آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

چند ایده خلاقانه برای عکاسی با استفاده از کتاب

عکاسی با استفاده از کتاب

چه برای فروش یک کتاب و چه برای نوشتن یک کپشن برای یک پست اینستاگرامی، قصد عکاسی از کتاب را دارید، باید به بعضی نکات مهم توجه کنید تا بتوانید جذابیت لازم بصری را برای بیننده و مخاطب خود ایجاد کنید. اگر میخواهید ترفندهای جالب عکاسی با استفاده از کتاب را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

عکاسی با استفاده از کتاب

استفاده از لیوان قهوه

این تکنیک از تمامی تکنیک‌های دیگر عکاسی با کتاب ساده‌تر است. فقط یک لیوان قهوه به عکس خودتان اضافه کنید. به این صورت عکس‌های شما به صورت خود به خود واقع ‌گرایانه‌تر خواهند بود. همه از مقداری کافئین در زمان مطالعه استقبال می‌کنند. علاوه بر این با این کار باعث تغییر در عکس‌های خودتان می‌شوید، پس زمینه‌های جدیدی به تصاویر خودتان اضافه می‌کنید و حتی ممکن است یکی از دوستانتان که عاشق کافی شاپ رفتن است را هم وادار به همکاری کنید.

استفاده از ریسه

استفاده از ریسه‌های کوچک یک فضای زیبا و روحانی به تصاویر شما اضافه می‌کند. می‌توانید ریسه‌ها را به کتابخانه‌ی خودتان وصل کنید تا قفسه‌های خیلی خوبی برای عکاسی داشته باشید و یا آن‌ها را فقط روی زمین بچینید یا به تخت خودتان وصل کنید تا کمی جذابیت صحنه را افزایش دهید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی از حیات وحش

یک رنگین کمان بسازید

چیدمان کتاب‌ها به شکل رنگین کمان باعث افزایش جذابیت عکس‌های شما می‌شود و کاربر را وادار می‌کند که آن‌ها را لایک کند. حتی در صورتی که به قفسه‌های رنگین کمانی هم علاقه ندارید می‌توانید در هر موقعیت دیگری از این نوع چیدمان استفاده کنید.

استفاده از حیوانات خانگی

در صورتی که یک حیوان خانگی مثل سگ، گربه و یا حتی ماهی دارید بهتر است بدانید که مردم عاشق دیدن آن‌ها هستند. شما می‌توانید از آن‌ها در کنار یک دسته کتاب با دوربین ، عکاسی کنید تا بهترین عکس را برای اینستاگرام خودتان داشته باشید.

استفاده از فضای اتاق

همیشه موضوع مربوط به کتاب نیست. در صورتی که فضای زیبایی در خانه‌ی خودتان یا محل کار، اتاق خواب و حتی آشپزخانه خودتان دارید، می‌توانید از آن استفاده کنید تا باعث افزایش زیبایی عکس‌های خودتان شوید. علاوه بر اینکه شما می‌توانید خلاقیت خودتان را با عکس‌های واید نشان دهید بلکه مردم عاشق دیدن دکور منازل دیگران هستند.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم عکاسی منظره با موبایل که باید بدانید

استفاده از وسایل تزئینی

احتمالا هیچوقت به خرید نوار هشدار و ذره‌بین برای عکاسی فکر نکرده‌اید اما صفحات کتاب ثابت کرده‌اند که بهتر است هر چه زودتر این کار را انجام دهید. در برخی از زیباترین عکس‌های کتاب از تم خود کتاب استفاده شده است.

برای مثال می‌توانید برای کتاب‌های مرتبط با جادو از شیشه طلسم استفاده کنید. کتاب آلیس در سرزمین عجایب مطمئنا به کارت بازی و گل رز نیاز دارد و هرچیزی که در تابستان اتفاق افتاده باشد با صدف و شن زیباتر خواهد بود. وسایل تزئینی بهترین روش برای سرگرم شدن و خلاقیت در عکاسی است. خیلی از این وسایل را می‌توانید با قیمت خیلی کمی در فروشگاه‌های هنری و دست ساز نزدیک محل زندگی خودتان پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *