به مقرون بودن هزینه بازیابی نیز توجه ویژه ای داشت.

هزینه کل درایو ذخیره سازی دوربین مداربسته

منظور از هزینه در اینجا هزینه خود هارد دیسک نمی باشد منظور کل هزینه ها از جمله هزینه بهره برداری از سیستم نظارتی می باشد. هارد دیسک های سنتی معمولا انرژی برق بیشتری را مصرف می نمایند اماهارد مناسب سیستم های نظارتی یا به عبارتی هارد های مخصوص سیستم نظارتی اگرچه قیمت بالاتری دارند اما مصرف برقی در حدود ۳۰ درصد کمتر نسبت به نوع سنتی دارند و از این طریق در کاهش هزینه های مصرف برق شما در طول استفاده تاثیر می گذارند.

علاوه بر آن این درایو ها گرمای کمتری تولید می کنند و این در خنک سازی موثر سیستم تاثیر بسزایی دارد.

این مطلب را هم ببینید
طریقه انتقال تصویر دستگاه های سری Plus ورتینا از طریق P2P

امروزه شرکت هایی مانند وسترن دیجیتال و سیگیت هارد های مورد اعتمادی را برای سیستم نظارت تصویری طراحی کرده اند که می توانید از محصولات آنها در بازار ایران برای دوربین مداربسته و سیستم نظارتی خود استفاده نمایید.

انتخاب نوع و برند هارد دیسک

انتخاب هارد مناسب سیستم های نظارتی و تصویری از اهمیتی بالایی برخوردار است. هارد سیستم مداربسته باید کیفیت بالاتری نسبت به هارد دیسک هایی که برای مصارف معمولی ساخته شده اند داشته باشد.

شرکت های تولید کننده هارد دیسک و محصولات ذخیره سازی هاردهایی را مخصوص سیستم نظارت تصویری طراحی کرده اند که این هاردها از تکنولوژی خاصی برای ذخیره سازی استفاده می کنند که مشکلات هارد دیسک های معمولی قدیمی را بر طرف کرده و عمر بالاتری نسبت به هاردهای معمولی موجود در بازار دارند.

از جمله این محصولات می توان به هاردهای سری بنفش شرکت Western Digital اشاره کرد که برای دوربین مداربسته و تجهیزات نظارت تصویری طراحی شده است. محصولات سری بنفش وسترن دیجیتال مطابق با استانداردهای روز دنیا و نظارت تصویری ظراحی شده است. این هاردها پایداری بسیار خوب و بالایی دارند و عمر بسیار بالایی نسبت به هارد دیسک های معمولی دارند. از تکنولوژی‌های به کار رفته در سری بنفش AllFrame است که باعث می‌شود میزان فریم‌ از دست رفته در هنگام ضبط تصاویر به صفر برسد, در اینصورت دیگر هیچ فریمی را از دست نمی دهید. تکنولوژی دیگر به کار رفته Intelliseek می باشد که برای ارائه تعادل میان قدرت و عملکرد در هارد به کار می‌رود و باعث کاهش لرزش، صدا و مصرف انرژی هاردهای این سری می‌شود

این هارد دیسک دارای رابط SATA III با سرعت تبادل اطلاعات ۶ گیگابایت بر ثانیه می باشد و سرعت گردش آن ۷۲۰۰ دور در دقیقه است، این هارد ها قابلیت ثبت همزمان تصاویر ۳۲ دوربین مختلف را داشته که قابلیتی مهم در سیستم نظارت تصویری به شمار می رود. محصولات این سری در ظرفیت های مختلف تولید می شوند و برای انواع دستگاه ضبط و پخش دوربین مداربسته قابل استفاده می باشد.

ظرفیت هارد دیسک سیستم مداربسته

ظرفیت هارد دیسک باید بسته به تعداد دوربین مداربسته و کیفیت آنها مشخص شود. هرچه تعداد دوربین مدار بسته و کیفیت آنها بالاتر باشد باید از هارد دیسک با ظرفیت بالاتری برای دستگاه خود استفاده کنیم. پیشنهاد می شود موقع خرید هارد به مدت زمان مورد نیاز برای ضبط تصاویر توجه بیشتری نماییم و هارد با ظرفیت مناسب برای نیاز خود تهیه کنیم که در صورت اضافه شدن دوربین با مشکل مواحه نشویم و نیاز به تعویض آن نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *