مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی بهترین گجت های دانشجویی که مورد نیازشان هست

بهترین گجت های دانشجویی

امروزه، به لطف تکنولوژی و استفاده از انواع گجت‌ دانش ‌آموزی و دانشجویی تحصیل در مدرسه و دانشگاه و زندگی در خوابگاه برای دانشجویان راحت‌تر شده است. در بسیاری از موارد، تکنولوژی با آموزش چنان در هم آمیخته است که دیگر نمی‌توان تصور کرد چگونه مردم پیش از این بدون وجود این گجت‌ ها و فناوری‌های جدید ‌توانسته‌اند چیزی یاد بگیرند و اطلاعات کسب کنند. در این بخش قصد داریم مهم ترین و بهترین گجت های دانشجویی را به شما عزیزان معرفی کنیم.

مهمترین و بهترین گجت های دانشجویی

لپ تاپ

دانشجویان به صورت فزاینده‌ای احتیاج به لپ‌تاپ دارند. امروزه دیگر لپ‌تاپ یک وسیله‌ی تجملاتی نیست. یک ضرورت است. از آنجایی با لپ‌تاپ می‌توان طیف وسیعی از کارها را انجام داد، شما باید بر اساس نیازتان نوع لپ‌تاپ خودتان را انتخاب کنید. برای پروژه‌های گرافیکی لازمش دارید یا تحقیق و مطالعه؟ برای برنامه‌نویسی به آن احتیاج دارید یا طراحی‌های مهندسی؟ بهتر است اولویت اولتان در انتخاب لپ‌تاپ دانشجویی نیازهای آکادمیکتان باشد. با لپ‌تاب شما می‌توانید طراحی کنید، روی پروژه‌هایتان کار کنید با دوستان و استادانتان در ارتباط باشید، کتاب بخوانید و دانلود کنید و در امر آموزش خود مستقل‌تر باشید. در دنیای امروز اگر یک دانشجو باشید واقعا بدون داشتن یک لپ‌تاپ کارتان مشکل خواهد بود.

هارد اکسترنال

اگرچه ممکن است این وسیله جزو گجت‌های لوکس و جذاب نباشد اما قطعا از مهمترین و واجب‌ترینشان است. یک گجت دانشجویی مهم که می‌تواند انباری برای پروژه‌های دانشگاهی شما یا برای فیلم‌هایتان باشد. مکانی بسیار امن برای ذخیره‌سازی فایل‌های مهم‌تان است. مخصوصا وقتی روی پروژه‌های طولانی مدت کار می‌کنید و نمی‌خواهید در طول زمان فایل‌هایتان را گم کنید. یکی از بدترین اتفاقات برای هر فردی می‌تواند این باشد که لپ‌تاپش گم بشود یا خراب بشود. انبوهی از فایل‌های مهمی که در طول سالها در آن جمع کرده بود نابود می‌شوند. اینجا است که آرزو می‌کنید کاش یک کپی از فایل‌هایم را در هارداکسترنال ذخیره می‌کردم.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تبدیل عکس به PDF در چند روش مختلف

هدفون با قابلیت حذف نویز

این گجت دانشجویی بی نظیر است؛ مخصوصا وقتی می‌خواهید صداهای مزاحم اطراف را حذف کنید و تمرکز داشته باشید یا مثلا در یک کتابخانه آهنگ گوش بدهید. هنگامی که می‌خواهید درس بخوانید دنیای اطرافتان را با این هدفون‌ها خاموش کنید و تمام تمرکزتان را روی کارتان ببرید. البته هدفون‌ها یک کاربرد غیر رسمی دیگر هم دارند. وقتی حوصله‌ی صبحت با هیچ‌کسی را ندارید این هدفون‌ها به عنوان تابلویی عمل می‌کنند که روی آن نوشته است: با من حرف نزنید. در محیط دانشگاه و خوابگاه بسیار به کارتان می‌آید. این هدفون‌ها در مدل‌های سیم‌دار یا بلوتوثی عرضه می‌شوند. هنگام خرید این هدفون‌ها دقت نمایید که طول عمر باطری آن‌ها چقدر است.

ساعت هوشمند

اگر شما زندگی دانشجویی پرتحرکی دارید و مدام درحال پیاده‌روی و یا ورزش هستید این گجت بهترین وسیله برای شما است. ساعتی که با ظاهر مدرن و خاص خود فعالیت‌های حرکتی و بدنی شما را اندازه گیری می‌کند. این ساعت‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی در بازار وجود دارند. این گجت با اندازه‌گیری ضربان قلب، تعداد قدم‌های شما، مسافت‌های طی شده شما در طول روز یا یک ماه، کالری‌های سوزانده شده در بدنتان و بسیاری دیگر از پارامترهای پزشکی و سلامتی به شما برای حفظ تناسب اندام و مراقب از بدنتان بسیار کمک می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
ویژگی های مهم اسنپ چت که شاید از آن ها مطلع نباشید

کیبورد قابل حمل

اگر شما هم به یادداشت برداری از کلاس‌ها یا سخنرانی‌ها عادت دارید اما این را هم نمی‌خواهید که هر روز سرکلاس با خود لپ‌تاپتان را ببرید و بیارید، پیشنهاد ما به شما خرید یک کیبورد قابل حمل است. این گجت‌ها به‌قدری با ظرافت و زیبایی طراحی شده اند که به راحتی می‌توانید در دستتان یا در کیفتان آن‌را حمل کنید و به‌هنگام استفاده آن‌را به گوشی موبایل خود با استفاده از بلوتوث متصل کنید و به راحتی شروع به تایپ کردن کنید. نکته‎‌ی بسیار جالب این است که با یک‌بار شارژ کردن شما می‌توانید چند ماه از این گجت استفاده کنید. این گجت طول عمر باطری بسیار بالایی دارد.

فلش مموری

نه مثل یک هارد اکسترنال بسیار با ظرفیت و گران‌قیمت و نه مثل کارت‌های حافظه گوشی‌های موبایل. چیزی بین این دو و البته چیزهای متعادل طرفدارهای بیشتری هم دارند. معمولا می‌توان در فلش مموری ها چند فیلم ذخیره کرد صدها آهنگ و هزاران هزار صفحه کتاب و متن. کوچک و بسیار کاربردی. البته بهتر است روی آن به وسیله‌ی نرم‌افزارهایی پسورد گذاشته شود تا درصورت گم شدن از اطلاعاتتان سوء استفاده نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *