ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل فول اسکرین نشدن بازی در ویندوز ۱۰

رفع مشکل فول اسکرین نشدن بازی در ویندوز ۱۰

یکی از خطاهایی که ممکن است هنگام اجرای بازی با آن مواجه شوید، فول اسکرین نشدن می باشد. در این بخش می خواهیم نحوه رفع مشکل فول اسکرین نشدن بازی در ویندوز ۱۰ را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های رفع مشکل فول اسکرین نشدن بازی در ویندوز ۱۰

استفاده از کیبورد و منوی بازی

برای رفع مشکل فول اسکرین شدن بازی در ویندوز ۱۰ می‌توانید در حین انجام بازی Alt + Enter را بگیرید. در بسیاری از بازی‌ها این کار باعث فول اسکرین شدن بازی می‌شود. با این حال، در همه بازی‌ها کاربرد ندارد و باید از طریق منوی بازی کامپیوتر، حالت Full screen را فعال کنید.

برای این کار بازی را اجرا کنید. سپس به Display و پس از آن به Video settings بروید. حال به دنبال Display Mode بگردید. روی منوی ان کلیک کنید و گزینه Fullscreen را انتخاب کنید. سپس تغییرات را Save کنید و بازی را از اول اجرا کنید.

این مطلب را هم ببینید
چند روش ساده برای افزایش کیفیت شبکه های وای فای

تغییر Display Scale

برای حل مشکل کوچک بودن صفحه بازی در ویندوز ۱۰ دکمه‌های Win + I را بگیرید و Settings را باز کنید. سپس به System و Display بروید. از بخش راست، Change the size of text, apps, and other items را پیدا کنید. بخش Scale and layout را روی ۱۰۰% (Recommended) بگذارید. اگر از دو مانیتور استفاده می‌کنید، روی بخش خالی ویندوز ۱۰ راست کلیک کنید و Display settings را انتخاب کنید. روی Identify کلیک کنید. مانیتورها را با عدد یک یا دو مشاهده خواهید کرد. این مانیتور را به عنوان اسکرین اصلی تنظیم کنید. سپس تغییرات را Save کنید و مورد را دوباره بررسی کنید.

Compatibility Mode

برای حل مشکل فول اسکرین نشدن بازی ها در ویندوز ۱۰ می‌توانید Compatibility Mode را در بازی اجرا کنید. برای این کار روی آیکون بازی راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید. به سربرگ Compatibility بروید و تیک Run this program in compatibility mode for را بزنید. از منوی آن ویندوزی قدیمی‌تر را انتخاب کنید. سپس روی Apply و OK کلیک کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش حذف Quick Access در ویندوز

غیرفعال کردن Teamviewer

برای حل مشکل فول اسکرین نشدن بازی در ویندوز ۷، ۱۰ و… بهتر است Teamviewer را غیرفعال کنید. این برنامه با وجود مفید بودن ممکن است باعث کوچک شدن اسکرین بازی شما شود. در نتیجه، گاهی با حذف این برنامه، مشکل بازی حل می‌شود.

1 دیدگاه در “آموزش رفع مشکل فول اسکرین نشدن بازی در ویندوز ۱۰

  1. حسین گفت:

    سلام وقتی وارد بازی میشم له صورت فول اسکین صفحه بازی پرش داره موقع حرکت گیر داره ولی از فول اسکین در میارم راحت رون مشکل میدونید (ویندوز 11)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *