آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نکات مهم در عکاسی تجاری

عکاسی تجاری

عکاسی تجاری شامل طیف گسترده ای از سبک‌های عکاسی است که هدف همه آن‌ها ایجاد تصاویر با کیفیت برای اهداف تجاری می‌باشد. امروزه این نوع عکاسی بسیاری مورد استقبال کسب و کارها قرار گرفته است.

نکات مهم در عکاسی تجاری

با نیاز‌های مشتری آشنا باشید

ارتباطات شفاف در تنظیم انتظارات صادقانه بسیار مهم است. شما ‌نمی‌خواهید که انتظارات را به حدی بالا ببرید که از پس آن‌ها بر نیایید.

خلاقیت مهم است

زمان کارکردن با سبک خاص خودتان، به یاد داشته باشید که خلاق باشید. مشتری کپی تصاویر دیگران را از شما نمی‌خواهد. بنابراین یک چیز متفاوت و خاص را تجربه کنید. به این فکر کنید که چگونه می‌توانید محصول را به روشی کاملا جدید ترسیم کنید. مهم است که از نیازها و طرز تفکر مشتری خود آگاه باشید. مشتری معمولاً در هنگام نیاز به عکاسی تجاری، هدف خاصی را در ذهن خود دارد. بنابراین این موارد را در خاطر داشته باشید و در اعتدال آزمایش کنید تا کار شما متناسب با نیاز مشتری باشد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش استفاده از رنگها در عکاسی

رنگ یکی از جدی ترین مؤلفه‌ها

قلا نیز گفته ایم که رنگ یکی از مهمترین مولفه های عکاسی به شمار میرود. اگر درست استفاده نشود میتواند تاثیر منفی داشته باشد. هرکدام از رنگ‌ها ازلحاظ تصویری احساس مخصوصی را در مخاطب تداعی می‌کند. از اینرو یک رنگ به‌خصوص به‌تنهایی می‌تواند هارمونی جذابی را به تصویر ببخشد. اغلب کمپانی‌ها حاوی یک رنگ یا رنگ‌های ویژه هستند و لوگوی آن‌ها نیز با ترکیبی از همان رنگ یا رنگ‌ها دیزاین می‌شود. بهره برداری از همین رنگ‌ها در عکس تبلیغاتی نیز معمولاً نتیجه مثبتی را به‌ همراه خواهد داشت.

ابزارهای خوب، برگ برنده

بعنوان آخرین نکته باید یادآوری کنیم که در عکاسی تبلیغاتی بر خلاف دیگر ژانر‌های عکاسی، بهمراه داشتن یک سری ابزارهای بطور کلیً ضروری به ذهن خطور میکند. لنز ماکرو اولین ابزاری است که هر عکاس تبلیغاتی خوب است با خود همراه داشته باشد. چرا که معمولاً باید عکاسی در فواصلی نسبتاً نزدیک درمقایسه با سوژه انجام شود و بهمراه نداشتن لنز ماکرو، کمی سخت‌ساز می‌شود. بهره برداری از فیلتر پولاریزه نیز رفله‌ها و بازتاب‌های ناخواسته از سطح کالا را تا حدودی کنترل می‌کند. از طرف دیگر با استناد به اینکه معمولاً در نورپردازی تبلیغاتی، نور ملایم و نرم بیشتر به کار می‌آید باید سافت‌باکس را نیز در ابزارهای خود بهمراه داشت.

این مطلب را هم ببینید
اموزش لینک کردن Dji FPV

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *