ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع ارور Disk Boot Failure در ویندوز به روشهای مختلف

رفع ارور Disk Boot Failure

همانطور که می دانید ، فرایند روشن شدن و راه اندازی سیستم توسط بایوس (BIOS) انجام می شود. بایوس برای انجام این کار نیاز به پیدا کردن درایو راه ادازی دارد و اگر موفق نشود ، ارور Disk Boot Failure می دهد. اگر شما هم با این خطا مواجه شده اید ، با ما در این بخش همراه باشید تا راه حلهای رفع ارور Disk Boot Failure در ویندوز را یاد بگیرید.

روش های رفع ارور Disk Boot Failure در ویندوز

بررسی اولویت بندی بوت

در صورتی که در تنظیمات بایوس تغییراتی اعمال شده باشد ، این خطا رخ خواهد داد. این ارور ظاهر می شود. برای رفع ارور Insert System Disk And Press Enter، سیستم را ریستارت کنید. سپس بسته سیستم خود، با فشار دادن یکی از دکمه های Esc, Del, F2, F8, F10 یا F12 را قبل از ظاهر شدن لوگو ویندوز، وارد تظنیمات بایوس شوید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تبدیل گروهی چند عکس به فایل PDF

با باز شدن تنظیمات بایوس، وارد قسمت Boot شوید. در لیست اولویت بندی، هارد دیسک (HDD) را در اولویت اول قرار دهید. تنظیمات را ذخیره کرده و کامپیوتر را ریستارت کنید.

بررسی وضعیت سیستم

اگر تنظیمات بوت صحیح بود اما باز هم هارد دیسک شما بوت نمی شود، باید وضعیت سیستم را بررسی کنید. ابتدا اگر سخت افزار جدید را اضافه کرده اید و این مشکل رخ داده است، باید آن را جدا کنید. ممکن است که سخت افزار مورد نظر با سیستم شما سازگار نباشد و نیاز به بررسی خواهد داشت. همچنین اگر از کامپیوتر دسکتاپ استفاده می کنید، درب کیس را باز کرده و وضعیت اتصال هارد دیسک، سلامت کابل و.. را هم بررسی کنید.

مراجعه به تعمیرگاه

اگرهیچ یم از روش های قبل مشکل را برطرف نکرد ، ممکن است هارد دیسک آسیب دیده باشد و یا مشکلات سخت افزاری دیگری وجود داشته باشد. می توانید برای اطمینان اقدام به نصب مجدد ویندوز کنید. در صورتی که نتوانید ویندوز جدید را نصب کنید و یا باز هم این ارور نمایش داده شد، باید سیستم خود را جهت بررسی سلامت هارد دیسک و.. به تعمیرکار های متخصص بسپارید تا در صورت نیاز، اقدام به تعویض قطعه معیوب کنند.

این مطلب را هم ببینید
رفع مشکل بازنشدن تصاویر گوگل کروم با استفاده از روش های زیر

1 دیدگاه در “آموزش رفع ارور Disk Boot Failure در ویندوز به روشهای مختلف

  1. امین گفت:

    سلام
    مفید و مختصر
    ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *