آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش عکاسی از برف

عکاسی از برف

با شروع فصل زمستان عاشقان عکاسی منتظر بارش برف هستند تا دوربین به دست برای عکاسی به فضای باز و طبیعت بروند. حتی کسانی که تازه کار و مبتدی هستند برف برایشان جذابیت خاصی دارد. در این روزها، از عکس های مینیمالیستی گرفته تا پرتره و عکس هنری، هر عکاسی می تواند خلاقیت و نگاه خود را در قاب تصویر به ثبت برساند. از این رو در این بخش می خواهیم نکات مهم عکاسی از برف را به شما عزیزان آموزش دهیم.

نکات مهم عکاسی از برف

فوکوس روی کنتراست

زمانی که همه‌جا سفید است، فوکوس خودکار ممکن است سخت قفل شود و فوکوس روی نقاط تیره به شما کمک میکند. فوکوس خودکار دوربین شما برای فوکوس کردن احتیاج به کنتراست دارد، پس تپه‌ی سفید ساده‌ی برفی ممکن است مشکلاتی ایجاد کند! شاتر دوربین را کمی فشار دهید، اگر فوکوس قفل نشد، نقطه‌ی فوکوس خود را به ناحیه‌ی تاریک‌تری تغییر دهید و دوباره امتحان کنید. این کار معمولا جواب می‌دهد‌.

این مطلب را هم ببینید
مقایسه مویک مینی ، مینی ۲ ، مینی SE

تنظیمات دوربین

دوربین خود را بر روی RAW  تنظیم کنید. وقتی در حالت RAW  عکاسی می‌کنید، امکانات بیشتری برای ویرایش در اختیار دارید. فایل‌هایی که فرمت JPEG دارند، فشرده هستند و امکان ویرایش زیادی به شما نمی‌دهند.

حالت نورسنجی

حالت نورسنجی را روی ماتریکس یا نقطه‌ای قرار دهید.  در مواقعی که هوا واقعا آفتابی است بهتر است از حالت نورسنجی نقطه‌ای استفاده کنید تا نور را بهتر کنترل کنید.

عکاسی از برف در حالت اولویت دیافراگم

حالت اولویت دیافراگم (AV در کانن و V در نیکون) این امکان را به شما می‌دهد که به سرعت عمق میدان را تغییر دهید. هنگام عکاسی در حالت اولویت دیافراگم، (اگر ISO روی تنظیم خودکار باشد) دوربین ISO و سرعت شاتر را تنظیم می‌کند و تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که تنظیمات دیافراگم را تغییر دهید.  این امر در هوای سرد بسیار عالی است و باعث ایجاد خلاقیت‌های بسیاری می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
12 روش برای اینکه عکس های خود را حرفه ای جلوه دهید

از برف تازه عکاسی کنید

هیچ چیز مثل بارش برف تازه نیست. اگر برای عکاسی از برف به برف بدون ردپا نیاز دارید، باید برنامه‌ریزی کنید که چه عکس‌هایی می‌خواهید بگیرید و با چه ترتیبی باید این کار را انجام دهید. ممکن است نیاز باشد قبل از اینکه بچه‌ها بیرون بروند به عکاسی بپردازید.

دوربین را داخل کیف بگذارید

وقتی دوربین را در هوای سرد برای عکاسی بیرون بیاورید، اختلاف دمای بیرون و داخل آن ممکن است باعث ایجاد قطرات آب روی سطح بدنه شود.!  ترسناک است اما به راحتی می‌توان از آن اجتناب کرد.

سریع عمل کنید

برف می‌تواند سریع تغییر کند، می‌تواند در یک لحظه شروع به باریدن کند یا متوقف شود. وقتی خورشید بالا بیاید، برف می‌تواند خیلی سریع شروع به ذوب شدن کند. درختان زیبای خیره‌کننده در کسری از ثانیه می‌توانند یکنواخت و خسته کننده شوند. تعلل نکنید! بیرون بروید و عکس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *