آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش عکاسی از لباس برای فروشگاه اینترنتی

عکاسی از لباس برای فروشگاه اینترنتی

از آنجاکه که یک عکس می‌تواند به اندازه هزار کلمه، حرف برای گفتن داشته باشد، عکاسی حرفه‌ای از محصول می‌تواند ارزشی به اندازه هزار بازدید از وب‌سایت داشته باشد. در این بخش می خواهیم نکات مهم عکاسی از لباس برای فروشگاه اینترنتی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

عکاسی از لباس برای فروشگاه اینترنتی

انتخاب اینکه چطور لباس خود را در عکس به نمایش بگذارید

اولین تصمیمی که لازم است بگیرید این است که می خواهید محصول پوشاک شما چگونه به مخاطب نشان داده شود؟! برای این کار دو تکنیک پرکاربرد در نحوه عکاسی از لباس وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها پرداخته ایم:

  • تکنیک مانکن نامرئی در عکاسی از لباس

فراموش نکنید که در عکاسی از کالا و در حالت خاص این مقاله عکاسی از البسه، هر چقدر بیشتر بتوانید حس واقعی و حقیقی بودن محصول را به مخاطبتان القا کنید موفق‌تر خواهید بود. یکی از این ترفندهای عکاسی از پوشاک در واقعی نشان دادن محصولات استفاده از تکنیک مانکن نامرئی است. برای تصویرسازی بهتر در ذهن مخاطب و کمک به تجسم لباس در بدن، می‌توانید به خرید یک مانکن فکر کنید. همچنین با خرید مانکن خیال شما از دغدغه ی پیدا کردن مدل‌های واقعی برای هر عکس هم راحت خواهد شد. با استفاده از تکینک مانکن نامرئی در عکاسی از پوشاک، می توانید با حذف پس زمینه عکس، به راحتی یک تصویر حرفه ای برای سایت خود داشته باشید.

  • استفاده از مدل در عکاسی از لباس
این مطلب را هم ببینید
ترفندهای نورپردازی کنفرانس‌های مجازی

اگر برای عکاسی تبلیغاتی تان بقدر کافی بودجه در اخیتار دارید حتما یک مدل استخدام کنید. همکاری با یک مدل در عکاسی از لباس می تواند مزیت‌های بسیاری داشته باشد. برای مثال مدل شما می تواند در هر ژست و حالتی که شما بخواهید بایستد و به عکس شما روح ببخشد. این نوع عکاسی از پوشاک در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و به خصوص pinterest بسیار محبوب است.

در این تکنیک عکاسی تبلیغاتی، پرداختن به ژشت های مدل نباید باعث شود شما و مخاطب توجه به محصول خود را فراموش کنید. توجه داشته باشید تنها هدف کمک گرفتن از مدل این است که خریداران می خواهند جزییات لباس را در حالی که آن را پوشیده اند تجسم کنند.

آماده کردن تجهیزات مورد نیاز

تجهیزاتی که برای عکاسی تبلیغاتی و حرفه ای از پوشاک نیاز دارید لزوما نباید گران قیمت باشند. حتی شما می توانید عکاسی از پوشاک با موبایل را نیز امتحان کنید و تصاویری جذاب برای فضای اینترنتی تهیه نمایید. البته داشتن یک دوربین با لنز مناسب می تواند فرق بین یک عکس آماتور و حرفه ای را مشخص کند. دوربین های بدون آیینه برای عکاسی از لباس می توانند بسیار مناسب باشند. البته فراموش نکنید این فقط یک پیشنهاد است و حتی یک گوشی هوشمند مناسب هم می تواند عملکرد خوب و قابل قبولی داشته باشد.

این مطلب را هم ببینید
دوربین بدون آینه سونی Sony Alpha a6400 Mirrorless Body

آماده سازی لباس ها

آماده کردن لباس ها برای انجام عکاسی می تواند کارهای شما را بسیار جلو بیندازد. زمانی که اینکار را درست انجام دهید نیازی به ادیت عکس بعد از تصویربرداری بسیار کمتر خواهد شد. اتو کردن لباس ها را فراموش نکنید! در واقع این اولین کاری است که شما باید آن را انجام دهید. این کار را با دقت کافی انجام دهید بطوریکه هیچ بخش چروک خورده و اتو نشده‌ای باقی نماند.

تنظیمات استودیو و نورپردازی

چیزی که باید دراین مرحله به آن توجه کنید این است که آیا قرار است این عکاسی را در یک استودیو حرفه ای انجام دهید یا یکی از اتاق های منزلتان را برای عکاسی از لباس با گوشی در نظر گرفته اید!؟ البته زیاد نگران نباشید چون این موضوع تا زمانی که نورپردازی و البته لنز دوربین مناسبی داشته باشید، مسئله مهمی نیست.

کار را با انتخاب و نصب یک پس زمینه مناسب شروع کنید و به تناسب و هماهنگی این پس زمینه با مدل و فضا و رنگ بندی لباس هایتان دقت کنید. وقتی که این کار را انجام دادید نوبت به ایجاد یک نورپردازی مناسب و انجام تنظیمات دوربین می رسد.

در نور پردازی برای عکاسی تبلیغاتی از لباس بهتر است از سه نور استفاده نمایید. برای شروع نور اول (نور اصلی یا Key Light) را در کنار دوربین خود و بر روی سوژه تنظیم کنید. این نور می تواند بسیار اساسی عمل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *