ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل کرش شدن فایرفاکس

رفع مشکل کرش شدن فایرفاکس

فایرفاکس یکی از محبوب ترین مرورگرهای در حال حاضر دنیا می باشد که بعد از کروم بیشترین تعداد نصب و استفاده را داشته است. اما گاهی ممکن است با مشکل کرش شدن این مرورگر مواجه شوید. در این بخش می خواهیم روش های رفع مشکل کرش شدن فایرفاکس را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های رفع مشکل کرش شدن فایرفاکس

حذف کردن افزونه های نصب شده

یکی از دلایل اصلی کرش کردن فایرفاکس افزونه های نصب شده بر روی مرورگر می باشد . فایرفاکس هماند سیستم عامل وقتی افزونه یا همان برنامه بر روی آن نصب می شود به مرور زمان باعث کاهش سرعت مرورگر می شود . راه حل حذف افزونه های نصب شده می باشد. از منوبار بالای صفحه بر روی منوی Help کلیک کرده و گزینه Troubleshooting Information را انتخاب کنید. بعد از چند لحظه یک صفحه همانند تصویر زیر باز می شود . بر روی کلید Reset Firefox کلیک کنید. در مرحله آخر هم بر روی کلید Reset Firefox کلیک کنید.

این مطلب را هم ببینید
هدست چیست و با هدفون و هندزفری چه تفاوتی دارد؟

بعد از چند لحظه تمام تنظیمات مرورگر و برنامه هایی که بر روی آن نصب شده است بر روی یک فولدر در دسکتاپ ذخیره می شود.

حالت Safe Mode

اگر مرورگر Firefox هنگام راه اندازی دچار خرابی شد، جهت برطرف کردن کرش فایرفاکس باید بررسی کنید که آیا در حالت Safe Mode هم چنین اتفاقی رخ می‌دهد؟ اگر مشکل در حالت Safe Mode همچنان ادامه دارد، پیشنهاد می‌کنیم از ویژگی Refresh Firefox استفاده کنید که بسیار راهگشاست و درصورت لزوم بازگرداندن برنامه به حالت پیش فرض، بدون از دست دادن اطلاعات اساسی شما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • به منوی تنظیمات Firefox بروید و از آنجا گزینه Help را انتخاب کنید.
  • گزینه Restart with Add-ons Disabled را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از میانبر استفاده کنید تا Firefox را به سرعت در حالت Safe Mode راه‌اندازی کنید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که هنگام راه‌اندازی فایرفاکس، دکمه Shift را نگه دارید.
  • هنگامی که کادر Safe Mode را مشاهده کردید، گزینه Start in Safe Mode را انتخاب کنید.
  • پس از اجرای آن در این مرحله می‌توانید فرآیند عیب یابی کرش شدن فایرفاکس را شروع کنید.
این مطلب را هم ببینید
مقاوم ترین هارداکسترنال های بازار ایران را بشناسید

نصب آنتی ویروس

وجود بعضی نرم‌افزارها و تنظیمات ناسازگار در ویندوز ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در اجرای برنامه‌ها شود. در مورد اجرای مرورگر فایرفاکس نیز همینطور است. بنابراین شما باید سیستم خود را از نظر وجود نرم افزار مشکوکی که ممکن است مسئول خرابی مرورگر شما باشد، از هر نظر بررسی و پاکسازی کنید. همچنین بهتر است یک برنامه آنتی ویروس روی سیستم خود نصب کنید تا مطمئن شوید رایانه شما از ویروس و هرگونه بدافزار دیگری پاک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *