آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

معرفی بهترین اپلیکیشن های عکاسی پرتره برای موبایل

بهترین اپلیکیشن های عکاسی پرتره برای موبایل

تکنولوژی دوربین دوگانه در گوشی‌های هوشمند باعث محبوبیت سبک عکاسی پرتره و تصاویری که پس‌زمینه آن‌ها تار هستند شد. این تصاویر زمانی ویژگی منحصربه‌فرد دوربین‌های DSLR بودند؛ اما امروزه گوشی‌های زیادی برای ایجاد چنین تصاویری، دارای حالت مخصوص به خود هستند. استفاده از بهترین اپلیکیشن های عکاسی پرتره برای موبایل به شما کمک می کند تا بصورت حرفه ای تری چنین تصاویری داشته باشید.

بهترین اپلیکیشن های عکاسی پرتره برای موبایل را بشناسید

Insta Bokeh

Insta Bokeh یک برنامه ساده و سبک است که از چهار دسته مختلف برای ایجاد جلوه روی تصاویر استفاده می‌کند. این جلوه‌ها عبارتند از آسمان عاشقانه، شب لطافت، دنیای رویاها و متن موردعلاقه. این برنامه کاملا رایگان است و می‌توانید به‌صورت کاملا کاربردی از آن استفاده کنید. در نتیجه حتی مبتدیان هم می‌توانند از آن استفاده کرده و در نهایت عکس‌های خودشان را در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذارند.

Snapseed

این برنامه از جانب گوگل عرضه شده است و به‌طرز شگفت‌انگیزی می‌تواند برای چنین زمینه‌های کارایی داشته باشد. بسیاری از مدل‌های اینستاگرام از این برنامه استفاده می‌کنند تا عکس‌های خود را به تصاویر پرتره خیره کننده تبدیل کنند. این برنامه امکان این را فراهم می‌کند که تنها از گوشی هوشمند خود استفاده کرده و عکس‌های خود را مانند یک حرفه‌ای ویرایش کنید. اگرچه نمی‌توانید تصاویر را در داخل برنامه بگیرید و باید ابتدا با دوربین خود گوشی عکس را انداخته و سپس وارد برنامه کنید.

این مطلب را هم ببینید
دوربین اکشن دی جی آی- DJI Action 2 Dual screen combo

AfterFocus

کاربران می‌توانند بین متدهای هوشمند و دستی برای انتخاب منطقه فوکوس تصویر خود انتخاب کنند. این برنامه به‌کاربران امکان می‌دهد که فوکوس را دقیقا انتخاب کرده و کل عکس را به یک تصویر حرفه‌ای تبدیل کنند. در چنین صورتی می‌توانند از ویژگی‌های چهارگانه برنامه استفاده کرده و با یک فوکوس هوشمند، پس زمینه را تار کرده و دیگر فیلترها را روی تصویر خود به‌کار برند. گفتنی است که اشتراک گذاری آسان خروجی هم توسط این برنامه فراهم شده است.

PortraitCam

این برنامه که یکی دیگر از اپلیکیشن های عکاسی پرتره برای اندروید و آیفون است به‌راحتی تمامی ویژگی‌هایی که برپایه سیستم یادگیری ماشین بنا شده‌اند را در اختیار داشته باشید. تمامی این ویژگی‌ها چهره را به‌صورت خودکار تشخیص می‌دهد. اگر چه چنین امکانی در بهترین شرایط خودش قرار ندارد، اما در هر صورت ویرایش سریع و آسانی را برای کاربران مبتدی و حرفه‌ای فراهم می‌کند. برای اینکه حلوه‌ی عمیق‌تری روی قسمت‌های مختلف عکس قرار دهید، کافی است که از ماسک مخصوص برنامه استفاده کرده و یک فوکوس کامل روی آن داشته باشید. بقیه تصویر که فوکوس ندارند، به‌صورت تار درخواهند آمد.

این مطلب را هم ببینید
شاخه های گوناگون عکاسی

AfterFocus

این برنامه روش ساده و آسانی را برای ایجاد تصاویر با حالت پرتره ارائه می‌کند و رابط کاربری آن برای افراد مبتدی و حرفه‌ای قابل استفاده است. برا شروع شما می‌توانید یک عکس توسط هر برنامه‌ای گرفته و یا آن را از حافظه داخلی گوشی به برنامه معرفی کنید.

روش‌های مختلفی برای انتخاب منطقه‌ی فوکوس وجود دارد. گزینه دستی شما را ملزم می‌کند که کل منطقه فوکوس را رنگ کنید. اما با استفاده از گزینه‌ی هوشمند، فقط یک خط را درون ناحیه فوکوس خواهید کشید و خط سیاه را هم روی پس زمینه قرار می‌دهید. این برنامه بقیه کارها را خودش انجام می‌دهد و شما سریعا می‌توانید یک نتیجه‌ی مطلوب اما نه‌چندان عالی داشته باشید. دلیل این امر هم سادگی برنامه است و تنها سعی دارد که از روش ساده‌ای برای ساخت ساده‌ترین تصاویر پرتره استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *