ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل جابجایی حروف کیبورد در ویندوز

رفع مشکل جابجایی حروف کیبورد در ویندوز

کلیدهای روی صفحه کیبورد، معمولا از یک استاندارد تبعیت میکنند مگر این که آنها را برای زبان خاصی تنظیم کنید. یک صفحه کلید کیبورد دارای سخت‌افزاری ساده است اما بسته به مکان و زبان مورد استفاده ممکن است، تغییراتی در آن اعمال شود. این تغییرات و تفاوت‌ها گاها باعث ایجاد مشکلاتی در حین تایپ کردن میشود. اگر می خواهید نحوه رفع مشکل جابجایی حروف کیبورد در ویندوز را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

روش های رفع مشکل جابجایی حروف کیبورد در ویندوز

بررسی چیدمان کیبورد

برای این منظور باید وارد بخش تنظیمات رایانه خود شوید. در ادامه روی گزینه Time & Language کلیک کنید. در ادامه تب Language را انتخاب نمایید. در ادامه زبانی را که مایل هستید اضافه شود را انتخاب کنید و روی گزینه Options کلیک کنید. بررسی کنید که آیا صفحه کیبورد به درستی اضافه شده ‌است یا خیر. برای اضافه کردن طرح صفحه کلید متفاوت روی دکمه Add کلیک کنید. سپس یک طرح صفحه کلید دیگر را انتخاب کنید. در انتها نیز طرح نامناسب را پاک کنید.

بررسی تنظیمات زبان

برای این منظور باید وارد بخش تنظیمات رایانه خود شوید. در ادامه روی گزینه Time & Language کلیک کنید. در ادامه تب Language را انتخاب نمایید. در ادامه بررسی کنید که آیا زبان‌های دیگری به غیر از آنهایی که به طور معمول مورد استفاده قرار می‌دهید، در لیست وجود دارد. زبان‌هایی که مورد نیازتان نیست را انتخاب کنید و روی گزینه Remove بزنید تا حذف شوند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای طراحی خانه

غیرفعال کردن اسکریپت‌ها و برنامه‌ها

اگر در رایانه خود برنامه‌ها یا اسکریپت‌هایی دارید که به طور مستقیم روی کلید‌های صفحه کلید تاثیر می‌گذارند، آنها را حذف کنید. ممکن است آنها نادرست پیکربندی شده باشند و باعث وارد شدن نویسه های نادرست شوند. به طور مثال اسکریپت‌های AutoHotKey را حتما پاک کنید تا مشکل تنظیم کیبورد را برطرف نمایید. همچنین دکمه NumLock را در صفحه کلید خود غیرفعال نمایید. روشن بودن این کلید می‌تواند دکمه‌های صفحه کلید رایانه شما را تغییر دهد.

اجرا کردن عیب یاب صفحه کلید

راه‌اندازی عیب‌یاب صفحه کلید رایانه نیز گاهی اوقات می‌تواند برخی از اسکریپت‌هایی که موجب برهم خوردن تنظیمات کیبورد می‌شود را شناسایی و حذف کند. برای این منظور ابتدا وارد تنظیمات رایانه شوید. در این قسمت گزینه Update And Security را انتخاب نمایید. در ادامه وارد تب Troubleshoot شوید. سپس روی گزینه Additional Troubleshooters بزنید. عیب‌یاب صفحه کلید را فعال کنید و تمام توصیه‌هایی که در صفحه ظاهر می‌شود را اجرای کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع ارور Not responding در اندروید

به‌روزرسانی سیستم عامل رایانه

گاهی اوقات عدم استفاده از به‌روزترین نسخه سیستم عامل در رایانه باعث بروز مشکل در تنظیمات کیبورد می‌شود. برای این منظور به‌روزرسانی سیستم عامل رایانه را انجام دهید. برای این منظور ابتدا به تنظیمات رایانه خود مراجعه نمایید. در ادامه وارد بخش Update & Security شوید. در ادامه با انتخاب گزینه Windows Update کار به‌روزرسانی سیستم عامل انجام می‌شود. پس از اتمام کار رایانه خود را مجدد راه‌اندازی کنید.

اسکن رایانه برای کشف بدافزارها

گاهی اوقات تایپ حروف اشتباهی توسط کیبورد به دلیل تاثیر منفی بدافزارها روی آنها است. در این مواقع باید به کمک آنتی ویروسی که روی رایانه‌تان نصب دارید، تمام سیستم را اسکن نمایید. در صورت شناسایی بدافزارها اقدام به حذف آنها نمایید. در ادامه مجدد بررسی کنید که مشکل تایپ کیبورد برطرف شده است یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *