بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی و بررسی بازی Assetto Corsa

بررسی بازی Assetto Corsa

بازی های اتومبیلرانی معمولا از محبوبیت بالایی در میان گیمرها برخوردارند. Assetto Corsa یک بازی جذاب و مهیج در سبک ریسینگ و مسابقه می باشد که توسط Kunos Simulazioni ساخته  شده است. در این ببخش قصد داریم به معرفی و بررسی بازی Assetto Corsa بپردازیم.

بررسی بازی Assetto Corsa

گیم پلی بازی

قبل از پرداختن به‌ دیگر جزئیات بازی Assetto Corsa Competizione برای کامپیوتر، در رابطه با داستانش قابل ذکر است که این بازی داستان خاصی ندارد و صرفا تمام تمرکز سازنده بر روی کیفیت گرافیکی و شبیه‌سازی بازی بوده که به‌خوبی نیز آن ‌را در این بازی اجرا کرده است. بازی ماشین سواری Assetto Corsa یک بازی بی‌نظیر در بین بازی‌های شبیه‌ساز اتومبیلرانی به‌شمار می‌آید. این بازی یک شبیه‌ساز مسابقه‌ای بوده که سعی بر آن دارد تجربه متنوع و خوبی را به علاقه‌مندان این سبک از بازی هدیه کند.

بازی Assetto Corsa برای PC و دیگر کنسول‌ها به‌صورتی طراحی و ساخته شده است که با استفاده از ماشین‌های متنوع و به‌روز در پیست، بازیکنان می‌توانند یک تجربه بی‌نظیر را داشته باشند. یکی از فناوری‌های جالبی که در این بازی استفاده شده این است که با تکنولوژی Laser-Scanning ساختار و عملکرد تایرها و لاسیتیک‌های ماشین را طراحی کرده‌اند. اسکن با لیزر این قابلیت را به خودرو می‌دهد تا طبیعی‌ترین و جذاب‌ترین حالت‌هایی را که چرخ خودرو در واقعیت می‌چرخد را به‌نمایش بگذارد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازی های ویدیویی دیزنی

برای مثال هنگامی که بازیکنان درحال تیکاف و دریفت هستند، همانطور که در واقعیت لاستیک‌ها می‌چرخند و سپس دود از آن‌ها بلند می‌شود را به‌صورت زیبایی به‌نمایش می‌گذارد. بازی شبیه سازی رانندگی اتومبیل Assetto Corsa قابلیت پشتیبانی از بسیاری از دستگاه‌ها و وسایل گیمینگ را دارد؛ وسایلی همچون ماوس، صفحه کلید، نمایشگرهای سه‌گانه، گیم‌پدها، ترک آی‌ آر (TrackIR)، نمایشگرهای VR که برروی سر می‌گذارند، Nvidia 3D Vision و سیستم‌های حرکتی همچون فرمان ماشین.

نکته قبل توجه بازی Assetto Corsa برای PS4 و دیگر کنسول‌ها این بوده که به بازیکنان این اختیار و قابلیت را می‌دهد تا طبق مهارت و تجربه‌ای که در این بازی دارند، تنظیمات واقع‌گرایانه و به‌اصطلاح آرکید بودن بازی را تنظیم کنند. برای مثال در ابتدای بازی به‌صورت خودکار یک‌سری تنظیمات در نظر گرفته شده‌اند که به بازیکنان راهنمایی می‌دهد. اگر بخواهیم بهتر بگوییم، بازی در حین رانندگی یک‌سری کمک‌ها به بازیکن می‌کند. در پیچ‌ها و در مواقع دریفت و… به حفظ تعادل و پیش‌روی بهتر ماشین کمک می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
بازی های ویدیویی قدیمی که نیاز به بازسازی دارند

در مورد تنظیماتی که گفته شد، بازیکنان می‌توانند این کمک‌ها را افزایش، کم و یا حتی غیر فعال کنند. در بازی Assetto Corsa هنوز غافلگیری‌های زیادی وجود دارد که شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرد. یکی دیگر از خصوصیات بازی که باعث جذابیت آن شده تنوع در مراحل و مسابقاتش است. در قسمت آنلاین و آفلاین بازی، هر کدام برای خود خصوصیات مجزایی دارند که آن‌ها را باهم مرور می‌کنیم. مسابقات آفلاین، رویدادهای ویژه، مسابقات قهرمانی، هات لپ (Hot Lap)، مسابقه سریع، دریفت (Drift) که این گزینه طرفداران بسیاری دارد، درگ و مسابقات آخر هفته‌ای که بازیکنان می‌توانند به‌تنهایی بازی کرده و یا اینکه در مقابل ربات یا هوش مصنوعی بازی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *