دوربین مداربسته, مقالات تخصصی دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته مناسب برای فروشگاه

Cctv Market

نصب دوربین مدار بسته امروزه در همه جا حتی در فروشگاه های بزرگ و کوچک انجام میشود جدای مزایای نصب دوربین این عمل به صورت اجباری نیز میباشد. پس انتخاب دوربین مناسب یک مسئله مهم محسوب میشود.اما کدام بدنه یا کیس  دوربین مدار بسته برای مغازه ها مناسب تر است؟ کدام برند را انتخاب نماییم؟ دوربین مدار بسته مناسب برای فروشگاه کدام است؟ نصب دوربین مدار بسته در فروشگاه ها سبب می شود که دیگر شما دغدغه و نگرانی برای امنیت آن نداشته باشید. در بعضی از مغازه ها که اندازه ی نسبتاً بزرگی دارند و فروشنده نمی تواند تمام فضای فروشگاه را زیر نظر داشته باشد اقدام به نصب دوربین مدار بسته سبب می شود که فروشنده هم با خیال راحت تر و آسوده تر به کارهای خود برسد و هم به تمامی نقاط مورد نظر خود نظارت داشته باشد.

دوربین مدار بسته مناسب برای فروشگاه کدام است؟

به طور کلی دو نوع دوربین مدار بسته طراحی شده است. اولی که به نام Indoor شناخته می شود و مناسب فضاهای داخلی است و دومی به نام Outdoor که مناسب فضا های بیرونی است. برای نصب دوربین مداربسته که مناسب فضای داخلی فروشگاه یا مغازه باشد بهتر است از انواع دوربین indoor انتخاب شود. دوربین مداربسته Indoor با فضای داخلی ساختمان سازگار تر بوده و امکانات مناسب تری جهت استفاده در داخل ساختمان را دارد. اما نصب دوربین مدار بسته Outdoor که معمولاً در فضای بیرونی مغازه ها و فروشگاه ها انجام می شود قابلیت هایی هم چون ضد آب بودن و ضد گرد و خاک بودن را دارد که دچار مشکلی نگردد.

این مطلب را هم ببینید
تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته چیست؟

دوربین مداربسته دید در شب

اگر مایل هستید که در شب نیز دوربین مدار بسته شما به کار خود ادامه دهد از انواع دوربین دید در شب انتخاب کنید که کنترلتان بیشتر شود اما اگر فقط می خواهید در طول روز و زمانی که مشتریان در داخل مغازه شما رفت و آمد می کنند کار فیلم برداری انجام شود بهتر است از انواع دوربین معمولی انتخاب نمایید. دوربین های مدار بسته تکنولوژی هایی متفاوتی اعم از AHD, AHCVI,HDTVI و HDSDI و IP  دارند که بسته به نیاز و توقع شما از کیفیت تصویر خروجی ، قیمت ها و کیفیت تصویر های متفاوتی دارند.

دوربین مداربسته با رزولوشن بالا

برخی از صاحبان کسب و کار فروشگاهی ، تنها بدلیل کسب مجوز اماکن اقدام به نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته در محل صنفی خود می کنند و نیاز به نصب دوربین مداربسته با کیفیت را در سیستم کاری خود نمی بینند.برای این دسته از اصناف استفاده از  رزولوشن پایین تر تصویر در دوربین ها و استفاده از دستگاه دی وی آر با کمترین رزولوشن ضبط کافی می باشد. استفاده از دوربین های با رزولوشن پایین با اینکه برای کسب مجوز اماکن کافی می باشد اما مورد با اهمیت این است که هنگام نیاز به بازبینی تصاویر در صورت بروز مشکل در فروشگاه یا مغازه شما ، تصاویر ذخیره شده برای شما کارگشا نخواهند بود.

نوع صنف در انتخاب کیفیت دوربین مدار بسته

چنانچه فروشگاهی دارید که امکان سرقت لوازم و اشیا توسط افراد متفرقه در آن کم است ، نیاز به نصب دوربین های با کیفیت خیلی بالا ندارید و میتوانید از دوربین هایی HD-720 P استفاده کنید.اما اگر کیفیت تصویر برای شما حائز اهمیت است دوربین های FULL HD 1080P  و یا IP مناسب ترین انتخاب شما میباشد یاد آور شویم که در تکنولوژی IP با توجه به  POE  بودن آنها در صورت نیاز میتوان بدون کابل کشی و داکت کشی دوربین مداربسته را نصب کرد. نوع صنف در انتخاب کیفیت دوربین مدار بسته بسیار مهم است  ، بطوریکه برخی اصناف مانند طلا فروشی ها همواره بدنبال با کیفیت ترین دوربین های مداربسته می باشند و ممکن است بطور سالانه سیستم نظارت تصویری خود را ارتقا دهند تا همواره بتوانند با کیفیت ترین تصاویر را داشته باشند.

این مطلب را هم ببینید
طریقه مدیریت و نحوه نمایش دوربین در نرم افزار Viewnet3500

جمع بندی خرید دوربین مناسب فروشگاه

برای جمع بندی انتخاب رزولوشن تصویر و خرید دوربین مداربسته مغازه که رابطه مستقیم با کیفیت تصاویر دارد ، باید این مورد را در نظر بگیرید که چنانچه نیاز به دریافت جزئیات تصاویر را ندارید استفاده از دوربین های HD برای شما کافی می باشد. اما چنانچه نیاز به ذخیره تصاویر با جزئیات بالاتری می باشد کمترین رزولوشن تصویر مورد نیاز برای شما رزولوشن های Full HD 1080p می باشد. شما میتوانید در سایت ما با وارد شدن به محصولات دوربین مداربسته به راحتی دوربین مورد نیاز خود را با توجه به برند و تکنولوژی انتخاب نموده و اطلاعات آن را مطالعه کنید ، همچنین کاتالوگ محصول و نمونه کیفیت تصویر را هم مشاهده نمایید.

کارشناسان شرکت پایاتل آماده پاسخگویی و مشاوره به شما در زمینه دوربین مداربسته میباشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *