آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

معرفی بهترین مکان های مناسب عکاسی در قزوین

بهترین مکان های مناسب عکاسی در قزوین

قزوین یک استان زیبا با آثار دیدنی جذاب است که گردشگران زیادی را مجذوب خود می کند. اگر می خواهید بهترین مکان های مناسب عکاسی در قزوین را بشناسید با ما در این بخش همراه باشید.

بهترین مکان های مناسب عکاسی در قزوین را بشناسید

بازار سعدالسلطنه قزوین

بازار سنتی هر شهر یکی از مهم‌ترین مراکز دیدنی آن شهر است. شهر قزوین نیز ازین قاعده مستثنی نیست. به خصوص اینکه بازار سعدالسلطنه یکی از زیباترین بازارهای سنتی ایران است. بازار قزوین با معماری جالب و قدیمی که دارد، یکی از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی و مناسب عکاسی معماری در شهر قزوین است. شاید برای شما جالب باشد که سابقه بازار در قزوین به یک هزار سال می رسد.

بازار قزوین دارای فضاهای متعدد و معماری بسیار شکوهمند است؛ به گونه‌ای که زیبایی راسته‌ها و سراهای آن، عموم گردشگران را مبهوت می‌سازد.ظاهر کنونی این بازار مربوط به دوره صفویه و پس از آن است و بیشتر بناهای فعلی‌ در دوره قاجار ساخته شده‌اند. این بازار دارای کاروانسراهایی نیز است که بازدید از آن‌ها خارج از لطف نیست.

این مطلب را هم ببینید
عکاسی از هواپیماها و بررسی آن

خیابان سپه قزوین

این خیابان نخستین خیابان طراحی شده ایران است که امروزه نام شهدا را بر آن گذاشته‌اند، در دوره صفوی در زمان پایتختی قزوین احداث شد. خیابان سپه را شاه طهماسب صفوی در شمال محله شهرستان قدیم یا حصار شاپور، همزمان با ایجاد جعفرآباد یعنی عمارت و خانه های دو طرف این خیابان و باغ سعادت آباد و عمارت دولتخانه و حرمسرا و باغ های شرقی و غربی عمارات مذکور احداث کرده است.

ایوان سنگی نیاق

اگر به عکسبرداری طبیعت و منظره علاقمندید، ایوان سنگی نیاق را از دست ندهید. در روستای نیاق از توابع قزوین صخره‌ای نسبتاً مرتفع قرار داره که در دل این صخره حفره های بزرگ توسط عوامل طبیعی ایجاد شده‌است. در داخل بعضی از این حفره‌ها حوضچه‌هایی مستطیلی شکل وجود دارد که توسط ساکنان احتمالی حفر شده‌است. این حوضچه‌ها به هنگام بارندگی از آب باران پر می‌شوند. ساکنان محلی بر این باورند که محمد حنفیه در بالای این ایوان قصری ساخته بوده که امروزه از این قصر به جز تکه‌هایی سفالی چیزی باقی نمانده‌است.

این مطلب را هم ببینید
اهمیت سادگی در عکاسی

دره‌‎‌ی الموت

و اما دره‌ی الموت یکی از مهم‌ترین مکان‌های گردشگری قزوین و همچنین ایران است. این منطقه دارای جاذبه‌های گردشگری و مذهبی فراوانی است. بناها و قلعه‌های تاریخی مانند: قلعه الموت، قلعه لمبسر ، قلعه شیر کوه و …، ارامگاه‌ها و کاروانسراهای سنگی، مناظر طبیعی فوق‌العاده مانند: آبشارها ، سرچشمه‌ها ، دریاچه اوان و غارهای زیبای این منطقه پر است نماهای جذاب برای ثبت عکس‌های فوق‌العاده که میتوانند علاقمندان زیلدی را به خود جذب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *