ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل کپی پیست در ویندوز ۱۰

رفع مشکل کپی پیست در ویندوز ۱۰

کپی و پیست کردن یکی از ضروریات کاربری ویندوز و هر سیستم عامل دیگری است. ساده‌ترین و سریع‌ترین روشی که می‌توانید در ویندوز، کپی پیست کنید استفاده از میانبرهای کیبورد است: Ctrl + C برای کپی و Ctrl + V برای پیست. همچنین می‌توانید با  هایلایت کردن متن، تصویر و یا محلی که می‌خواهید کپی کنید از روش موس استفاده کنید و بعد روی موس یا ترک پد راست‌کلیک کرده و در نهایت گزینه‌ی Paste را بزنید. گاهی این عملکرد در سیستم با مشکل مواجه می شود. در این بخش قصد داریم روش های رفع مشکل کپی پیست در ویندوز ۱۰ را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های رفع مشکل کپی پیست در ویندوز ۱۰

ریستارت ویندوز

ساده ترین راهی که برای رفع بسیاری از مشکلات کامپیوتری مورد استفاده قرار می گیرد ، راه اندازی مجدد رایانه است. کامپیوتر خود را خاموش کرده و چند لحظه صبر کنید. با روشن کردن مجدد آن ممکن است مشکل رفع شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل پرینت نگرفتن چاپگر در شبکه

آپدیت کردن ویندوز

برای رفع مشکل توصیه می شود که ویندوز ۱۰ خود را به آخرین نسخه منتشر شده آپدیت کنید. با این کار ممکن است مشکل شما رفع شود.

غیر فعال کردن آنتی ویروس

استفاده از نرم افزار های امنیتی و آنتی ویروس ممکن است اقدام خوبی باشد اما گاهی آنتی ویروس شما می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند مشکل کپی نشدن متن شود. برای بررسی بیشتر، آنتی ویروس خود را به صورت موقت غیر فعال کنید. در صورتی که مشکل رفع شد ممکن است نیاز به حذف و یا تغییر آنتی ویروس باشد.

غیر فعال کردن Send to Bluetooth

اگر از افزونه Send to Bluetooth که معمولا با Microsoft Office همراه است، استفاده می کنید ممکن است لازم باشد تا آن را غیر فعال کنید. برای این کار Office tool را بررسی کرده و افزونه Send to Bluetooth را غیر فعال کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش مخفی کردن شبکه وای فای

استفاده از Comfort Clipboard Pro

به طور موقت برای رفع مشکل و انجام کار های خود می توانید از برنامه هایی مانند Comfort Clipboard Pro نیز کمک بگیرید. این ابزار برای کپی پیست کردن متن و مدیریت Clipboard به شما امکانات مختلفی را می دهد.

غیر فعال کردن Click to Call اسکایپ

افزونه Click to Call برنامه اسکایپ نیز می تواند با سیستم شما ناسازگاری داشته باشد. برای رفع مشکل باید این افزونه را غیر فعال یا حذف کرده تا مشکل شما رفع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *