آموزش تلفن پاناسونیک, سانترال و تلفن پاناسونیک

نکات مهم خرید تلفن بیسیم که باید بدانید

نکات مهم خرید تلفن بیسیم

استفاده از تلفن‌های بی‌سیم است که با وجود دستیابی به پایداری یک تلفن ثابت، امکان جابه‌جایی در یک ناحیه را فراهم می‌کنند. به همین علت بسیار پرطرفدار هستند. مزیت دیگر تلفن بی‌سیم با توجه به نبود ارتباط محدود به کابل، امکان اتصال چند گوشی سیار مختلف به آن است تا افراد متعدد، هر یک بتوانند از مکان‌های مختلف از یک تلفن استفاده کنند. در این بخش می خواهیم نگاهی به نکات مهم خرید تلفن بیسیم بیندازیم.

نکات مهم خرید تلفن بیسیم

کیفیت صدا:

دلیل استفاده بسیاری از تلفن بی‌سیم به جای تلفن هوشمند در دستیابی به کیفیت صدای بهتر است. در حالی که تلفن‌های هوشمند ممکن است به دلیل سیار بودن، کیفیت صدای متغیری تحویل دهند اما تلفن‌های بی‌سیم به دلیل ثابت بودن ارتباط از پایداری بیش‌تری برخوردار هستند. اگر شغل با ازدحام و تبادل اطلاعاتی بالا دارید، به رسا بودن صدای به دست آمده از بلندگو و ارسال شده از طریق میکروفن تلفن، توجه کنید. کمی ابهام در تفسیر مکالمه می تواند مانع از دست دادن یک قسمت مهم در گفتگو شود.

برد پوشش بی‌سیم:

آزادی بیش‌تر در جابه‌جایی، دلیل استفاده از تلفن بی‌سیم به جای نمونه سیم‌دار است، حال اگر برد دسترسی گوشی به تلفن، چندان گسترده نباشد و نتوان به راحتی با آن در محیط حضور و کار، جا‌به‌جا شد، پس تلفن بی‌سیم خریداری شده، تفاوتی با نمونه سیم‌دار نخواهد داشت. برد دسترسی وایرلس تنها به قابلیت دریافت و ارسال تلفن مربوط نیست و محیط اطراف آن می‌تواند در کاهش یا افزایش پوشش بی‌سیم تلفن، موثر باشد. بسیاری از تلفن‌های بی‌سیم از مساحت برد ۵۰ متر مدور در فضای بسته و تا برد ۳۰۰ متر در فضای باز، برخوردار هستند. ضخامت دیوارهای درون محل سرپوشیده و عوامل دیگر را باید در کنار محدوده پوشش تلفن بی‌سیم، در نظر گرفت.

این مطلب را هم ببینید
معرفی تلفن سانترال تحت شبکه SIP پاناسونیک KX-HDV100

انسداد تماس:

نکته دیگر، امکان مدیریت تماس‌های ورودی و خروجی است با توجه به این که تلفن‌های بی‌سیم در مصارف خانگی، بازرگانی یا کاری مورد استفاده قرار می‌گیرند، بهتر است از قابلیت مدیریت تماس برای مسدود ساختن یا هدایت تماس‌های ورودی و خروجی استفاده کرد. اگر تماس‌های تبلیغاتی بسیاری دریافت می‌کنید، ممکن است بخواهید موارد مزاحم را مسدود کنید. جدا کردن تماس‌های خانگی از تماس‌های کاری و مدیریت راحت‌تر تماس‌ها گزینه‌ای است که افراد پر مشغله باید به آن توجه کنند.

ضبط و پاسخگویی به تماس‌ها:

قابلیت هوشمند دیگری که افراد پرمشغله باید به آن توجه کنند، وجود «سیستم پاسخگویی به تماس‌» است اگر تماس های‌دریافتی برای شما بسیار اهمیت دارد، در این صورت بهتر است یک تلفن بی‌سیم با قابلیت پاسخگویی و ثبت تماس را خریداری کنید. هر تلفن بی‌سیم ممکن است ظرفیت ضبط متفاوتی داشته باشد. ممکن است برخی قابلیت ضبط چند دقیقه معدود را داشته باشند در حالی که مدل‌هایی، امکان ضبط تا یک ساعت را فراهم کنند. پس با توجه به نیاز خود و تعداد تماس‌هایی که فکر می‌کنید در طول غیبت و دوری از تلفن، دریافت خواهید کرد، یک تلفن بی‌سیم با ظرفیت کافی را انتخاب کنید.
علاوه بر ظرفیت ممکن است برخی قابلیت‌های جانبی سیستم پاسخگویی برای شما کاربردی باشد، دریافت صوت ضبط شده بر روی گوشی یا آگاهی با استفاده از SMS، قابلیتی است که ما را حتی در زمانی که در کنار تلفن خود نیستیم از دریافت یک تماس جدید مطلع می‌کند. برخی از تلفن‌های بی‌سیم با قابلیت سیستم پاسخگویی به شما این امکان را می‌دهند تا پیام خوش آمد گویی سفارشی و شخصی‌سازی شده را در ابتدای مکالمه قرار دهید.

تعداد گوشی‌های تلفن بی‌سیم:

 بیشتر تلفن‌های بی‌سیم، امکان پشتیبانی تا شش عدد گوشی یا همان «هدست» را دارند. در اینجا باید به دو نکته توجه کرد: اول تعداد گوشی‌هایی است که به همراه تلفن بی سیم عرضه می‌شود و دوم حداکثر تعداد گوشی‌هایی که می‌توان به تلفن بی‌سیم اضافه کرد. به تعداد کاربران یک تلفن بی‌سیم توجه کنید. خانواده‌های پرجمعیت و کارمندان مشترک در استفاده از یک خط تلفن باید تعداد گوشی‌های قابلیت مدیریت توسط تلفن بی‌سیم را در نظر بگیرند. با نگاه به تعداد محیط‌هایی که می‌خواهید به تلفن خود به طور بی‌سیم دسترسی داشته باشید، گزینه‌ای را انتخاب کنید که توانایی افزوده شدن گوشی‌های بیش‌تر طبق نیاز شما را داشته باشد.

دفترچه شماره‌گیر و ثبت تماس:

حتی با وجود سیستم پاسخگویی و ضبط تماس، نیاز به یک تاریخچه از آخرین تماس‌های دریافتی و ارسالی دارید. تلفن‌های بی‌سیم مختلف، ظرفیت‌های متفاوتی برای ذخیره آخرین تماس‌های دریافتی و ارسالی دارند. نکته دیگر امکان ثبت شماره‌های منتخب است. با توجه به تعداد مخاطبان خود، محصولی را انتخاب کنید که توانایی ثبت مخاطب و ایجاد میان‌بر به تعداد کافی را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *