بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

معرفی بهترین دوربین های حرفه ای بدون آینه

بهتریین دوربین های حرفه ای بدون آینه

دوربین های بدون آینه احتمالاً آینده عکاسی هستند و چند سال دیگر به صورت گسترده مورد استفاده عکاسان و علاقمندان عکاسی قرار می گیرند. اینطور به نظر می رسد که خرید دوربین بدون آینه یک سرمایه گذاری روی آینده است. در بازار دوربین‌های بدون آینه خلاقیت‌های بیشتری نسبت به دیگر دوربین‌ها وجود دارد. در این بخش قصد داریم بهتریین دوربین های حرفه ای بدون آینه را به عکاسان حرفه ای معرفی کنیم.

بهتریین دوربین های حرفه ای بدون آینه را بشناسید

سونی A7R Mark IV

دوربین‌های سری R در مجموعه دوربین‌های سری A7 با هدف تامین بیشترین رزولوشن طراحی شده‌اند و سونی A7R Mark IV به خوبی در این زمینه موفق بوده است. A7R Mark III برای مدت‌های طولانی در این زمینه پرچمدار بود اما نیکون Z7 و پاناسونیک Lumix S1R توانستند آن را شکست دهند. اما A7R دوباره توانست به این مشکل غلبه کند و با یک سنسور 61 مگاپیکسلی رکورد تمامی دوربین‌های فول فریم را بشکند. بازسازی جزئیات این دوربین خیلی خوب است ولی نه به اندازه‌ای که از یک سنسور 61 مگاپیکسلی انتظار داشتیم.

این مطلب را هم ببینید
فوکوس دستی یا فوکوس خودکار برای عکاسی منظره

نیکون Z7

نیکون Z7 یک دوربین بدون آینه فوق‌العاده است. این دوربین از یک سنسور فول فریم CMOS فوق‌العاده با رزولوشن 45.7 مگاپیکسل، سیستم اتوفوکوس هیبریدی تشخیص فاز/کنتراست 493 نقطه‌ای، فیلمبرداری 4K UHD با نرخ فریم 30p و سیستم لرزشگیر داخلی (IBIS) بهره می‌برد. Z7 از لحاظ ظاهری، شباهت بسیار زیادی با رقیب بدون آینه‌ی خودش یعنی سری A7 سونی دارد و از D850 نیز کوچک‌تر است.

نیکون هنوز در حال توسعه لنزهای مانت Z خودش است اما شما می‌توانید از آداپتور FTZ این دوربین برای استفاده از تمامی لنزهای DSLR نیکون کمک بگیرید. به همین خاطر مهاجرت از دوربین‌های DSLR نیکون به دوربین‌های سری Z آن خیلی ساده است.

کانن EOS R5

. در صورتی که شما به عکاسی و یا عکاسی و فیلمبرداری به صورت همزمان علاقه دارید، این دوربین یکی از بهترین محصولاتی خواهد بود که می‌توانید مورد استفاده قرار دهید. با این وجود در صورتی که هدف اصلی شما فقط فیلمبرداری است ما نمی‌توانیم R5 را به شما پیشنهاد دهیم. البته این دوربین یک دوربین فیلمبرداری فوق‌العاده است اما به دلیل مشکلات ناشی از داغ شدن نمی‌تواند دوربین شماره یک شما در زمینه فیلمبرداری باشد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین لنزها برای عکاسی صنعتی

Fujifilm GFX 50R

در مقایسه با یک دوربین فول فریم و یا بدون آینه‌ی کوچک، این دوربین کمی بزرگ به نظر می‌رسد اما خیلی‌ها عاشق عمق و کیفیت تصاویر این دوربین هستند. در حال حاضر این دوربین ارزان‌ترین دوربین دیجیتالی قطع متوسط بازار است و قیمت آن تفاوت زیادی هم با یک دوربین بدون آینه‌ی فول فریم رده بالا ندارد. دوربین GFX 100 صدر اخبار را مربوط به خودش کرده است اما GFX 50R چیزی است که باعث شده است هنوز هم خرید دوربین قطع متوسط ممکن باشد و قیمت آن‌هم تقریبا به اندازه‌ی یک دوربین فول فریم رده بالای بدون آینه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *