تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

لپ تاپ Qingyun L410 هواوی با عنوان اولین لپ‌تاپ مبتنی بر ARM از راه رسید

لپ تاپ Qingyun L410 هواوی

کمپانی مشهور هواوی بدون شک یکی از قدرتمند ترین کمپانی های حوزه  تکنولوژی که زمینه فعالیت اصلی‌اش شبکه، تجهیزات ارتباطی و ارایه خدمات است. لپ تاپ Qingyun L410 هواوی محصول جدیدی از این برند می باشد که البته این کمپانی بصورت رسمی از آن رونمایی نکرده و و گفته می‌شود این لپ تاپ تنها با هدف فروش به سازمان‌های دولتی در چین عرضه می‌شود، با این حال مشخصات و همچنین قیمت آن مشخص شده و سازمان‌ها می‌توانند آن را سفارش دهند.

لپ تاپ Qingyun L410 هواوی

نخستین بار در دسامبر ۲۰۲۰ ( آذرماه ۱۳۹۹) خبرهایی در مورد نخستین لپ‌تاپ هواوی مبتنی بر پردازنده آرم منتشر شد. با وجودی که از آن زمان مدت زیادی می‌گذرد،‌ اما هواوی هنوز آن را به صورت رسمی معرفی نکرده و بعد از چند ماه وب‌سایت چینی اطلاعات دستگاه مذکور را به اشتراک گذاشته است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های رستوران یاب در ایران

براساس اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در وب‌سایت خرده فروشی چینی Jingdong، ‌لپ‌تاپ هواوی Qingyun L410 با بهره‌مندی از نمایشگر ۱۴ اینچی با رزولوشن ۲K، چیپست کرین ۹۹۰ مبتنی بر آرم به همراه رم ۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

متاسفانه هنوز اطلاعات بیشتری در مورد این دستگاه به اشتراک گذاشته نشده. براساس گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت ITHome، این لپ‌تاپ جدید با سیستم عامل UOS عرضه می‌شود و در آینده با سیستم عامل  HarmonyOS به روز خواهد شد. به علاوه دستگاه جدید هواوی نیز مانند اکثر لپ‌تاپ‌های هواوی و آنر مجهز به وب‌کم پاپ آپ و حسگر اثرانگشت یکپارچه در کلید پاور خواهد بود.

لپ‌تاپ جدید با بهره‌مندی از سیستم خنک کننده Shark Fin 2.0، احتمالا افزایش دمای چندانی را تجربه نمی‌کند و با وزن حدود ۱.۴۹ کیلوگرم و ضخامت ۱۵.۹ میلی‌متر عرضه می‌شود. دستگاه مذکور با طراحی بدنه فلزی به رنگ خاکستری در دسترس  کاربران قرار می‌گیرد.

این مطلب را هم ببینید
برای ارتقا عملکرد لپ تاپ گیمینگ این کارها رو انجام بدید

مشخصات لپ تاپ هواوی Qingyun L410 شباهت زیادی به مشخصات هواوی میت بوک B5-420 دارد. قیمت این دستگاه جدید در وب سایت خرده فروشی چینی ۱۳۹۰ دلار اعلام شده که ظاهرا قیمت بالاتری نسبت به میت بوک ۱۴ هواوی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *