مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های دارای هوش مصنوعی

بهترین اپلیکیشن‌های دارای هوش مصنوعی

هوش مصنوعی Artificial intelligence  شاخه‌ای از علوم کامپیوتر است که در آن به ساخت ماشین‌هایی هوشمند پرداخته می‌شود که مانند انسان‌ها عمل می‌کنند و واکنش انجام می‌دهند. برخی از اپلیکیشن ها دارای این فناوری هستند. در این بخش می خواهیم بهترین اپلیکیشن‌های دارای هوش مصنوعی را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین اپلیکیشن‌های دارای هوش مصنوعی را بشناسید

Scan Thing

این اپلیکیشن ویژه‌ی کسانی است که می‌خواهند از اجسام اطرافشان تصاویری تهیه کنند که پس‌زمینه‌شان حذف شده باشد. الگوریتم هوشمند Scan Thing می‌تواند با قدرت و دقت فراوانش فضای اطراف سوژه را در کمترین زمان ممکن برش دهد و فایل خروجی بدون پس‌زمینه تولید کند. کار‌کردن با این اپلیکیشن بسیار آسان و تنها کافی است دوربینتان را مقابل سوژه‌ی مدنظر بگیرید و عکاسی کنید و چند ثانیه منتظر بمانید تا هوش مصنوعی Scan Thing پس‌‌زمینه‌ی تصویر را برش بزند و فایل نهایی را آماده کند.

TextSniper

کارایی TextSniper تقریبا مانند Scan Thing است؛ اما از آن تنها می‌توان در مک استفاده کرد. کار‌کردن با این نرم‌افزار آسان است و تمام کاری که باید انجام دهید، این است که میان‌بر صفحه‌کلید اختصاصی را فشار دهید و ماوس را روی قسمت مدنظرتان بکشید تا تمام متن در کلیپ‌بورد کپی شود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های تست سرعت اینترنت در اندروید

منابع فراوانی وجود دارد که TextSniper می‌تواند با آن‌ها کار کند؛ از‌جمله تصاویر، PDF، فیلم‌های یوتیوب، وب‌سایت‌ها و… . این نرم‌افزار به‌قدری کارآمد و سریع‌تر است که پس از استفاده از آن، دیگر نمی‌توانید مانند قبل مطلبی را دستی تایپ کنید.

PictureThis

اگر در حیاط خانه‌تان گُلی ناشناس رشد کرده، دیگر نیازی نیست برای فهمیدن نامش تمام دایره‌المعارف را زیر‌و‌رو یا وب‌سایت‌های مختلف را جست‌وجو کنید و فقط کافی است از PictureThis کمک بگیرید. از گل مدنظرتان عکس بگیرید و آن را وارد اپلیکیشن مذکور کنید و چند ثانیه منتظر بمانید تا هوش مصنوعی آن را شناسایی کند.

اپلیکیشن PictureThis فقط برای یافتن گیاهان ناشناس به‌کار نمی‌رود و کاربردهای بیشتری دارد. برای نمونه، با استفاده از آن می‌توانید روش‌های مختلف برای مراقبت از گیاهانتان را یاد بگیرید. گفتنی است اپلیکیشن مذکور به‌گونه‌ای طراحی شده است که بتواند اطلاعات زیادی در زمینه‌های مختلف همچون آفات، میزان آبیاری، حقایق جالب و… ارائه کند. با داشتن PictureThis، می‌توانید در کمترین زمان ممکن به متخصص باغبانی تبدیل شوید.

FaceApp

به‌احتمال زیاد شما هم از این اپلیکیشن استفاده کرده‌اید یا حداقل نامش به گوشتان آشنا است. اپلیکیشن FaceApp برنامه‌ی کوچک سرگرم‌کننده‌ای است که یکی از عکس‌های سلفی‌تان را می‌گیرد و نشان می‌دهد ظاهرتان در سناریوهای مختلف، مثلاً در سی سال بعد یا با موهای بلندتر چگونه می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی ارزان ترین موس های تسکو در بازار ایران

موضوع شگفت‌آور این است که FaceApp چقدر حرفه‌ای این کار را انجام می‌دهد؛ به‌گونه‌ای که نتایج آن کاملا باورنکردنی است و اغلب نمی‌توان آن را از عکس واقعی تشخیص داد. اگر کنجکاو هستید که چهره‌تان را در وضعیت‌های مختلف مشاهده کنید، حتما این اپلیکیشن را دانلود و استفاده کنید.

Luminar AI

آیا عاشق عکاسی هستید؛ اما از ویرایش آن بیزارید؟ پیشنهاد می‌کنیم Luminar AI را امتحان کنید. توسعه‌دهندگان این نرم‌افزار با اضافه‌کردن هوش مصنوعی فوق‌العاده به آن، فرایند ویرایش تصاویر را آسان‌ و لذت‌بخش‌تر کرده‌اند. نرم‌افزار Luminar AI کار سخت را برایتان انجام می‌دهد. تنها کافی است یک دکمه را فشار دهید و منتظر پایان مراحل ویرایش عکستان باشید.

هر تصویری که در این نرم‌افزار بارگیری می‌شود، با الگوریتم خاصی تجزیه‌و‌تحلیل می‌شود تا نقاط اصلی‌اش یافت شود. پس از اتمام فرایند تجزیه‌وتحلیل، طیف وسیعی از الگوهای مختلف نمایش داده می‌شود که با انتخاب هر یک، می‌توانید تنظیمات خاصی روی عکس اعمال کنید. در این نرم‌افزار، نه‌تنها می‌توانید به هوش مصنوعی اعتماد کنید؛ بلکه با اعمال تغییرات مختلفی به آن برای بهترشدن نتیجه‌ی نهایی یاری رسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *