آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نکات مهم برای عکاسی از چشم

عکاسی از چشم

عکاسی از ساختار پیچیده چشم انسان ، زیبایی چشم نوازی را به همراه دارد. از این رو قصد داریم نکات مهم برای عکاسی از چشم را به شما همراهان گرامی آموزش دهیم.

نکات مهم برای عکاسی از چشم را یاد بگیرید

جهت چشم سوژه

در صورتی که سوژه به صورت مستقیم داخل لنز را نگاه کند، می‌توانید جزئیات خیلی زیادی از مردمک چشم را به تصویر بکشید. در صورتی هم که می‌خواهید سوژه به جهت دیگری نگاه کند، از او بخواهید نگاهش را روی یک شی قفل کند تا شما بتوانید جهت مناسب برای عکاسی را پیدا کنید.

استفاده از بیشترین نوردهی

در عکاسی ماکرو از چشم پس زمینه به اندازه نوردهی و نورپردازی مهم نیست. به همین دلیل در صورتی که بخواهید در منزل از سوژه عکاسی کنید، بهتر است او را نزدیک پنجره بنشانید. نور دیفیوز شده و نرم پنجره تمام صورت را به شکل یک دست نورپردازی می‌کند و رنگ‎‌های طبیعی چشم و پوست را هم حفظ می‌کند.

استفاده از میکاپ

میکاپ یکی دیگر از نکات خیلی مهم است زیرا باعث می‌شود تاکید بیشتری روی زیبایی‌های چشم وجود داشته باشد. حتی بهتر است. مدل‌های مرد هم از کمی میکاپ استفاده کنید اما باید مراقب باشید که در انجام این کار زیاده‌روی نکنید. ریمل و خط چشم به خوبی شکل کلی چشم را تقویت می‌کنند. توصیه می‌کنم از لوازمی استفاده کنید که باعث واکنش آلرژیک نشوند و بتوانید به راحتی آن‌ها را پاک کنید.

این مطلب را هم ببینید
عکاسی به عنوان شغل

از آزمایش کردن نترسید

داشتن رویکرد خلاقانه در این عکاسی احتمال اینکه بتوانید عکس‌های زیباتری بگیرید را افزایش می‌دهد. اول از همه سعی کنید زوایای مختلف را برای دوربین و مدل امتحان کنید. همچنین می‌توانید به منظور ایجاد بازتاب‌های زیباتر و بهتر نمایش دادن رنگ چشم هم منبع نور را جابجا کنید و از زوایای مختلف عکاسی کنید.

نزدیک شدن به چشم‌ها

اغلب اوقات عکس‌هایی که از چشم می‌گیرید به دلیل دور بودن عکاس از سوژه خراب می‌شوند. سعی کنید تا جای ممکن لنز را نزدیک به صورت سوژه قرار دهید اما مراقب محوشدگی و عدم فوکوس هم باشید. همچنین تلاش کنید دوربین را به شکلی قرار دهید که مانع جریان نور نشود.

ثابت کردن دوربین

هنگامی که به عکاسی ماکرو از چشم می‌پردازید حتی کوچک‌ترین حرکت هم باعث تار شدن تصویر شما می‌شود. از یک سه پایه برای ثابت کردن دوربین و کاهش حرکات آن استفاده کنید. این کار باعث کاهش تاری تصویر می‌شود. علاوه بر این می‌توانید از یک ریموت شاتر هم برای گرفتن عکس استفاده کنید تا حرکات دوربین را به حداقل مقدار ممکن برسانید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش چند ژست عکس دونفره در انواع موقعیت‌ها و مکان‌ها

استفاده از حلقه‌ی فوکوس

حلقه‌ی ماکرو یا حلقه فوکوس لوله‌های تو خالی هستند که بین دوربین و لنز قرار می‌گیرند و فاصله را افزایش می‌دهند. در چنین شرایطی عنصر جلوی لنز به سوژه نزدیک‌تر خواهد شد. در صورتی که امکان استفاده از لنز ماکرو را ندارید این حلقه‌ها می‌توانند جایگزین خیلی خوبی باشند. با این وجود این تجهیزات نقطه ضعف‌هایی هم دارند. برای مثال بسته به نوع دوربین امکان افت نور وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *