مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

تبلت تب پی ۱۱ پرو لنوو عرضه شد

تبلت تب پی ۱۱ پرو لنوو

لنوو یک شرکت تکنولوژی چند ملیتی چینی است که دفاتر اصلی آن در پکن چین و کارولینای شمالی آمریکا واقع شده است. این شرکت در زمینه‌ی طراحی، تولید و توسعه‌ی کامپیوترهای شخصی، تبلت، گوشی هوشمند، سرور و تلویزیون‌های هوشمند فعالیت می‌کند. جدیدترین دستاورد این کمپانی تبلت تب پی ۱۱ پرو لنوو است که به تازگی با تراشه‌ی اسنپدراگون 730G و صفحه‌نمایشی ۱۱/۵ اینچی OLED عرضه شده است.

تبلت تب پی ۱۱ پرو لنوو

تبلت جدید لنوو مبتنی‌ بر اندروید ۱۰ است و برای رقابت با محصولات میان‌رده، مانند گلکسی تب S5e و حتی تب اس ۶ سامسونگ عرضه می‌شود. در مقایسه‌ای کوتاه، محصول جدید لنوو با صفحه‌نمایشی ۱۱/۵ اینچی درمقایسه‌با مدل‌هایی مانند گلکسی تب اس ۶ و تب S5e سامسونگ با صفحه‌نمایش ۱۰/۵، تصاویر خروجی را در ابعادی بزرگ‌تر در‌اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این‌ حال، تفاوتی در رزولوشن محصولات ذکرشده وجود ندارد و هرسه از رزولوشن ۲،۵۶۰ در ۱،۶۰۰ پیکسل استفاده می‌کنند.

این مطلب را هم ببینید
نسل هشتم لپ تاپ لنوو Thinkpad X1 Carbon معرفی شد

برخورداری تبلت مذکور از تراشه‌ی اسنپدراگون 730G سبب می‌شود که از گلکسی تب اس ۶ با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ کمی ضعیف‌تر و از گلکسی تب S5e با تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۷۰ قدرتمندتر باشد. مدل پایه‌ی تبلت جدید لنوو به ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز است؛ اما با پرداخت پنجاه دلار بیشتر امکان خرید مدلی با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم نیز وجود دارد.

قیمت پایه‌ی گلکسی تب اس ۶ از ۶۴۹/۹۹ دلار شروع می‌شود و از تب پی ۱۱ پرو گران‌تر است؛ اما ویژگی‌هایی ازجمله برخورداری از قلم لمسی سبب می‌شود محصول سامسونگ گزینه‌ی بهتری برای خرید باشد. با این‌ حال ، کاربران می‌توانند برای تب پی ۱۱ پرو جداگانه قلم لمسی را به قیمت ۶۵ دلار بخرند. در‌کنار قلم لمسی، کاربران می‌توانند برای تبلت جدید لنوو صفحه‌کلید بی‌سیم نیز بخرند تا از دستگاهشان مانند لپ‌تاپ استفاده کنند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش نحوه مشاهده نوتیفیکیشن های اندروید در کامپیوتر

در هر صورت، حتی با در‌نظر‌گرفتن قلم لمسی نیز تبلت جدید لنوو از گلکسی تب اس ۶ سامسونگ گزینه‌ای ارزان‌تر است که صفحه‌نمایش بزرگ‌تری دارد؛ اما نباید توان محاسباتی بیشتر گلکسی تب اس ۶ را نادیده گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *