تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

لپ‌تاپ ال‌جی گرم ۱۶ معرفی شد

لپ‌تاپ ال‌جی گرم ۱۶

همان طور که اغلب ما می دانیم نام برند ال جی برای ما نامی آشنا می باشد. بسیاری از ما ایرانیان از لوازم الکترونیک شرکت ال جی به خصوص لوازم خانگی این برند حداقل برای یک بار هم که شده استفاده کرده ایم. اما اینبار قرار است به سراغ نوع دیگری از محصولات این کمپانی برویم و آن هم لپ تاپ است. لپ‌تاپ ال‌جی گرم ۱۶ محصول جدیدی از این کمپانی بوده که به تازگی معرفی شده و به پردازنده اینتل Core i5-1135G7 مجهز شده است.

لپ‌تاپ ال‌جی گرم ۱۶

اصولا لپ‌تاپ‌های سری گرم ال‌جی به داشتن ویژگی‌هایی ازجمله سبک و بسیار باریک بودن، شناخته می‌شوند؛ اما شرکت کره‌ای در محصول جدید خود به نام گرم ۱۶ پا را فراتر گذاشته و لپ‌تاپی با ویژگی‌های قابل‌توجه را معرفی کرده است. در ال‌جی گرم ۱۶ میزان حاشیه موجود در اطراف صفحه‌نمایش ۱۶ اینچی تا حد قابل توجهی کاهش یافته و همین امر سبب شده تا گرم ۱۶ از نظر ابعاد، محصولی کوچک‌تر از لپ‌تاپ ال‌جی اولترا ۱۵ با صفحه‌نمایش ۱۵/۶ اینچی شود.

این مطلب را هم ببینید
نخستین مانیتور گیمینگ الین ور رونمایی شد

ال‌جی گرم ۱۶ که طی رویدادی به‌صورت لایو استریم از یوتیوب معرفی شد، انتظار می‌رود در ژانویه ۲۰۲۱ روانه بازار کره جنوبی شود. بااین‌حال، هنوز مشخص نیست که لپ‌تاپ جدید شرکت کره‌ای به غیر از کره جنوبی در کدامیک از بازارهای دنیا عرضه خواهد شد. درواقع باید تا زمان برگزاری رویداد CES ۲۰۲۱ صبر کرد و دید که شرکت ال‌جی چه برنامه‌هایی را برای عرضه لپ‌تاپ گرم ۱۶ در نظر گرفته است.

از نظر مشخصات سخت‌افزاری، گرم ۱۶ دارای صفحه‌نمایشی با پنل IPS است که نسبت ابعاد ۱۶ به ۱۰ داشته و تصاویر را در رزولوشن ۲،۵۶۰ در ۱،۶۰۰ پیکسل ارائه می‌دهد. ال‌جی برای محصول خود از پردازنده اینتل Core i5-1135G7 سری تایگر لیک استفاده کرده و وظایف پردازش اطلاعات گرافیکی نیز توسط پردازنده گرافیکی Iris Xe صورت می‌گیرد.

گرم ۱۶ دارای حافظه رمی با ظرفیت ۸ گیگابایت از نوع LPDDR4x-4266 است و حافظه ذخیره‌سازی به ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت از نوع PCIe NVMe را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ البته امکان افزایش ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی وجود دارد. درگاه‌های ورودی و خروجی موجود روی بدنه لپ‌تاپ جدید ال‌جی شامل موارد زیر هستند:

  • ۲ عدد درگاه Thunderbolt 4/USB-C
  • ۲ عدد درگاه USB 3.1 نوع A
  • ۱ عدد درگاه HDMI
  • جک‌های ۳/۵ میلی‌متری برای اتصال هدست
  • درگاه کارت‌خوان از نوع میکرو SD
این مطلب را هم ببینید
آموزش تغییر تصویر پس زمینه گوگل کروم

علاوه بر موارد ذکرشده، ال‌جی گرم ۱۶ دارای حسگر اسکنر اثرانگشت برای قفل‌گشایی دستگاه خواهد بود و از امکاناتی مانند بلندگوی استریوی ۵ واتی با فناوری صوتی DTS:X، وب‌کم با کیفیت HD، پشتیبانی از ارتباطات Wi-Fi 6 و بلوتوث ۵ به همراه صفحه کلیدی با نور پس‌زمینه استفاده می‌کند. ابعاد محصول جدید ال‌جی برابر است با ۳۵۶ میلی‌متر در ۲۴۴ میلی‌متر به ضخامت ۱۶/۸ میلی‌متر و وزن آن به ۱/۱۷ کیلوگرم می‌رسد. با وجود ابعاد بسیار کوچکی که گرم ۱۶ دارد، شرکت کره‌ای موفق شده تا باتری با ظرفیت ۸۰ وات‌ساعت را در درون بدنه گرم ۱۶ جای دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *