آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش نکات مهم عکاسی از اسب ها

عکاسی از اسب ها

بر کسی پوشیده نیست که اسب ها باشکوه ترین حیوانات سیاره ما هستند. قدرت خالص، حرکات زیبا، یال ها و دم ابریشمی و کرکی و یک روح حساس چیزهایی هستند که باعث می شوند این حیوان زیبایی خاصی به طبیعت ببخشد. عکاسان نیز ثبت تصاویر باکیفیت از این حیوان باشکوه را دوست دارند از این رو در این بخش می خواهیم نکات مهم عکاسی از اسب ها را به شما عزیزان آموزش دهیم.

نکات مهم عکاسی از اسب ها را یاد بگیرید

زاویه پائین + ساعت طلایی

انعطاف‌پذیر باشید و فقط از یک لوکیشن عکاسی نکنید. پوزیشن خودتان را به همراه حیوان تغییر دهید. عکاسی در ساعت طلائی سایه‌هایی نرم و نور بسیار گرمی را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید از نرم‌افزارهایی که برای تعیین ساعت طلائی طراحی شده‌اند هم استفاده کنید تا زمان دقیق این ساعت را پیش‌بینی کنید. برای عکاسی از زوایای پائین هم یک قانون کلی وجود دارد که خیلی از عکاس‌ها دوست دارند از آن پیروی کنند: زانو بزنید و کار خودتان را ادامه دهید. از طولانی‌ترین فاصله کانونی ممکن استفاده کنید.

همیشه عکس‌های خودتان را ادیت کنید

من معمولا از لایتروم و فتوشاپ برای بهبود کنتراست، اشباع، رنگ و نوردهی تصویر استفاده می‌کنم. در صورتی هم که نیاز داشته باشم بخش‌هایی از تصویر مثل افسار و… را حذف کنم با فتوشاپ این کار را انجام می‌دهم. البته بهتر است پوزه‌بند اسب را حذف نکنید زیرا باعث غیرطبیعی شدن تصویر خواهید شد. همین موضوع برای زین و رکاب هم صدق می‌کند. به صورت کلی در صورتی که کسی سوار اسب موردنظر باشد و شما بخواهید این عناصر را از آن حذف کنید، عکس شما خیلی غیرطبیعی جلوه خواهد کرد.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم برای عکاسی در هوای بارانی

لوکیشن مناسب

توجه داشته باشید که اسب‌ها خیلی نسبت به سگ‌ها متفاوت‌تر هستند. به همین خاطر نمی‌توانید آن‌ها را وادار کنید که یک جا بایستند یا از آن‌ها بخواهید که یک مسیر خاص را بدواند. متاسفانه اسب‌ها با صدا زدن اسمشان به سمت شما نمی‌آیند. به همین خاطر است که توصیه می‌کنم هیچوقت لوکیشن‌های خیلی باز را برای عکاسی از اسب انتخاب نکنید. زیرا در این صورت باید تمام طول زمان را به دنبال اسب موردنظر بدویید تا بتوانید یک عکس معمولی بگیرید.

مراقب ظاهر اسب باشید

عکاسی از اسب به تلاش و زحمات زیادی نیاز دارد. برای شروع شما باید اطلاعاتی در مورد نسلی که قصد عکاسی از آن را دارید و سبک‌های اسب سواری پایه داشته باشید. کمی داخل اینترنت بچرخید و اطلاعات موردنیاز را جمع‌آوری کنید. در صورت لزوم دانشنامه نسل موردنظر را مطالعه کنید و کمی در مورد نسل موردنظر اطلاعات به دست بیاورید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی کلوز آپ از گل‌ها

قدم بعدی آماده کردن اسب برای عکاسی است. برای عکاسی از اسب حیوان موردنظر باید کاملا تمیز باشد و یال‌های آن هم شانه شده باشد. در صورتی که قصد دارید از افسار استفاده کنید، فراموش نکنید که باید آن را هم بشوئید. در نهایت در صورتی که قرار است یک اسب سوار هم داخل عکس شما باشید از او بخواهید که لباس‌های مناسب بپوشد.

زمانبندی داشته باشید

در صورتی که هیچگونه تجربه عملی ندارید، عکاسی از اسب به شکلی که روی هوا و در حال پریدن از موانع باشد می‌تواند کار بسیار سختی باشد. با این وجود پس از چند جلسه عکاسی از اسب به خوبی خواهید دانست که چگونه می‌توان این کار را انجام داد. در صورتی که تازه‌کار هستید می‌توانید با کمک حالت‌های ورزشی و یا اکشن دوربین خود و فعال‌سازی عکاسی پی در پی عکس‌های خیلی زیبایی بگیرید. همچنین بهتر است کارت حافظه‌ای تهیه کنید که با سرعت بالا عکس‌ها شما را ثبت و پردازش کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *