ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش افزایش سرعت کپی فایل در ویندوز 10

افزایش سرعت کپی فایل در ویندوز

معمولا کپی کردن تعداد زیادی فایل در ویندوز کمی زمانبر است. اگرچه در ویندوز ۱۰ با مشکلات ویندوز ۷ و نسخه‌های قدیمی‌تر برای کپی‌ فایل‌ها روبه‌رو نیستیم، اما امکان بالا بردن سرعت کپی در این سیستم عامل وجود دارد. در این بخش با ما همراه باشید تا نحوه افزایش سرعت کپی فایل در ویندوز را یاد بگیرید.

افزایش سرعت کپی فایل در ویندوز

شورتکات‌ های کیبورد

  • کلیدهای Ctrl + X را برای انتقال یا کات کردن یک فایل فشار دهید. این کلیدها فایل را از محل کنونی برداشته و آماده انتقال به محل دیگری می‌کنند. زمانی که یک فایل را در محل جدید پیست می‌کنید، از محل اولیه و اصلی حذف می‌شود.
  • برای کپی فایل‌ها از کلیدهای Ctrl + C استفاده کنید. کپی عملکردی مشابه کات دارد، با این تفاوت که فایل در محل اصلی باقی می‌ماند و در محل دوم کپی می‌شود.
  • برای پیست فایل در مقصد، از شورتکات Ctrl + V استفاده کنید. با این کلیدها، فایل کپی یا کات شده درون محل جدید قرار می‌گیرد.

برای فایل اکسپلورر تنها با شورتکات‌های بالا روبه‌رو نیستیم. برای مثال اگر می‌خواهید یک فولدر جدید بسازید، می‌توانید با فشردن کلیدهای Ctrl + Shift + N به راحتی و سریع چنین کاری را انجام دهید. با فشردن کلید Alt به همراه چپ و راست می‌توانید به فولدرهای قبلی و بعدی بروید. اگر کلیدهای Alt و بالا را فشار دهید، به فولدر قبلی می‌روید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تبدیل لینک یوتیوب به MP4 بصورت آنلاین

در نهایت اگر کلیدهای Ctrl + A را فشار دهید، تمام محتوای درون فولدر انتخاب می‌شود. با همین شورتکات می‌توانید به راحتی بدون اینکه نیازی به انتخاب تک‌تک آن‌ها داشته باشید، تمام فایل‌ها را به یک فولدر جدید منتقل کنید.

شورتکات‌ های ماوس

اگر بجای کیبورد، ماوس را ترجیح می‌دهید، همچنان می‌توانید سرعت کپی در ویندوز ۱۰ را بالا ببرید، البته کار به سادگی کیبورد نیست. با این حال با چندین روش امکان افزایش سرعت کپی فراهم می‌شود. کلید Ctrl را نگه داشته و برای انتخاب فایل‌ها روی آن‌ها کلیک کنید. فرقی نمی‌کند فایل‌ها در کجای فولدر قرار گرفته‌اند، تا زمانی که کلید Ctrl را نگه داشته باشید می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید چندین فایل پشت سر هم را انتخاب کنید، روی اولین فایل کلیک کرده و سپس با نگه داشتن کلید Shift، روی آخرین فایل کلیک کنید.

بطور عادی کلیک چپ روی فایل‌ها و کشیدن به فولدر دیگر، باعث انتقال آن‌ها می‌شود. با این حال اگر روی آن‌ها راست کلیک کرده و به فولدر جدید بکشید، یک منوی کوچک در برابرتان ظاهر می‌شود. در این منو می‌توانید کپی یا انتقال فایل‌ها را مشخص کنید که اگر ماوس را نسبت به کیبورد ترجیح بدهید، برایتان کارایی خواهد داشت.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تغییر نام سری داده در اکسل

TeraCopy را امتحان کنید

روش‌های بالا ساده هستند و به راحتی بالا بردن سرعت کپی در ویندوز را ممکن می‌کنند، با این حال می‌توانید برای تجربه سرعت بالاتر به سراغ برنامه‌های اختصاصی بروید که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها، TeraCopy است. این اپ قابلیت‌های بیشتری را نسبت به ویژگی‌های پیش فرض ویندوز در اختیارتان قرار می‌دهد. این برنامه از الگوریتم‌های مختلف برای افزایش سرعت کپی در ویندوز استفاده می‌کند. این اپ همچنین می‌تواند فایل‌های کپی شده را تایید کند تا از یکسان بودن آن‌ها مطمئن شود. اگر اغلب اوقات به اشتباه فایل‌ها را درگ و دراپ می‌کنید، می‌توانید برای جلوگیری از این کار قابلیت تایید را فعال کنید.

در صورت تمایل، می‌توانید TeraCopy را با فایل اکسپلورر ادغام کنید تا تمام عملیات‌های کپی و پیست بطور پیش فرض از طریق این برنامه انجام شوند. TeraCopy یک برنامه رایگان است، اما امکان دانلود نسخه کامل آن با ویژگی‌های بیشتر هم وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *