دوربین مداربسته, مقالات تخصصی دوربین مداربسته

مزایای استفاده از سوییچ poe در دوربین مداربسته

Poe

مزایای استفاده از سوییچ poe در دوربین مداربسته با استفاده از تکنولوژی POE، در پروژه های دوربین های مدار بسته تحت شبکه تا حد بالایی کار آمد و موثر واقع شده به طوری که تاثیر آن بسیار محسوس است.دوربين های مدار بسته تحت شبكه معمولا در محیط هايی قرار می گيرند كه تأمین برق آن ها به آساني امكان پذير نبوده و يا هزينه بالایی را در بر دارد ، از این رو دليل فكر تأمین برق تجهیزات، از طريق کابل اترنت، ايده ای مناسب و مقرون به صرفه، در اين شبكه ها می باشد.

بدین ترتیب استفاده از فن آوری POE (مخفف عبارت Power Over Ethernet) ، مورد توجه قرار گرفت که تأثیر شگرفی بر هزینه و کیفیت پروژه های دوربین های مدار بسته تحت شبکه گذاشت.

تكنولوژی POE چيست؟

تکنولوژی سوئیچ PoE در دوربین مداربسته  (Power over Ethernet) تکنولوژیی می باشد که از کابل ها عبور جریان برق را امکان پذیر می  می سازد. از کابل های اترنت برای انتقال داده استفاده می گردد .  به واسطه سوئیچ PoE برق  تامین شده و از کابل اترنت، به واسطه دو رشته سیم عبور می نماید .عموما از کابل های cat5 یا بیشتر برای ولتاژ  زیاد و هنگامی که سطح ولتاژ  کم می باشد،  از کابل های cat 3 استفاده می گردد . سوئیچ PoE در دوربین مداربسته یک دستگاه اتصال می باشد که قادر به حمل برق و data را با هم است و هنگامی که برای دستگاهی که نیاز به برق می باشد منبع تغذیه فراهم نباشد ، بسیار با ارزش و گرانبها می باشد . سوئیچ شبکه یک دستگاه تحت شبکه است که قسمت  های شبکه را به هم متصل می نماید .

این مطلب را هم ببینید
تثبیت کننده الکترونیکی تصویر (EIS) چیست؟
تکنولوژی POEتکنولوژی POE

سوييچ های POE

این تجهیزات علاوه براینکه به عنوان یک هاب سوییچ عمل می کند، داراي پورت هايی هستند كه از تكنولوژی POE پشتيبانی می كند. این محصولات دارای تنوع بالایی از لحاظ تعداد پورت POE، نوع استاندارد پوشش داده شده، مقدار سرعت شبکه و همچنین مقدار مسافت قابل گسترش شبکه می باشند. سوییچ های POE موجود در بازار معمولا دارای ۴ ،۸ ،۱۶ و ۲۴ پورت هستند که هر سوییچ به تعداد پورت های POE خود، قابلیت اتصال دستگاه های مجهز به تکنولوژی POE را دارد.

سوییچ POE و تجهیزات تحت شبکهسوییچ POE و تجهیزات تحت شبکه

کاربرد های سوئیچ PoE در دوربین مداربسته

در خیلی از موارد زیادی دستگاه های سوییچ poe در دوربین مداربسته مورد استفاده قرار گرفته می شود مانند :

  • دوربین مداربسته های امنیتی تحت شبکه
  • اکسس پوینت های بی سیم
  • روتر های شبکه
  • تلفنهای VoIP
  • دستگاه های صنعتی مثل مترها
  • سنسورها و کنترل ها
  • وب کم های شبکه
  • دستگاه های فروش از راه دور
  • اکسس کنترل هایی که از  کارت ورودی الکترونیکی استفاد می نمایند

مزایای استفاده از سوییچ poe در دوربین مداربسته تحت شبکه

  • کاهش چشم گیر هزینه های پروژه و بهره وری بالای شبکه
  •  مدیریت متمرکز منابع تغذیه
  • انعطاف پذیری بالای شبکه

کاهش چشم گیر هزینه های پروژه و بهره وری بالای شبکه

از جمله مهمترين مزايای استفاده از سوییچ های POE، بهره وری بالای شبكه و كاهش چشم گير هزينه های پروژه های دوربين های مدار بسته را می توان نام برد.امكان نصب دوربين های IP بدون نياز به منبع تغذيه برق، باعث نصب سريع و راحت و حذف تجهيزات برق و كابل كشی های اضافی می شود كه علاوه بر كاهش هزينه، باعث شكيل تر شدن كابل كشی شبكه نیز می شود.

این مطلب را هم ببینید
WDR چیست؟

مدیریت متمرکز منابع تغذیه

از جمله مزايای قابل ملاحظه ديگرِ استفاده از اين سوييچ ها، می توان به مدیریت متمرکز منبع تغذیه برق از طريق يك دستگاه UPS برای كل شبكه اشاره كرد. این ویژگی  شما را قادر می سازد تمامی دستگاه ها را از راه دور خاموش يا reset كنيد. به علاوه با اين روش می توان كاربری دستگاه ها را برای مدت زمان طولانی پايدار كرد.

انعطاف پذیری بالای شبکه

مزيت ديگر استفاده از اين سوييچ ها، افزايش انعطاف پذيری شبكه می باشد به اين معنی كه شبكه را به راحتی می توان ايجاد کرد یا تغيير و ارتقا داد.

جمع بندی

تکنولوژی POE روشی است که از طریق آن میتوان برق مورد نیاز تجهیزات تحت شبکه را از طریق کابل شبکه اترنت تأمین کرد.سوییچ های POE از این تکنولوژی برای تأمین برق دوربین های مدار بسته IP، تلفن های IP و … استفاده می کنند. استفاده از این سوییچ ها باعث کاهش چشم گیر هزینه ها، بهره وری بالای شبکه، مدیریت متمرکز منابع تغذیه و انعطاف پذیری بالای شبکه می شود.

اینستاگرام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *