عکاسی و فیلم برداری

ثروتمندترین عکاسان جهان را بشناسید

ثروتمندترین عکاسان جهان

باید پذیرفت که هنر عکاسی، تنها در ثبت مناظر زیبا و لحظه‌های خاطره‌انگیز خلاصه نشده است. گاهی تصاویر به واسطه‌ی بیان درد و رنج، روابط موجود در جهان، فجایع روی داده و گاهی نیز نشان دادن صحنه‌ای از زندگی روزمره‌ی افراد است که به یادماندنی می‌شوند. تصاویری که تا سال‌ها جاودانه باقی مانده و عکاس خود را به شهرت و حتی ثروت می‌رسانند. در این بخش می خواهیم به معرفی ثروتمندترین عکاسان جهان بپردازیم.

ثروتمندترین عکاسان جهان

مُرگان نُرمن (Morgan Norman)

یک تعادل استانداردی از رنگ و نور را در عکس‌های خود برقرار می‌کند، با روش خاصی که در مدل سازی، استفاده از لوازم جانبی و ایجاد تضاد‌ها دارد، یک سبک بی نظیری را در عکاسی مُد از خود ارائه داده است. او به عنوان یک الگو دارای جایگاه معتبری در میان سایر افراد است.

جیلز بنسایمون (Gilles Bensimon)

در حال حاضر ساکن ایالات متحده است، بنسایمون (متولد 1944) در فرانسه متولد شده‌است و هنگامی که اولین گام‌های عکاسی خود را در مجله Elle بر می‌داشت با علاقه‌ای که از خود نشان داد محبوبیت فراوانی را کسب کرد. تصاویر جذابی را می‌توان در میان عکس‌هایی که او از مدل‌های برتر دنیا (به عنوان مثال Tyra Banks) گرفته است، مشاهده‌نمود. بعلاوه بدون شک در میان سایر عکاسان مُد جهان او سرعت رشد بسیار زیادی داشته‌است. ارزش خالص دارایی‌های او چیزی در حدود 25 میلیون دلار است.

این مطلب را هم ببینید
عکاسی به عنوان شغل

لینسی اداریو (Lynsey Addario)

کار اصلی او اغلب آشکار‌سازی حقیقت پنهان است. با این حال، او اغلب تمایل به عکاسی پُرتره دارد، این هرگز تعریف دقیقی از کار او نیست. او اغلب گالری‌ای از عکس‌های مرگ و زندگی را برپا می‌کند و داستان‌های عمیقی را به اشتراک می‌گذارد که به ندرت در مورد آن‌ها بحث می‌شود و اغلب این داستان‌ها نادیده گرفته‌شده‌اند.

جی.ام.بی آکاش (M.B Akash)

این عکاس متولد بنگلادش اغلب بر روی انسان تمرکز دارد. او توجه‌ها را به سمت افرادی که در جوامع به حاشیه رانده شده‌اند، جلب می‌کند. اساساً برای ایجاد آگاهی، داستان‌ها و شرایط زندگی این افراد را به صورت ممتاز آشکار می‌سازد. او تاکنون بیش از 35 جایزه را دریافت کرده‌است.

نایک برندت (Nick Brandt)

یک عکاس پُر راز و رمز که از زاویه‌ی لنز خود استفاده می‌کند و عکس‌های هیجان انگیزی را از حیات وحش می‌گیرد. یک کار شایسته که او انجام می‌دهد این است که به صورت پیوسته نمونه عکس‌هایی که از نظر او مناسب هستند را انتخاب کرده و ارائه می‌دهد. کار او شگفت انگیز، زیبا و حماسی است. در عکس‌های خود، چشم اندازهای طبیعت و حیات وحش را در زندگی ادغام کرده و یک احساس سه‌گانه را در عکس‌های خود ایجاد می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
نویز در عکاسی به چه معناست؟

مارسی گروب (Marce Grob)

هم اکنون در ایالات متحده زندگی می‌کند، گروب اهل سویس است، او یکی از برجسته‌ترین عکاس‌های پُرتره است. برخی از عکس‌های او ملایم هستند در حالی که برخی دیگر دارای بافتی خشن هستند. صبر سلاح اصلی او است، او قبل از این که بخواهد از فردی عکس بگیرد ابتدا اجازه می‌دهد تا فرد به میزان کافی به آرامش برسد و سپس عکس می‌گیرد، شعار او این است که هرگز عجله نکن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *