بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

دوربین پنتاکس K-3 III ریکو رونمایی شد

دوربین پنتاکس K-3 III ریکو

ریکو شرکت چندملیتی الکترونیکی و تصویربرداری ژاپنی می‌باشد، که توسط انیسیتوی ریکن در تاریخ ۶ فوریه سال ۱۹۳۶ تأسیس شد. دوربین پنتاکس K-3 III ریکو محصول جدیدی از این برند بوده که به تازگی رونمایی شده و حسگر ۲۶ مگاپیکسلی BSI-CMOS، فوکوس خودکار سریع و لرزش‌گیر پیشرفته دارد.

دوربین پنتاکس K-3 III ریکو

دوربین جدید سری پنتاکس حسگر ۲۵٫۷ مگاپیکسلی BSI-CMOS با سیستم لرزش‌گیر دارد و اکثر قطعات حیاتی آن اصلاح یا به‌طور کلی جایگزین شده‌اند. مکانیسم جدید شاتر به دوربین Pentax K-3 III امکان می‌دهد تصاویر را با نرخ حداکثر ۱۲ فریم ‌بر ثانیه (۱۱ فریم ‌بر ثانیه با فوکوس خودکار مداوم) ثبت کند. در حین ثبت تصاویر متوالی، منظره‌یاب کمتر از نسل قبل با خاموشی مواجه می‌شود.

سیستم لرزش‌گیر درون بدنه در دوربین پنتاکس K-3 III تا ۵٫۵EV اصلاح لرزش ارائه می‌دهد و این نخستین باری است که یکی از دوربین‌های مانت K به چنین سیستم لرزش‌گیر پیشرفته‌ای مجهز می‌شود. ریکو از حضور حالت مستقل پنینگ خبر می‌دهد و می‌گوید دوربین جدیدش همچنان از سیستم نسل قبل که می‌تواند پنینگ را به‌صورت خودکار شناسایی کند بهره می‌برد. به ‌لطف این سیستم، ریکو مطمئن می‌شود که دوربین جدیدش با حرکت کند پنینگ که به‌صورت عمدی توسط عکاس انجام می‌شود مقابله نمی‌کند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش استفاده از ریتم در عکاسی

در همین حین ماژول فوکوس خودکار کاملا جدید SAFOX 13 با پوشش گسترده‌تر فریم نسبت‌ به K-3 II در دوربین جدید ریکو گنجانده شده است. ریکو می‌گوید این ماژول ۱۰۱ نقطه‌ی فوکوس خودکار ارائه می‌دهد که ۲۵ مورد از آن‌ها از نوع صلیبی (کراس‌تایپ) هستند. ریکو ادعا می‌کند الگوریتم‌هایی که به‌صورت مداوم فوکوس خودکار را پیش‌بینی می‌کنند در دوربین جدید بهبود پیدا کرده‌اند و K-3 III از سیستم تشخیص سوژه که توسط فناوری یادگیری ماشین تعلیم داده شده است بهره می‌گیرد.

منظره‌یاب دوربین K-3 III نیز جدید است و بزر‌گ‌نمایی ۱٫۰۵ برابری ارائه می‌دهد. این نخستین باری است که دوربینی DSLR با حسگر APS-C به منظره‌یابی با این مقدار بزرگ‌نمایی مجهز می‌شود. منظره‌یاب مجهز به منشورِ پنج‌وجهی دوربین جدید ریکو نمایشگری شفاف در داخل مسیر نوری دارد تا اطلاعات بیشتری نمایش بدهد و ۱۰ درصد روشن‌تر از نسل فعلی باشد.

این مطلب را هم ببینید
ترفندهای عکاسی از حیوانات خانگی

دوربین K-3 III امکان تنظیم برخی قابلیت‌ها را از طریق صفحه‌نمایش لمسی ارائه می‌دهد. همچون دیگر دوربین‌های DSLR سری پنتاکس، K-3 III دارای حالت‌هایی مثل Pixel Shift Resolution و Anti-Aliasing Filter Simulation تا به‌ لطف آن‌ها جزئیات تصویر را به حداکثر برساند و از جلوه‌ی مویر جلوگیری کند. دوربین ریکو ویدئوی 4K با نرخ ۳۰ فریم‌ بر ثانیه ضبط می‌کند و می‌تواند در حین فیلم‌برداری، از سیستم لرزش‌گیر درون‌بدنه‌ای مکانیکی خود برای ارائه‌ی سیستم اصلاح لرزش سه‌محوره بهره بگیرد. ریکو در کنار دوربین K-3 III، گریپ باتری D-BG8 را نیز معرفی کرده است.

K-3 III در رنگ‌های مشکی یا نقره‌ای در اواخر ماه‌ آوریل ۲۰۲۱ (اوایل اردیبهشت ۱۴۰۰) با قیمت ۲۰۰۰ دلار عرضه می‌شود. کیت ویژه‌ای که شامل دوربین K-3 III با گریپ باتری، بند چرمی اختصاصی و باتری دوم می‌شود با قیمت ۲۳۰۰ دلار در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. مدل نقره‌ای‌رنگ گریپ باتری D-BG8 که تصویرش در بالای این پاراگراف به‌ چشم می‌خورد، صرفا در کیت ۲۳۰۰ دلاری محصول یافت می‌شود و به‌صورت مستقل در دسترس قرار نمی‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *