آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

معرفی بهترین لنزها برای عکاسی از محصول

بهترین لنزها برای عکاسی از محصول

هر سبک عکاسی به یک لنز خاص نیاز دارد. این لنزها ممکن است از لحاظ ماکزیمم دیافراگم، کیفیت ساخت و فاکتورهای دیگر متفاوت باشند. عکاسی از محصول یکی از سبک‌های عکاسی تبلیغاتی است که روی ارائه دقیق و با جزئیات محصول تمرکز دارد. در این بخش می توانید بهترین لنزها برای عکاسی از محصول را بشناسید.

بهترین لنزها برای عکاسی از محصول را بشناسید

Canon EF 24-70 mm f/2.8L II

این لنز به لطف استفاده از شیشه‌های کروی کیفیت تصویر بالایی در تمام طول فاصله کانونی دارد. مشخصه این لنز ضریب انتشار خیلی پائین آن می‌باشد. سیستم اپتیکال لنز به منظور بهبود کیفیت تصویر به شدت مدرنیزه شده است و تمامی عناصر لنز نیز با پوشش ضد بازتاب Super Spectra پوشانده شده‌اند تا در زمان عکاسی از محصولات بازتابی به مشکل خاصی نخورید. همچنین این لنز کاملا ضد نفوذ قطرات آب و گرد و خاک نیز می‌باشد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش استفاده از چتر در عکاسی

Nikon AF-S FX NIKKOR 24-70 mm f/2.8E

یکی از چیزهایی که باعث شده است این لنز طرفدارهای زیادی داشته باشد کیفیت تصویر بالای آن است. لنزهای سری Nikkor از طراحی اپتیکال بهبودیافته و سیستم کنترل لرزش نیکون استفاده می‌کنند. این سیستم کمک می‌کند بتوانید 4 گام سرعت شاتر طولانی‌تر استفاده کنید و از تار شدن تصویر که یکی از عوارض جانبی لرزش دوربین است هم جلوگیری می‌کند.

Tamron SP 35 mm f/1.8

با وجود اینکه این لنز عکاسی از محصول 35 میلیمتری یک لنز واید است اما به شما کمک می‌کند که بتوانید عکس‌های جذابی با بکگراند واضح بگیرید. من در اغلب اوقات ترجیح می‌دهم از لنزهای 35 میلیمتری برای عکاسی از سبک زندگی یا عکاسی از اشیاء بی جان استفاده کنم. این لنز نیز به شما اطمینان می‌دهد که بتوانید عکس‌هایی با وضوح بالا بگیرید. تنها مشکل این لنز امکان مشاهده‌ی Chromatic Aberration است که می‌توانید آن را به سادگی از طریق فتوشاپ برطرف نمائید.

این مطلب را هم ببینید
ترفندهای عکاسی از اسب ها

Canon EF 24-105mm f/4L

به لطف پشتیبانی از محدوده زوم بالا یک لنز همه‌کاره است و به شما کمک می‌کند حتی لوازم خیلی بزرگ را هم با جزئیات بالا به تصویر بکشید. ماکزیمم دیافراگم ثابت f/4 در تمام طول فاصله کانونی در دسترس شما قرار دارد و به همین خاطر حتی در صورت تغییر مقدار زوم هم تنظیمات نوردهی ثابت می‌ماند. لرزشگیر تصویر مقدار تاری ناشی از حرکت دوربین را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد. شما می‌توانید در مواقعی که دوربین را در دست گرفته‌اید و در حال عکاسی در شرایط نوری ضعیف هستید با 4 برابر نوردهی بیشتر نسبت به حالت عادی عکاسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *