مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی حرفه ای ترین نرم افزارهای ویرایش عکس

حرفه ای ترین نرم افزارهای ویرایش عکس

مساله‎ای که عکاسان با آن روبرو می‎شوند نحوه انتخاب نرم‎افزار صحیح ویرایش عکس برای رفع نیازهایشان است. نرم افزارهای مختلفی در این زمینه ارائه شده است که هر یک امکانات خاص خود را دارند. اگر می خواهید حرفه ای ترین نرم افزارهای ویرایش عکس را بشناسید با ما در این بخش همراه باشید.

حرفه ای ترین نرم افزارهای ویرایش عکس را بشناسید

Adobe Lightroom Classic

نرم‌افزار Adobe Lightroom استاندارد بالایی برای تبدیل شدن به یکی از بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس دارد، اما به‌روزرسانی اخیر این نرم‌افزار، کلیه قابلیت‌های برنامه به دو قسمت جدا از هم Lightroom Classic و Lightroom Cloud تقسیم شده است که البته پایه و اساس آن‌ها روی نسخه Adobe Photoshop Lightroom استوار شده است و این موضوع کمی اوضاع را مخصوصا برای مبتدیان گیج‌کننده می‌کند. بدین ترتیب، برخی از کاربران جدید در مورد انتخاب یکی از نسخه‌ها سردرگم خواهند بود و اینکه آن‌ها چه عملکردهایی دارند و تفاوت‌هایشان در کدام موارد است، کمی سخت خواهد شد.

Adobe Photoshop 2020

نرم‌افزار فتوشاپ (Photoshop) متعلق به کمپانی ادوب و یکی از بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس شناخته می‌شود، اما استفاده از این برنامه برای کاربران مبتدی و به‌عنوان شروع کار، می‌تواند کمی گیج‌کننده و دشوار باشد. این برنامه یک ابزار درخشان برای آن‌دسته از ویرایشگران حرفه‌ای تصاویر است که به‌دنبال ابزارهای بسیار پیشرفته هستند. هنرمندان می‌توانند از این برنامه برای خلق تصاویر، طرح‌های گرافیکی، هنرهای دیجیتالی و غیره استفاده کنند. اما اگر شما به‌دنبال استفاده از فتوشاپ، صرفا برای ویرایش تصاویر هستید، ما فکر می‌کنیم که این تصمیم چندان مناسب نخواهد بود.

این مطلب را هم ببینید
روش های افزایش امنیت شبکه بیسیم خانگی

Skylum’s Luminar 4.2.0

اگرچه Luminar در مقایسه با Adobe در بازار رقابت بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس مورد کم‌ توجهی قرار گرفت، اما هم‌اکنون به یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای ویرایش عکس تبدیل شده است، جایی که بسیاری از عکاسان حرفه‌ای، این روزها از آن استفاده می‌کنند. همچنین این برنامه امکاناتی را برای عکاسان فراهم می‌کند تا بتوانند عکس‌های خود را به‌صورت موثر سازماندهی و ویرایش کنند.

Capture One Pro 20

Capture One Pro همراه با ویژگی‌های شگفت‌انگیزی شبیه به فتوشاپ عرضه شده است. این برنامه دارای یک رابط کاربری قابل سفارشی‌سازی است و کاربر می‌تواند این رابط کاربری را به روش دلخواه شخصی‌سازی کند. به‌روزرسانی‌های اخیر این برنامه، ویژگی‌های سازماندهی عکس نوینی را به برنامه اضافه کرده است که شبیهش را تاکنون ندیده‌اید و باعث می‌شود که از آن به‌عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس یاد کنیم.

این مطلب را هم ببینید
آموزش اتصال ایرپاد به لپ تاپ در ویندوز

On1 Photo Raw 2020

On1 Photo Raw 2020 یک نرم‌افزار ساده است که همراه با صدها قابلیت پیش تنظیم شده و فیلتر، تکسچر و ابزارهای حاشیه نویسی است که شما می‌توانید از آن‌ها برای زیباسازی تصاویر خود آن‌هم تنها با یک کلیک استفاده کنید. اگرهم به‌دنبال چیز متفاوت‌تری هستید، می‌توانید یک ویرایش سریع قبل از اعمال آن ویژگی داشته باشید. این برنامه یک ابزار سازماندهی عکس بسیار خوب است که در کنار ارائه قابلیت‌های ویرایش عکس، ویژگی‌های پیش‌رفته دیگری همچون براش‌ها، ابزارهای ماسک و هر ابزار دیگری که یک عکاس حرفه‌ای به دنبال آن‌ها است را ارائه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *