ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع ارور ۰x80240fff در ویندوز

رفع ارور ۰x80240fff در ویندوز

یکی از خطاهایی که کاربران ویندوز ممکن است هنگام آپدیت سیستم عامل با آن مواجه شوند، ۰x80240fff است. اگر می خواهید نحوه رفع ارور ۰x80240fff در ویندوز را یاد بگیرید باما در این بخش همراه باشید.

روش های رفع ارور ۰x80240fff در ویندوز

راه‌اندازی یک Clean Boot

اگر کد خطای ۰x80240fff توسط یک درایور ، فرآیند یا سرویس معیوب ایجاد شده باشد ، می‌توانید یک بوت تمیز ویندوز ۱۰ را اجرا کنید. این کار باعث می‌شود سیستم عامل فقط با اجزای نرم افزار مورد نیاز راه‌اندازی شود.

  • برای راه‌اندازی بوت تمیز ابتدا کلید Windows را از صفحه کلید بفشارید. سپس عبارت System Configuration را تایپ کنید و برنامه را اجرا نمایید.
  • وارد تب Services شوید و تیک گزینه Hide All Microsoft Services را غیر فعال کنید و روی گزینه Disable All کلیک نمایید.
  • به تب Startup مراجعه کنید و روی عبارت Open Task Manager کلیک کنید.
  • در ادامه روی گزینه Status کلیک کنید تا تمام سرویس‌ها را بر مبنای وضعیت‌شان مرتب کنید.
  • گزینه Enable را انتخاب کنید. روی نخستین فرآیند راست کلیک کنید و گزینه Disable را انتخاب نمایید.
  • این کار را با همه فرآیندهایی که در حالت Enable قرار دارند، انجام دهید.
  • سپس رایانه خود را مجددا راه‌اندازی کنید.
این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ گیمینگ Alienware m17 R3 رونمایی شد

استفاده از Media Creation Tool

یکی از امن‌ترین راه‌هایی که برای به‌روزرسانی سیستم عامل ویندوز ۱۰ می‌توان مورد استفاده قرار داد، استفاده از Media Creation Tool است. برنامه Media Creation Tool را از سایت رسمی آن دانلود کنید. آن را اجرا نمایید. در پنجره ظاهر شده گزینه Upgrade This PC Now را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Next کلیک کنید و مراحل طی نمایید.

استفاده از عیب‌یابی Windows Update

برای استفاده از Windows Update برای رفع ارور ۰x80240fff از منوی Start وارد بخش Settings رایانه شوید.سپس وارد بخش Update & Security شوید. در صفحه جدید گزینه Troubleshoot را انتخاب کنید و پس از انتخاب Windows Update روی گزینه Run The Troubelshoot کلیک نمایید.

راه‌اندازی مجدد سرویس Windows Update

اگر سرویس Windows Update به طور خودکار شروع به کار نکند، می‌تواند منجر به بروز خطای ۰x80240fff  شود. برای بررسی این موضوع روی گزینه Ctrl + R کلیک کنید و عبارت services.msc را تایپ کرده و روی Enter بزنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ورود به حالت Safe Mode در ویندوز 10

در صفحه باز شده روی گزینه Windows Properties کلیک راست کنید و سپس Properties را انتخاب نمایید. در پنجره باز شده وارد تب General شوید گزینه Startup Type را در حالت Automatic (Delayed Start) قرار دهید. اگر در بخش Services Status عبارت Stopped نشان داده شد، روی گزینه Start کلیک کنید. در ادامه روی گزینه Apply کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *