ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع ارور Windows Was Unable To Format در ویندوز

رفع ارور Windows Was Unable To Format در ویندوز

یکی از خطاهایی که ممکن است هنگام فرمت کردن کارت حافظه و یا فلش مموری با آن مواجه شوید ، Windows Was Unable To Format می باشد. شاید با دیدن این پیغام فکر کنید که گجت شما دیگر قابل استفاده نیست اما در این بخش روش های رفع ارور Windows Was Unable To Format در ویندوز را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

روش های رفع ارور Windows Was Unable To Format در ویندوز

استفاده از Disk Management

همانطور که می دانید ویندوز دارای یک ابزار داخلی به نام Disk Management است که گزینه های بیشتری را نسبت به This PC ارائه می دهد. بنابراین وقتی فلش مموری با کارت حافظه شما فرمت نمی شود؛ کافیست که دکمه ویندوز و X را فشار دهید یا روی منوی Start کلیک راست کنید تا لیستی از میانبرها به شما نمایش داده شود؛ در اینجا Disk Management را کلیک کنید. در اینجا لیستی از دستگاه های متصل به کامپیوتر را مشاهده خواهید کرد.

اگر در کنار اندازه درایو عبارت RAW را مشاهده می کنید؛ این بدان معناست که ویندوز سیستم فایل درایو را شناسایی نمی کند. در بعضی موارد این نشان دهنده این است که درایو با سیستم فایل مک یا لینوکس فرمت بندی شده و ویندوز نمی تواند از آن استفاده کند.

این مطلب را هم ببینید
قابلیت انتخاب قسمتی از متن به نسخه اندروید توییتر می آید

روی فلش مموری خود کلیک راست کنید و Format را انتخاب کنید. رابط کاربری شبیه به آنچه که قبلا مشاهده کرده اید به شما نشان داده می شود. یک برچسب Volume را انتخاب کنید؛ سیستم فایل را مشخص کنید و Allocation unit size را با مقدار پیش فرض باقی بگذارید.

اگر شما گزینه Perform a quick format را در حالت انتخاب باقی بگذارید؛ Disk Management فلش مموری را برای وجود بدسکتورها بررسی نمی کند. در صورت لزوم این گزینه را از حالت انتخاب خارج کنید و دستگاه خود را فرمت کنید. شما می توانید از ۴ روش رفع مشکل RAW شدن فلش مموری ، تبدیل فرمت RAW هم استفاده کنید.

پاک کردن و ایجاد پارتیشن

در صورت عدم موفقیت در روش بالا؛ می توانید از منوی کلیک راست گزینه Delete Volume را انتخاب کنید. با پاک کردن پارتیشن همه آنچه که ویندوز به دیسک اختصاص داده پاک می شود و فضای ذخیره سازی به صورت unallocated باقی خواهد ماند؛ بنابراین شما باید کلیک راست کنید و New Simple Volume را انتخاب کنید و مراحل ایجاد یک پارتیشن جدید را دنبال کنید.

این مطلب را هم ببینید
چگونه در ویندوز 10 اسکرین شات بگیریم؟

استفاده از SD Memory Card Formatter

اگر نمی توانید کارت حافظه SD خود را در ویندوز فرمت کنید؛ ممکن است به ابزاری مانند SD Memory Card Formatter نیاز داشته باشید؛ این ابزار ساده است و گزینه هایی شبیه به آنچه که در روش های بالا امتحان کردید دارد. مطمئن شوید که کارت حافظه را به درستی از لیست انتخاب کرده اید. برای دریافت بهترین نتیجه از Overwrite format استفاده کنید و در فیلد Volume label نامی را انتخاب کنید.

بدافزارها را اسکن کنید

مشکل Windows Was Unable To Complete The Format می تواند ناشی از بد افزارها باشد. اگر هنوز نمی توانید فلش مموری؛ کارت حافظه یا درایو خود را فرمت بندی کنید؛ سعی کنید که سیستم خود را اسکن کنید. برخی از بدافزارها می توانند در عملکرد سیستم فایل و فرمت کردن تداخل ایجاد کنند. شما می توانید با نسخه رایگان برنامه Malwarebytes این کار را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *