تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

نکاتی که هنگام خرید لپتاپ دست دوم می بایست مدنظر قرار دهید

خرید لپتاپ دست دوم

در طی سالهای اخیر قیمت لپ تاپ ها با افزایش زیادی روبروی بوده است. از این رو بسیاری از افراد برای خرید لپ تاپ ، موارد دست دوم را ترجیح می دهند. خرید لپتاپ دست دوم می تواند باعث صرفه جویی در هزینه ها شده و در عین حال نیازهایتان را پوشش دهد. اما باید این نکته را مد نظر داشته باشید که خرید لوازم الکترونیکی دست دوم نیاز به دقت و دانش خاصی دارد تا دچار مشکل نشوید.

راهنمای خرید لپتاپ دست دوم

گارانتی یا فتوکپی کارت ضمانت را چک کنید

در صورتی که کارت گارانتی هنوز اعتبار داشته باشد میتوانید برای موارد خرابی که شامل ضمانت می شود از نمایندگی های مجاز استفاده کنید. ضمن اینکه داشتن کارت ضمانت شامل تایید هویت و مدل لپ تاپ نشانه سرقتی نبودن کالا است.

سلامت بدنه لپ تاپ را بررسی کنید

بدنه ، صفحه نمایش و پورت های USB را چک کنید. به محل پیچ های لپ تاپ دقت کنید اگر جای خراش یا ساییدگی وجود دارد به این معنی است که لپ تاپ تعمیر شده است.

لپ تاپ را روشن کنید

مدل لپ تاپ را با ویژگی های مشخص نظیر پردازنده ، رم ، پردازنده گرافیکی ، مادربورد و.. مطابقت دهید. برای دسترسی به این اطلاعات میتوانید عبارت dxdiag را در بخش Run از منوی Start تایپ کنید. رمز لپ تاپ را از فروشنده بپرسید در صورتی که از آن اطلاع ندارد لپ تاپ سرقتی است. به جای استفاده از نرم افزار تست لپ تاپ دست دوم با استفاده از Command Prompt میتوانید اطلاعات مربوط به آخرین زمانی که کامپیوتر روشن بوده و مدت زمان آن را مشاهده کنید. اگر نقاط تاریک ، سیاه یا خطوط عمودی در صفحه مشاهده میشود بیانگر مشکلات صفحه نمایش است و نیاز به تعمیر دارد.

این مطلب را هم ببینید
بررسی دسکتاپ گیمینگ msi meg infinite x 11th

سلامت باتری

از فروشنده در مورد باتری سوال بپرسید و همزمان لپتاپ را روشن کنید و مدتی صبر کنید. پس از چند دقیقه میزان درصد کم شدن در مدت زمانی که لپتاپ روشن بوده را از ۱۰۰ درصد نسبت بگیرید و وضعیت سلامت باتری را به راحتی می‌توانید با این روش بررسی کنید.

موس USB را متصل کنید

موس USB را در تمامی پورت های یو اس بی آزمایش کنید تا از صحت پورت آگاه شوید. همچنین برای اطمینان خاطر میتوانید کمی نشانگر موس را تکان دهید.

صفحه نمایش لپ تاپ را باز و بسته کنید

صفحه نمایش لپ تاپ را در زاویه ۶۰ درجه قرار دهید و ببینید که سقوط می کند یا خیر. اگر در زمان باز و بسته کردن نمایشگر سو سو میزند و یا در جای خود محکم نمی ایستد ، قطعا نیاز به تعمیر دارد.

این مطلب را هم ببینید
بهترین نرم افزارهای تدوین فیلم برای کامپیوتر

کیبورد

توجه فرمایید تمام کلیدهای کیبورد را امتحان کنید و اگر در کیبورد به شکستگی یا عمل نکردن کلیدها برخورد کردید آن لپتاپ مناسب نیست زیرا کیبورد یکی از مهمترین ابزارهای کار با لپتاپ می‌باشد، حتی اگر عمدتاََ با موس کار کنید.

وبکم

با استفاده از نرم افزاری مانند Windows Camera وب کم لپ‌تاپ را نیز تست کنید.

قیمت مدل نو و آکبند لپ‌تاپ مورد نظر را هم حتماً چک کنید

اینکه خرید لپ‌ تاپ دست دوم می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود امری بدیهی است اما تا زمانی که قیمت مدل نو و آکبند آن را ندانید دقیقاً متوجه میزان صرفه‌جویی خود نخواهید شد. شاید تفاوت قیمت مدل نو و دست دوم در حدی باشد که اصلاً ارزش ریسک کردن را نداشته باشد! به هر حال خرید لپ‌تاپ نو مزایایی مانند گارانتی و خدمات پشتیبانی را دارد که در هنگام خرید مدل‌های کارکرده باید این مسئله را هم در نظر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *