ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش تغییر نشانگر موس در ویندوز

تغییر نشانگر موس در ویندوز

برخی کاربران تمایل به استفاده از نشانگر موس بزرگتر و یا با شکل و رنگی دیگر دارند. اگر می خواهید نحوه تغییر نشانگر موس در ویندوز را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

تغییر نشانگر موس در ویندوز

از طریق Device Settings

برای تغییر رنگ نشانگر موس در ویندوز ۱۰ به Windows Start Menu و سپس PC Settings بروید. حال وارد بخش Devices و سپس Mouse شوید. از اینجا به Additional mouse options بروید. در ویندوز باز شده به سربرگ Pointers بروید. از بخش Scheme شکل موردنظر خود را پیدا کنید. روی Apply و سپس OK کلیک کنید. در کادر Customize هم می‌توانید شکل و حالت نشانگر را مشاهده کنید.

تغییر رنگ ماوس در ویندوز ۱۰ از راه Ease of Access Settings

شیوه دیگر تغییر شکل موس در ویندوز ۱۰ این است که به منوی Start بروید. سپس وارد Settings شوید. پس از آن روی Ease of Access کلیک کنید و وارد بخش Mouse pointer شوید. از بخش Change pointer size می‌توانید اندازه نشانگر را تغییر دهید. اندازه ۱ از همه کوچک‌تر است. اندازه ۱۵ بزرگ‌ترین سایز است. از چهار گزینه زیر بخش Change pointer color هم می‌توانید رنگ نشانگر را تغییر دهید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش حذف رمز عبور فایل PDF

اولین مورد همان حالت ساده و پیش فرض نشانگر است: سفید با خط دور مشکی.

دومین گزینه نشانگر سیاه با خط دور سفید است.

سومین گزینه نشانگری است که وقتی آن را روی رنگ‌های روشن ببرید سیاه می‌شود. زمانی که آن را روی رنگ تیره ببرید، سفید می‌شود.

با گزینه چهارم می‌توانید رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید. اگر این گزینه را انتخاب کنید، از بخش Suggested pointer colors می‌توانید از بین رنگ‌ها انتخاب کنید. اگر این گزینه برایتان فعال نیست، می‌توانید با کلیک روی Pick a custom pointer color رنگ دلخواه را انتخاب کنید.

تغییر سایز موس در ویندوز ۱۰ از Control Panel

برای تغییر اندازه موس در ویندوز ۱۰ به این روش، به منوی Start بروید و Control Panel را تایپ کنید. سپس وارد آن شوید و روی Ease of access بزنید. حال روی Change how your mouse works کلیک کنید. در بخش Mouse pointers می‌توانید رنگ و اندازه ماوس را تغییر دهید. پس از انتخاب روی Apply بزنید و سپس OK را بزنید.

این مطلب را هم ببینید
بهترین لپ تاپ های اقتصادی و دانشجویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *