بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

معرفی بهترین دوربین های بدون آینه نیکون

بهترین دوربین های بدون آینه نیکون

دوربین‌های بدون آینه دسته‌ای از دوربین‌های دیجیتال هستند که برخلاف DSLRها از آینه استفاده نمی‌کنند و رقیبی جدی برای این دوربین‌ها هستند. در این بخش با ما همراه باشید تا بهترین دوربین های بدون آینه نیکون را بشناسید.

بهترین دوربین های بدون آینه نیکون

دوربین Nikon Z7 II

در این دوربین از یک حسگر 45.7 فول فریم با تکنولوژی BSI CMOS استفاده شده که با دو پردازنده فوق پیشرفته EXPEED 6 ترکیب شده است. این حسگر بدون فیلتر Low Pass است تا بتواند شارپ‌ترین عکس هایی که ممکن است از یک دوربین فول فریم انتظار داشته باشید را ثبت کند. وجود دو پردازشگر پیشرفته EXPEED 6 به Z7 II امکان می‌دهد تا با حساسیت ISO 64 تا 25600 کار کند. این محدوده می‌تواند به صورت نرم‌افزاری تا ISO 32-102400 هم گسترش یابد.

اما تأثیر این پردازشگر در فیلم‌برداری این دوربین هم عالی بوده است. دوربین Z7 II می‌تواند با رزولوشن 4K و سرعت اسلوموشن 60 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند و ویدئو‌های خروجی با عمق رنگ 10-bit و با پروفایل خام N-Log ذخیره می‌شوند. همچنین می‌توانید با مد‌های HDR هم فیلم‌برداری کنید که دامنه رنگ فوق‌العاده‌ای را در ویدئو‌های ضبط شده حفظ می‌کند.

Nikon Z6 II

دوربین Nikon Z6 II هم ادامه موفقی بر Z6 نیکون است که با همان تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای که از سری Z نیکون انتظار داریم معرفی شده است، اما با توجه به رزولوشن پایین‌تری که نسبت به Z7 II دارد، برخی از قابلیت‌های آن برای عکاسانی که به سرعت بالاتری نیاز دارند مناسب‌تر است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین دوربین‌های کامپکت و ساده 2021

این دوربین از یک حسگر فول فریم 24.5 با همان تکنولوژی پیشرفته BSI CMOS استفاده می‌کند، ولی با توجه به اینکه تعداد پردازشگر و نوع آن دقیقاً مانند Z7 II سرعت بالاتری را در هنگام عکاسی پی‌درپی در اختیار شما قرار می‌دهد. این دوربین می‌تواند تا 14 فریم بر ثانیه همراه با فوکوس و نورسنجی خودکار عکاسی کند که از این لحاظ یک برتری نسبت به Z7 II محسوب می‌شود.

حساسیت این حسگر می‌تواند از ISO 100 تا 51200 گسترش یابد که البته همانند Z7 II ، وجود لرزشگیر 5 محوره روی این بدنه هم به شما امکان می‌دهد تا در صورت نیاز از سرعت‌های پایین شاتر بدون نگرانی از لرزش دست استفاده کنید.

Nikon Z5

نیکون در این دوربین از حسگری 24 مگاپیکسلی با تکنولوژی CMOS استفاده کرده است که علی‌رغم ارزان بودن این دوربین، همانند دو دوربین قبلی معرفی شده در لیست ما، دارای لرزشگیر 5 محوره روی حسگر نیز هست.

یکی از دلایل ارزان‌تر بودن دوربین Z5 نسبت به Z6 II ، بدنه کوچک‌تر و سبک‌تر این دوربین است که اگرچه عایق‌بندی و قدرت و استحکام Z6 را ندارد، اما عایق‌بندی آن هم خوب است و کاملاً می‌توانید برای کار در شرایط آب و هوایی نامساعد روی آن حساب کنید. دوربین Z5 هم می‌تواند با رزولوشن 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.

اما برخلاف دو فول فریم پیشرفته نیکون، این رزولوشن با کراپ تصویر همراه است. مقدار بزرگنمایی Z5 هنگام فیلم‌برداری 1.7 برابر است. یعنی تقریباً نزدیک به حالتی که از یک لنز فول فریم روی یک دوربین APS-C استفاده می‌کنید. اما خوشبختانه هنگام ضبط با رزولوشن Full HD 1080p از تمام سطح حسگر استفاده می‌شود. البته در اینجا هم به سرعت‌های اسلوموشن خیلی بالا مانند 120 فریم بر ثانیه دسترسی ندارید و حداکثر سرعت در حالت Full HD برابر 60 فریم است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تکنیک های نورپردازی برای عکاسی از نوزاد

Nikon Z50

حسگر این دوربین یک حسگر 20.9 مگاپیکسلی سری DX با تکنولوژی CMOS است. منظور از عبارت DX به گویش نیکون، همان دوربین‌های غیر فول فریم این شرکت است. این دوربین هم همانند Z5 از یک حسگر EXPEED 6 استفاده می‌کند و می‌تواند با محدوده حساسیت ISO 100 تا 51200 عکاسی کند. اما به لطف اندازه کوچک‌تری که حسگر آن دارد، می‌تواند به صورت نرم‌افزاری تا ISO 204800 افزایش یابد که برای یک دوربین غیر فول‌فریم حساسیت بسیار زیادی است.

علاوه بر این، دوربین Z50 می‌تواند با سرعت 11 فریم بر ثانیه عکاسی کند و در صورت کاهش رزولوشن تا 8 مگاپیکسل (که برای اغلب مقاصد ژورنالیستی کافی است) می‌تواند با سرعت 30 فریم بر ثانیه عکس بگیرد!

نیکون در این دوربین هم از یک ماژول فوکوس هیبریدی استفاده کرده که شامل 209 نقطه فوکوس ترکیبی تشخیص فاز و تشخیص کنتراست می‌شود. اگرچه قدرت فوکوس این دوربین در حالت فیلم‌برداری به پای Dual Pixel AF در دوربین‌های کانن نمی‌رسد، اما عملکرد قابل قبولی دارد. ضمن اینکه این سیستم فوکوس در حالت عکاسی، همان چیزیست که از یک نیکون انتظار داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *