آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

راهنمای شروع عکاسی پاپاراتزی

عکاسی پاپاراتزی

عکاسان زیرکی هستند که درگرفتن عکسهاس خبری از اشخاص معروف به طور مخفیانه مهارت دارند. پاپاراتزى ها کارشان تهیهٔ عکس‌های جالب از چهره‌های سرشناس به‌ویژه هنرمندان و ورزشکاران و نیز خانواده و نزدیکان آنان و فروش این تصاویر به مجلات مختلف است. اگر می خواهید نکات مهم عکاسی پاپاراتزی را یاد بگیری با ما در این بخش همراه باشید.

عکاسی پاپاراتزی

امروزه عکس‌های پاپاراتزی را می‌توانید همه جا از مجلات چاپی گرفته تا فضای آنلاین مشاهده کنید. با اینکه خیلی از افراد مشهور از عکاسی پاپاراتزی بیزار هستند اما این عکس‌ها از قدرت خودشان برای ثبت فعالیت‌های افراد مشهور و ثروتمند، نشان دادن زرق و برق زندگی آن‌ها و یا حتی ایجاد اختلاف استفاده می‌کنند.

فوکوس

این موضوع کاملا واضح است و هیچ نیازی به توضیح ندارد. سلبریتی‌ها معمولا در محیط‌های شلوغ و بین جمعیت دیده می‌شوند. به همین خاطر عکاس‌های پاپاراتزی در مدت زمان کوتاهی چندین عکس می‌گیرند. این عکاس‌ها می‌دانند که عکاسی از یک سلبریتی در بهترین (یا حتی بدترین) زاویه ممکن برای ثبت یک عکس موفق ضروری است.

این مطلب را هم ببینید
دوربین ورزشی insta 360 one R

عکاسی پاپاراتزی یکی از انواع عکس‌های خیابانی است مگر اینکه برای گرفتن این نوع عکس‌ها استخدام شده باشید. در مواقعی که سوژه در حال انجام فعالیت‌ها و زندگی روزانه خودش است، این وظیفه شماست که به شکلی از او عکاسی کنید که مرکز تصاویر شما باشند.

شفافیت

در زمانی عکاسی پاپاراتزی ممکن است نیاز باشد در طول شب، میانه روز یا هر زمان دیگری مجبور باشید که عکاسی کنید. این موضوع ممکن است برای شما مشکلات مختلفی از لحاظ نور ایجاد کند و شفافیت عکس‌های شما را تحت تاثیر قرار دهد. در عکاسی پاپاراتزی ممکن است زمان بین گرفتن عکس و منتشر کردن آن خیلی کم باشد و به همین خاطر این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

زوم

علاوه بر فوکوس و وضوح تصویر شما باید روی سوژه هم زوم کنید. این موضوع با کراپ کردن عکس پس از گرفتن آن تفاوت دارد. با زوم کردن روی سلبریتی شما می‌توانید پس زمینه را به صورت عمدی تار کنید و فوکوس تصویر را فقط روی سوژه قرار دهید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش استفاده از ریتم در عکاسی

عناصر بصری جذاب

مطمئنا عکاسی از یک سلبریتی داخل کافه یا رستوران کار آسانی است اما بیننده‌ها دوست دارند عکس‌های دیگری هم از افراد مشهور در حال انجام کارهای دیگر ببینند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *