آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

چند نکته مهم در عکاسی مینیمالیستی

عکاسی مینیمالیستی

عکاسی مینیمالیستی به معنی خالی کردن صحنه از عناصر غیرضروری می‌باشد. شاید برخی از افرادی که برای اولین بار بخواهند عکاسی مینیمالیستی را امتحان کنند اما اصول دقیق آن را ندانند. در این بخش می خواهیم نگاهی به چند نکته مهم در عکاسی مینیمالیستی بیندازیم.

ترفندهای عکاسی مینیمالیستی

همه چیز را ساده نگه دارید

مهم‌ترین و احتمالا واضح‌ترین نکته برای گرفتن عکس‌های مینیمال سادگی است. البته این بدین معنی نیست که عکس‌های شما باید کسل‌کننده باشند. در صورتی که سوژه شما سوژه خوبی باشد، می‌توانید تصاویر جالب و جذابی تهیه کنید. پس از اینکه سوژه خودتان را انتخاب کردید، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید صحنه را ساده‌تر کنید. به این فکر کنید که می‌خواهید در عکس شما چه عناصری وجود داشته باشند و چه عناصری را می‌خواهید از عکس حذف کنید و تمرکز خود را بر روی این دو نکته بگذارید. برای این‌کار ممکن است مجبور شوید سوژه را به جای دیگری منتقل کنید تا پس زمینه تمیزتری داشته باشید و یا ممکن است بخواهید از زوایای مختلف عکاسی کنید تا عناصر مزاحم را از عکس حذف کنید.

از فضای منفی استفاده کنید

فضای منفی، فضایی خالی است که در اطراف سوژه قرار دارد. در اکثر اوقات، از فاضی منفی به عنوان یک عنصر خنثی و یا پس زمینه متضاد برای جداسازی سوژه اصلی استفاده می‌شود. ممکن است فکر کنید که فضای خالی در یک عکس اهمیت زیادی ندارد، ولی این طرز فکر اصلا درست نیست.

این مطلب را هم ببینید
چند نکته کاربردی برای محافظت از لنز دوربین

همچنین فضای منفی به شما این امکان را می‌دهد که در یک تصویر حس مقیاس ایجاد کنید. این حس به بیننده عکس این امکان را می‌دهد که یک ایده از اندازه سوژه داشته باشد و بتواند بزرگی و یا کوچکی آن را حدس بزند. در این روش، رابطه بین فضای منفی و فضای مثبت باعث ایجاد چنین حسی می‌شود. استفاده از مقادیر زیادی از فضای منفی، می تواند به شما کمک کند که ترکیب و تعادل عکس خودتان را دست‌کاری کنید. من به شخصه علاقه زیادی به تغییر تعادل بین فضاهای منفی و مثبت دارم.

از یک پس زمینه ساده استفاده کنید

استفاده از پس زمینه ساده برای عکاسی مینیمالیستی ضروری است. در این نوع عکاسی نباید هیچ عنصر منحرف‌کننده و یا الگویی وجود داشته باشد که بخواهد توجه را از روی سوژه اصلی بردارد. یک دیوار و یا زمین ساده فوق‌العاده است ولی در صورتی که سوژه شما به اندازه کافی کوچک باشد، می‌توانید آن‌را بر روی میز و یا دیگر سطوح ساده نیز قرار دهید. علاوه بر این در صورتی که در داخل خانه عکاسی می‌کنید نیز می توانید از پرده و یا ملحفه نیز استفاده کنید. با این کار بر روی عکس خودتان کنترل کامل خواهید داشت. در صورتی که پس‌زمینه سفید بخواهید، می‌توانید یک ملحفه سفید بر روی زمین قرار دهید و سوژه را روی آن بگذارید یا در صورتی که پس زمینه قرمز می‌خواهید از یک ملحفه قرمز استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای کامل راه اندازی و کار با کوادکوپتر مویک ایر

از آسمان به عنوان فضای منفی استفاده کنید

در صورتی که در فضای آزاد عکاسی مینیمالیستی می‌کنید، معمولا پیداکردن پس‌زمینه خنثی و یا فضاهای خالی بزرگ کار سختی می‌باشد. در این گونه موارد، یک راه‌حل ساده، استفاده از آسمان با عنوان پس زمینه می‌باشد.

از رنگ‌های متضاد استفاده کنید

پیدا کردن دو رنگ متضاد بهترین راه برای تهیه عکس‌های مینیمال با دوربین عکاسی است. برای این کار فقط باید مطمئن شوید که رنگ سوژه شما، در تضاد با رنگ فضای منفی می‌باشد تا سوژه از پس زمینه جدا شود. این تکنیک یکی از راه‌های آسان متمرکز کردن توجه به سوژه می‌باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید از چه چیزی می‌خواهید عکس بگیرید و می‌خواهید در عکس شما چه رنگ‌هایی وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *