ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش تغییر زبان مرورگر گوگل کروم

تغییر زبان گوگل کروم

از نظر سهم بازار، گوگل کروم یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای جهان شناخته می‌شود و یکی از دلایل محبوبیت آن، این است که همه‌ی افراد و از تمامی ملل که به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند، می‌توانند از این مرورگر چه در کامپیوتر و چه در موبایل و تبلت استفاده نمایند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از زبان پیش‌فرض گوگل کروم راضی نیستید و به دنبال روش تغییر زبان گوگل کروم می‌گردید، می‌توانید این کار را به راحتی در همه‌ی پلتفرم‌ها انجام دهید. تغییر زبان مرورگر گوگل کروم ، تمام منوها، نوارهای ابزار و سایر المان‌های کاربری را به زبان جدید تبدیل می‌کند.

تغییر زبان مرورگر گوگل کروم

گوگل کروم را باز کنید و از قسمت بالا – سمت راست روی سه نقطه عمودی کلیک کنید. از منوی ظاهر شده Settings را انتخاب کنید. اسکرول را پایین بکشید و روی Advanced کلیک کنید. روی Language کلیک کنید. Add languages را انتخاب کنید. زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید و دکمه Add را کلیک کنید. توجه داشته باشید که در اینجا زبان آلمانی انتخاب شده است اما شما می توانید تغییر زبان گوگل کروم از انگلیسی به روسی، فارسی و دیگر زبان ها را به همین صورت انجام دهید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش فشرده سازی فایل با روش های مختلف

در کنار قسمت Language که در قسمت قبل انتخاب کردید سه نقطه عمودی وجود دارد روی آن کلیک کنید و گزینه Display Google Chrome in this language را انتخاب کنید. روی Relaunch کلیک کنید تا مرورگر گوگل کروم بسته و باز شود و زبان پیش فرض تغییر کند. برای رفع مشکل زبان پیشفرض و تغییر اولیویت یک زبان می توانید روی علامت سه نقطه کنار زبان مورد نظر خود کلیک کنید و Move to the top را انتخاب کنید تا به بالاترین نقطه لیست منقل شود و یا Move UP را انتخاب کنید تا به یک سطح بالاتر انتقال پیدا کند. با کلیک روی Remove هم می توانید زبان را از لیست حذف کنید.

در صورتی که می خواهید وقتی که از یک صفحه بازدید می کنید گوگل ترنسلیت برای شما ظاهر شود و متن سایت برای شما ترجمه شود از منوی کنار زبان روی سه نقطه عمودی کلیک کنید و گزینه Offer to translate pages in this language را انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ریکاوری ایمیل های پاک شده در جیمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *