تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی بهترین لپ تاپ ها برای عکاسان

بهترین لپ تاپ ها برای عکاسان

اگر یک عکاس هستید، در کنار دوربین، لنزها و تجهیزات نورپردازی، خرید یک لپ تاپ مناسب امری ضروری است. عکاسان از لپ تاپ ها برای یادگیری، ارتقاء کیفیت عکس‌ها و همچنین ویرایش آنها تا زمان رسیدن به عکس مطلوب استفاده می‌کنند. با وجود تنوع زیاد در بازار لپ تاپ ، انتخاب برای عکاسان دشوار خواهد بود. از این رو در این بخش قصد داریم بهترین لپ تاپ ها برای عکاسان را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین لپ تاپ ها برای عکاسان را بشناسید

Dell XPS 15

شما می توانید بین صفحه نمایش Infinity Edge  با کیفیت full HD یاUltra HD 4K حق انتخاب داشته باشید. هر دو آنها به قابلیت صفحه نمایش لمسی مجهز اند. اگرچه ما صفحه نمایش 4K را برای عکاسانی که به طور جدی تری این حرفه را دنبال می کنند پیشنهاد می کنیم. Dell با ارتقای پردازندۀ XPS 15، نسبت به نسخه قبلی آن کارایی پیشرفته تر و عمر باتری طولانی تری را ارائه می دهد.

پردازندۀ نسل هشتم Intel Core و کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1050 این دستگاه این امکان را می دهد که نرم افزارهای ادیت عکس پرتقاضا را اجرا کند در حالی که رم 8 تا 16 گیگابایتی آن از عهدۀ حداقل سخت افزار های مورد نیاز برای اجرای نرم افزار های ادیت عکس رایج بر می آید.

Apple MacBook Pro 15” with Touchbar

MacBook Pro پانزده اینچی عمدتاً به خاطر صفحه نمایش فول کالر آن، بهترین لپ تاپ اپل محسوب می شود. آخرین نسخۀ 2018 آن با کارایی بهبود یافته شامل SSD فوق العاده سریع و پردازندۀ ارتقا یافته (تا Intel Core i9)، آن را قادر می سازد که به فرایند های سنگین ویرایش عکس بپردازد. البته برجسته ترین ویژگی آن، نوار لمسی OLED بالای کیبورد است که ادیتورها می توانند از آن برای منظور های متفاوتی استفاده کنند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل پرینت نگرفتن در گوگل کروم

در هنگام استفاده از فتوشاپ، این به کاربر اجازه می دهد که در بین میانبر های نوار، یک رنگ را انتخاب کند یا opacity لایه را به صورت بصری تری با کشیدن انگشت بر روی آن، تغییر دهد. درست است که قیمت تمام شدۀ این لپ تاپ بالاست اما این غیر قابل انکار است که MacBook Pro همراه با نوار لمسی، یکی از پر طرفدارترین انتخاب ها در میان عکاسان است.

”Apple MacBook Pro 13

MacBook Pro سیزده اینچی نیز یک تجربۀ عالی با بدنه ای جمع و جورتر و سبک تر ارائه می دهد. اگر شما یک عکاس سفری هستید که نمی خواهد کیفیت صفحه نمایش را به خاطر نیازش به یک صفحه نمایش کوچک تر فدا کند، این بهترین انتخاب شماست.

شما عاشق روشنایی، کنتراست، اشباع رنگ، وضوح  و همین طور کالیبراسیون عالی مخصوص اپل این لپ تاپ خواهید شد.با مجهز شدن آن به پردازندۀ 2.7 گیگاهرتزی، شما هنوز هم می توانید یک نسخۀ قابل حمل از  iMac یا MacBook pro پانزده اینچی خانگی خود را با توانایی بسیار بالا در اختیار داشته باشید. این لپ تاپ به عمر باتری تقویت شده ای بالای 12 ساعت مجهز است که بر اکثر لپ تاپ های این لیست برتری دارد.

Microsoft Surface Book 2

Microsoft Surface Book 2 یکی دیگر از لپ تاپ های حرفه ای است که بسیاری از عکاسان و ادیتورهای عکس، به طور گسترده از آن استفاده می کنند. این محصول به خاطر دارا بودن صفحه نمایش لمسی که می تواند به سمت عقب برگردد و یا جدا شده و به عنوان تبلت استفاده شود، در فروشگاه ها به عنوان یکی از همه کاره ترین دستگاه ها شناخته شده است. این انعطاف پذیری، برای آن کسانی که به یک دستگاه کوچک تر نیاز دارند و ترجیح می دهند از یک قلم Stylus  در هنگام ویرایش استفاده کنند عالی است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای استخراج بیت کوین در سال 2019

این لپ تاپ در دو سایز عرضه می شود – 13 اینچی و 15 اینچی – با قابلیت پیکسل های حساس به فشار (267 ppi). نمایشگرها به طور یکپارچه با محصولات Surface Dial و قلم Surface که به طور جداگانه برای آن در دسترس است کار می کنند.

Lenovo ThinkPad X1 Yoga

Lenovo ThinkPad X1 Yoga یک طراحی انعطاف پذیر، صفحه نمایش نورانی و کارایی سریع را برای آن کسانی که به انجام منظم ویرایش عکس نیاز دارند ارائه می دهد. با وجود داشتن رزولوشن 2K، که پایین تر از برخی از لپ تاپ های این لیست است، اما به اندازۀ کافی وضوح دارد که حتی کوچک ترین جزئیات تصاویر را نمایان کند و در نمایش دادن 201%  از محدودۀ رنگ های sRGB بسیار دقیق است.

صفحه نمایش قابلیت لمس دارد و می تواند مانند Sufrace Book می تواند به سمت عقب برگردد. پس شما می توانید به آسانی تصاویر خود را با یک قلم Stylus ویرایش کنید. پردازندۀ Intel Core i7-8650U و درایو SSDجادار آن از نوع NVMe، به ThinkPad X1 Yoga اجازه می دهد که به حجم کارهای سنگین بپردازد اما میزان  دوام آن، باعث ایجاد نگرانی برای بیرون بردن این وسیله می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *