آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش عکاسی کلوز آپ از گل‌ها

عکاسی کلوز آپ از گل‌ها

یکی از بهترین سوژه ها با عکاسی گل ها هستند. در این بخش می خواهیم نحوه عکاسی کلوز آپ از گل‌ها را به شما عزیزان آموزش دهیم.

عکاسی کلوز آپ از گل‌ها

فراهم نمودن تجهیزات عکاسی ساده

برای عکاسی کلوز آپ از گل‌ها بهتر است از یک دوربین SLR استفاده کنید که بتوان تجهیزاتش را به راحتی تهیه کرد. دو لنز Canon 24-70mm f2.8 و Canon 70-200mm f2.8 نیز برای عکاسی کلوز آپ بسیار کارآمد و پرکاربرد می‌باشند.

تهیه‌ی Extension Tubes

این Extension Tubes ها فاصله گزارند. آن‌ها بین دوربین و لنز قرار می‌گیرند و بزرگ‌نمایی بیشتری برای عکاسی ماکرو در اختیار عکاس قرار می‌دهند. این Extension Tube ها در بازار با طول‌های متفاوتی در دو یا سه جفت به فروش می‌رسند. هر چه طول حلقه‌ بلند‌تر باشد، بیشتر می‌توانید به سوژه نزدیک شده و از فاصله‌ی کمتری عکاسی کنید. البته می‌توانید از چند Extension Tubes باهم استفاده کنید تا بزرگ‌نمایی بیشتری در اختیار داشته باشید. هرچند،‌ به هر طریقی که از آن‌ها استفاده کنید، بزرگ‌نمایی جالبی به دست خواهید آورد.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم برای انتخاب بهترین سرعت شاتر برای عکاسی

جبران نوردهی

حین عکاسی ممکن است نیاز به تجهیزاتی برای نورپردازی داشته باشید. همچنین بسته به نور محیط و نورپردازی خود، باید از سرعت شاتر کمتری استفاده کنید و در صورت استفاده از سرعت شاتر کند، سه‌پایه ضروری می‌شود.

عمق میدان

شما با کنترل درست و دقیق عمق میدان می‌توانید عکس‌های ماکرو و کلوز آپ بهتر و باکیفیت‌تری از گل‌ها ثبت کنید. در تمام لنزها یک مقدار بیشینه و یک مقدار کمینه برای دیافراگم وجود دارد که با آن می‌توانید میزان عمق میدان را کنترل کنید. عمق میدان، میزان شارپ بودن موضوعات موجود در تصویر را تنظیم می‌کند. در یک لنز با محدوده دیافراگم f2.8 تا f22، شما می‌توانید با بیشینه‌ی دیافراگم عمق میدان کم و با کمینه‌ی دیافراگم یک عمق‌ میدان کامل و شارپنس سرتاسری در تصویر ایجاد کنید. در حقیقت با بیشینه‌ی دیافراگم این لنز می‌توانید پس‌زمینه‌ای تار ایجاد کرده و گل را در فوکوس کامل قرار دهید.

این مطلب را هم ببینید
مهمترین نکات عکاسی شهری

استفاده از تکنیک high-key در عکاسی کلوز آپ از گل‌ها

از ویژگی‌های یک عکس خوب، ترکیب‌بندی رنگی و نوری برجسته و زیبا است. در چنین عکس‌هایی عمداً از نوردهی خیلی زیاد استفاده شده و در پردازش ثانویه ویرایش شده‌اند. البته این عکس‌ها را با تصاویر پرکنتراست اشتباه نگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *