آموزش سانترال پاناسونیک, سانترال و تلفن پاناسونیک

ویپ در فناوری ارتباطات به چه معناست؟

ویپ در فناوری ارتباطات

ویپ در فناوری ارتباطات به چه معناست؟ همان گونه که مستحضر هستید VOIP را بیشتر به عنوان تلفن های IP یا تلفن های اینترنتی می شناخته می شود که معمولاً از شرکت‌های ارائه‌ کننده سرویس‌های VOIP به‌ عنوان تهیه‌کنندگان و از پروتکل‌های استفاده شده برای حمل علائم IP یاد می شود .که آن را می توان در اصل توسعه تجاری تجربه پروتکل VOIP و یا پروتکل های IP ، به عنوان برقراری صدا روی بستر اینترنت اختراع و مورد کاربرد واقع شده بود در نظر گرفت.

در مقدمه می بایست تعریفی از VOIP برای شما داشته باشیم :

VOIP چیست ؟

به طور ساده VOIP یا همان Voice Over IP پروتکلی می باشد که شما از این طریق می توتنید در بستر اینترنت اقدام به صحبت روی بستر شبکه کنید تا چندین سال پیش کلمه ای به عنوان اینترنت وجود نداشت و تنها ارتباطات مردم از طریق انواع مختلف تلفن ها صورت می گرفت و همچنین ارسال داده ها در فواصل دور هزینه بالایی در برداشت .امروزه ،گسترش رایانه‌ های شخصی، فناوری‌ های جدید ارتباطی همچون تلفن‌های سلولی و بالاخره شبکه گسترده اینترنت باعث سریعتر شدن تبادل ارتباطات بین تمامی نقاط جهان شده است .

حال که نسل جدید انتقال داده ها روند رو به رشدی در زمینه ارتباطات را موجب شده باعث ایجاد انقلابی عظیم در این صنعت شده و افراد مختلف می توانند با لب تاپ ،کامپیوتر،و تلفن همراه خود به راحتی با استفاده از اینترنت ارتباط خود را با تمامی دوستان و شرکای کاری خود در تمامی جهان برقرار سازند .تمامی این اتفاقات در پرتو تکنلوژی به عنوان VOIP صورت گرفته است .

این مطلب را هم ببینید
نحوه ست کردن گوشی تلفن بیسیم

مراحل تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال

شایان ذکر است که صدای انسان سیگنالی آنالوگ است. بنابراین انتقال اطلاعات از طریق VOIP در مبدأ از یک مبدل سیگنال آنالوگ به دیجیتال، استفاده می شود. با توجه به اینکه صوت می‌ بایست جهت انتقال از طریق شبکه IP به بسته‌ هایی از جنس دیتا تبدیل شوند، دیجیتال شدن سیگنال صوت باید انجام پذیرد. همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید در طی مراحل تبدیل آنالوگ به دیجیتال، کدک‌ ها نقش مهمی ایفا می‌کنند که برای اطلاع از نحوه کارکرد کدک ها و انواع آنها می توانید به لینک زیر مراجعه کنید. جزییات را در شکل زیر می توانید مشاهده نمایید.

مراحل تبدیل سیگنال  دیجیتال به آنالوگ

حال پس از دریافت عمل متقابل صورت می پذیرد که در آن سیگنال دیجیتال که از طریق شبکه IP انتقال یافته، در مقصد و توسط یک تبدیل کننده از حالت سیگنال دیجیتال به آنالوگ تبدیل می شود.

این مطلب را هم ببینید
کارت VOIP پاناسونیک KX-NS5110

What Does Whip Mean In ICT

What Does Whip Mean In ICT

 

 

جالب است بدانید که سیگنال دیجیتال ساده تر قابل فشرده سازی،مسیریابی،مقام در برابر نویز و تبدیل آن به فرمت مناسب می باشد.

روند انتقال دیتا در بستر ویپ به صورت زیر می باشد :

باتوجه به ارزان بودن به کارگیری از بستر شبکه جهت انتقال داده ها از جمله صدا ،ساتفاده مناسب از پهنای باند ، توانایی بال در ارسال اطلاعات،امکان در صورت نیاز به کیفیت مکالمه و در نهایت مشخص نموده هزینه برای کاربر و اضافه نمودن سرویس های جدید و بروز از مزایای این تکنلوژی می باشد.این تکنلوژی با توجه به استفاده از آن در شبکه های اینترنتی ریسک امنیتی را نیز در بر خواهد داشت و در استفاده از آن می بایست موارد امنیتی را نیز در نظر گرفت .که در مقاله بعدی در مورد مزیت های استفاده از VOIP صحبت خواخیم نمود.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *