آموزش تلفن پاناسونیک, سانترال و تلفن پاناسونیک

نحوه انتقال صدا و تصویر با میکروتیک

نحوه انتقال صدا و تصویر با میکروتیک

نحوه انتقال صدا و تصویر با میکروتیک به چه صورت میباشد؟ با توجه به اهمیتی که روتر میکروتیک برای برقراری ارتباطات ، استفاده در پروژه ها برای انتقال صوت و تصویر بر روی بستر اینترنت دارد سعی نموده ایم  در یک مقاله بسیار مفید که در اون به آموزش انتقال صوت و تصویر بر روی بستر اینترنت با استفاده از آی پی پابلیک ،DNS و DDNS در میکروتیک با قابلیت جدید cloud در میکروتیک  بپردازیم .  امیدوارم برای شما عریزان مفید باشد.

بیشتر کابران علاقمند می باشند که تصاویر دوربین مداربسته خود را از طریق اینترنت به روی گوشی تلفن همراه خود مشاهده نمایند و بتوانند که هنگامی که در دفتر حضور ندارند شماره داخلی خود را بروی گوشی همراه خود داشته باشند که بتوانند از این طریق با مشتریان و همکاران خود در ارتباط باشند .

نحوه انتقال صدا و تصویر با میکروتیک به چه صورت میباشد؟

این مقاله بر دو بخش تقسیم شده است :

  • انتقال صدا و تصویر بر روی آی پی استاتیک
  • انتقال صدا و تصویر بر روی آی پی داینامیک

سناریو زیر را در نظر بگیرید :

انتقال صدا و تصویر بر روی ای پی استاتیک

برای انتقال صدا و تصویر شما نیاز به یک IP Static در محل نصب  IP PBXو یا DVR –NVR  خود خواهید داشت تا از طریق این آدرس بتوانید به دستگاه خود در محیط اینترنت اتصال پیدا کنید در صورت داشتن IP استاتیک و نوشتن رول DSTNAT شما میتوانید به سادگی این ادرس IP  را وارد کرده و به دستگاه خود وصل شوید.

این مطلب را هم ببینید
فکس لیزری پاناسونیک

DSTNAT چیست و چه کاربردی دارد ؟

این نوع  NAT را زمانی  انجام می دهیم که بخواهیم یک شبکه Private را برای یک شبکه Public قابل دسترسی نماییم . در این حالت IP Public خود را به IP Private ترجمعه می کنیم .در واقع DSTNAT آدرس یا پورت مقصد را به آدرس یا پورت مورد نظر ما تغییر می دهد.

پس زمانی که بخواهیم سرویس مورد نظری در شبکه داخلی خود را برای شبکه بیرون مثل اینترنت در دسترس قرار دهیم می بایست از DSTNAT استفاده نماییم .

به مسیر IP -> Firewall -> NAT رفته و اقدام به ساختن رول جدید کنید

 

 

برای مثال پنل DVR ما بر روی آدرس ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱۰۰ با پرت ۸۰۸۰ قرار دارد و ما می خواهیم هرکسی که با آی پی اختصاصی ۱۸۸٫۲۵٫۲۵٫۱۰۰ با پورت ذکر شده وارد شد به سمت دستگاه DVR ما انتقال یابد و بتواند پنل دستگاه را مشاهده کند . پس همانند شکل زیر عمل می نماییم

 

 

 

سپس اقدام به افزودن یک رول جدید می کنیم تا کاربران بیرون از سازمان با استفاده از پروتکل IAX2 بتوانند روی DVR  ریموت گردند ( به صورت پیش فرض IAX2 از UDP 4569 استفاده می کند .

حال می توانید با داشتن IP Static از خارج از سازمان خود دستگاه مورد نظر خود را مشاهده نمایید .

حال سوال اینجا هست که چگونه می توان با ای پی داینامیک این کار را انجام داد

 

انتقال صدا و تصویر بر روی آی پی داینامیک

در صورتی که IP داینامیک داشته باشید مسائل به مراتب پیچیده تر خواهد بود چون شما نمی دانید چه زمانی آدرس IP شما تغییر خواهد کرد . بهترین روش برای دنبال کردن این تغییرات در ادرس IP ساخت یه سرویس داینامیک DNS یا DDNS  می باشد .

این مطلب را هم ببینید
کارت داخلی سانترال پاناسونیک KX-NS5174

میکروتیک سرویس DDNS را با نام MikroTik Cloud معرفی کرده است . این سرویس از نسخه ۶٫۱۴ به بعد و فقط برای RouterBOARD قابل دسترسی می باشد . رکورد DNS مربوط به دستگاه شما با استفاده از شماره سریال دستگاه تولید و به آدرس ای پی عمومی شما اشاره می نماید و یا به عبارت ساده تر DNS به ازای هر روتر بایستی تولید کرد و همیشه آن اسم ثابت خواهد ماند و فقط IP  ادرس تغییر خواهد کرد .

برای فعال سازی این سرویس به مسیر IP -> Cloud بروید و مطابق با شکل زیر عمل نمایید

 

 

و از این پس می توانید با وارد کردن این DNS Name  به روتر خود دسترستی داشته باشید . سپس به مسیر IP -> Firewall -> NAT بروید و رول های زیر را اضافه نمایید .

حال می توانید با دانستن DNS Name از خارج از سازمان به دستگاه و دوربین های خود دسترسی داشته باشید .

 

این موارد در رجیستر کردن گوشی تلفن ها نیز صادق می باشد و شما می توانید از این دو طریق به دستگاه IP BOX  خود دسترسی داشته باشید و گوشی مورد نظر خود را رجیستر نمایید .

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *