اخبار تکنولوژی

معرفی انویدیا GH100

انویدیا GH100

در این متن قصد داریم شما را با انویدیا GH100 آشنا کنیم. در مقاله زیر، باشگاه خبری ما در مورد عملکردهای GPU در رایانه ها و لپ تاپ ها به طور کامل توضیح می دهد تا امیدواریم درک عمیقی برای شما فراهم کند. اگر دوست دارید که بیشتر با انویدیا GH100 آشنا شوید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

عملکرد GPU

واحد پردازش گرافیکی (GPU) یک پردازنده تک تراشه ای است که در درجه اول برای مدیریت و بهبود عملکرد ویدئو و گرافیک استفاده می شود. ویژگی های GPU عبارتند از:

انویدیا GH100

گرافیک 2 بعدی یا 3 بعدی، خروجی دیجیتال به صفحه نمایش، نقشه برداری بافت، پشتیبانی از نرم افزارهای گرافیکی با شدت بالا مانند اتوکد، رندر کردن چند ضلعی ها، پشتیبانی از YUV فضای رنگی، پوشش سخت افزاری، رمزگشایی MPEG، این ویژگی ها برای کاهش کار CPU و تولید فیلم ها و گرافیک های سریعتر طراحی شده اند.

پردازنده‌های گرافیکی فقط در رایانه‌های شخصی روی کارت‌های ویدیویی یا مادربردها استفاده نمی‌شوند. همچنین در تلفن های همراه، آداپتورهای نمایشگر، ایستگاه های کاری و کنسول های بازی استفاده می شود. اگر به بازی های اندروید روی رایانه شخصی علاقه دارید، شاید لازم باشد این مقاله را بخوانید بهترین شبیه ساز برای رایانه های ارزان قیمت بدون کارت گرافیک. این اصطلاح به عنوان واحد پردازش بصری (VPU) نیز شناخته می شود. اولین GPU توسط NVidia در سال 1999 ساخته شد و GeForce 256 نام داشت. این مدل GPU می تواند 10 میلیون چند ضلعی در ثانیه پردازش کند و بیش از 22 میلیون ترانزیستور دارد. GeForce 256 یک پردازنده تک تراشه با تبدیل یکپارچه، تصویر BitBLT و پشتیبانی، افکت های نورپردازی، تنظیم مثلثی / برش و موتور رندر است.

این پردازنده های گرافیکی چگونه کار می کنند؟

انویدیا GH100 طرفداران خاص خود را دارد. با افزایش تقاضا برای برنامه های گرافیکی، پردازنده های گرافیکی محبوب تر می شوند. در نهایت، آنها نه تنها به یک پیشرفت، بلکه به یک ضرورت برای عملکرد بهینه رایانه شخصی تبدیل می شوند. تراشه های منطقی اختصاصی اکنون امکان اجرای سریع گرافیک و ویدئو را فراهم می کنند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی 5 دفترچه یادداشت آنلاین برتر

به طور کلی GPU به CPU متصل است و کاملاً جدا از مادربرد است. حافظه دسترسی تصادفی (RAM) از طریق گذرگاه‌های شتاب پورت گرافیکی (AGP) یا گذرگاه‌های جزء سریع محیطی (PCI-Express) متصل می‌شود.

انویدیا GH100

برخی از GPU ها در پل شمالی روی مادربرد یکپارچه شده اند و از حافظه اصلی به عنوان فضای ذخیره سازی دیجیتال استفاده می کنند، اما این پردازنده های گرافیکی کندتر و عملکرد ضعیف تری دارند. می توانید راحت انویدیا GH100 را تهیه کنید.

اکثر پردازنده‌های گرافیکی از ترانزیستورهای خود برای گرافیک سه بعدی کامپیوتری استفاده می‌کنند. با این حال، برخی از آنها حافظه شتاب بخشی برای گره های نقشه برداری، مانند برنامه های کاربردی سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) دارند.

مزایای انویدیا چیست؟

برخی از فناوری‌های مدرن‌تر GPU از سایه‌زن‌های قابل برنامه‌ریزی پشتیبانی می‌کنند که بافت‌های دقیق، ریاضی گره‌ها و قالب‌بندی رنگ را پیاده‌سازی می‌کنند. برنامه هایی مانند طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) می توانند بیش از 200 میلیارد عملیات در ثانیه را پردازش کنند و تا 17 میلیون چند ضلعی در ثانیه تولید کنند. بسیاری از دانشمندان و مهندسان از GPUها برای مطالعات محاسباتی عمیق تر با استفاده از بردارهای ویژگی و ماتریس استفاده می کنند.

امیدواریم توضیح ما در مورد عملکرد GPU در رایانه ها و لپ تاپ ها بتواند به شما کمک کند تا موضوعاتی را که در این مقاله به آن ها می پردازیم را بهتر بشناسید و عمیق تر کنید.

قدرت پردازش یک کارت گرافیک یا کارت گرافیک، رایانه را قادر می سازد تا تصاویر را با حرکت سریعتر و جزئیات بهتر تولید کند، که برای برخی بازی های رایانه ای و نرم افزارهای ویدیویی ضروری است. بنابراین انویدیا GH100 می تواند برای این کارها عالی عمل کند.

عملکرد انویدیا چگونه است؟

کارت‌های گرافیک به رایانه‌ها اجازه می‌دهند تا گرافیک و تصاویر را با سرعت بیشتری تولید کنند. به گفته Jason Cross در PC World، یک کارت گرافیک دارای پردازنده مخصوص به خود، یک GPU یا واحد پردازش گرافیکی است. کارت گرافیک به مادربرد و مانیتور متصل می شود. این به کارت اجازه می دهد تا اطلاعات را از CPU (واحد پردازش مرکزی) بپذیرد و خروجی را به مانیتور ارسال کند. انویدیا GH100  از هر لحاظ برای هر سلیقه ای مناسب است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین کیبوردهای بی سیم 2021

کارت های گرافیک دارای انواع کانکتور برای اتصال به مادربرد کامپیوتر هستند. یک کانکتور PCIe (Peripheral Component Interconnect Express) در اکثر کارت های گرافیک کامپیوتری مدرن ظاهر می شود. کانکتورهای AGP (درگاه گرافیکی تسریع شده) تا حدودی محبوب هستند، اما جدیدترین رایانه ها دیگر از این فناوری استفاده نمی کنند. بیشتر کارت‌های گرافیک دیگر از اتصالات ساده PCI (Peripheral Component Interconnect) استفاده نمی‌کنند، زیرا PCIe سرعت ارتباط سریع‌تری را امکان‌پذیر می‌کند.

ویژگی های انویدیا

یک کارت گرافیک یا کارت گرافیک به دلیل مقدار زیادی انرژی که مصرف می کند و گرمایی که تولید می کند، اغلب سیستم خنک کننده مخصوص به خود را دارد. بر اساس منابع سخت افزاری کامپیوتر در ایالت میسوری، برخی از کارت های گرافیک دارای اتصالات اضافی برای کنترلرهای بازی و FireWire یا سایر خروجی های تخصصی هستند.

CPU قلب هر کامپیوتری است. علاوه بر انجام محاسبات و کنترل اولیه، مسئولیت هماهنگی تمام ورودی و خروجی را نیز بر عهده دارد. این شامل مدیریت تعداد زیادی از دستگاه های مختلف است. بیشتر زمان CPU صرف اجرای برنامه ها می شود. دستورات را از حافظه واکشی می کند و تابع حسابی یا کنترلی را انجام می دهد و سپس دستور بعدی را واکشی می کند.

GPU فقط بر روی گرافیک متمرکز شده است. دستورات را از CPU می گیرد و حافظه نمایش ویدیو را به روز می کند. پردازنده‌های گرافیکی مدرن دارای قابلیت‌های محاسباتی فراتر از خود CPU هستند و بسیار قابل برنامه‌ریزی هستند.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با انویدیا GH100 آشنا کنیم. به این خمیر حرارتی می گویند. وظیفه آن پر کردن شکاف های میکروسکوپی بین CPU و هیت سینک است که آن را خنک می کند، به طوری که گرما با حداکثر سرعت ممکن از CPU خارج شود. هنگامی که خمیر حرارتی به درستی کار نمی کند، لپ تاپ شما باید عملکرد خود را کاهش دهد تا از گرم شدن بیش از حد جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *