مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع ارور ۵۵۰ ایمیل

رفع ارور ۵۵۰ ایمیل

در هنگام استفاده از کلاینت های ایمیل ممکن است با خطای رایج 550 روبرو شده باشید. دلایل مختلفی می تواند منجر به نمایش این خطا شود. در این بخش می خواهیم روش های رفع ارور ۵۵۰ ایمیل را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های رفع ارور ۵۵۰ ایمیل

بررسی IP ایمیل هنگام عدم ارسال و دریافت ایمیل

IP ایمیل خود را بررسی کنید تا در در لیست سیاه نباشد. اگر آی پی شما به هر دلیلی در یک لیست سیاه DNS قرار گرفته باشد، بیشتر ایمیل های ارسالی شما به مقصد نرسیده و باز گردانده می شوند. چنین شرایطی در دو حالت به وجود خواهند آمد. از طریق نقاط ضعف اپلیکیشن ایمیل به آن نفوذ شده و از این طریق هرزنامه ارسال می شود که موجب شده آدرس شما در لیست سیاه قرار بگیرد. یک نفر به آدرس ایمیل شما دسترسی داشته و از آن برای ارسال هرزنامه ها سو استفاده می کند.

علاوه بر دو مورد بالا باید اشاره شود که دیتابیس های مختلف، مقیاس های متفاوتی برای دسته بندی و قرار دادن IP های ایمیل در لیست سیاه دارند که در نتیجه بهترین راه حل، بررسی دیتابیسی است که IP شما را در لیست سیاه قرار داده است. شما می توانید قرار داشتن ایمیل خود در لیست سیاه را از طریق زیر بررسی کنید. به mxtoolbox.com مراجعه کرده و در پنجره باز شده پس از وارد کردن دامنه ایمیل خود روی گزینه MX Lookup کلیک کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین برنامه های رایگان ساخت میم برای اندروید

در ادامه IP ایمیل خود را کپی کرده و صفحه بررسی لیست سیاه را باز کنید. IP ایمیل را در مکان خود وارد کرده و روی Blacklist Check کلیک کنید.

تغییر پورت خروجی هنگام ارسال ایمیل

پورت خروجی ایمیل خود را برای رهایی از مسدودیت تغییر دهید. اگر کلاینت ایمیل شما از پورت خروجی ۲۵ برای ارسال ایمیل ها استفاده می کند، این امکان وجود دارد که سرور ها آدرس شما را مسدود کنند، چرا که بیشتر هرزنامه ها از این پورت ارسال می شوند. در عوض پورت ۲۵ شما می توانید از پورت های ۲۶، ۴۶۵، ۵۸۷ و یا ۲۵۲۵ را امتحان کنید. فراموش نکنید که اگر از فایروال استفاده می کنید باید تغییرات اعمالی را در فایروال نیز تایید کنید.

یکی دیگر از علل بروز خطای ۵۵۰ مربوط سرور SMTP می باشد. برخی از سرور ها ممکن است صرفا برای ارسال ایمیل از تعدادی آی پی به خصوص تنظیم شده باشند که در چنین شرایطی با تغییر مکان، دیگر قادر به ارسال ایمیل نخواهید بود. برای حل این مشکل، با ادمین سرور ایمیل خود مسئله را در میان بگذارید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش استفاده از ابزارهای PowerToys در ویندوز ۱۰

حل مشکل دریافت ایمیل در Outlook

روی تب File کلیک کرده و تنظیمات حساب یا Account Setting را انتخاب کنید. ایمیل خود را در قسمت ایمیل ها انتخاب و تایید کرده و روی آیکون ویرایش کلیک کنید تا پنجره Internet Email Settings باز شود. روی تب Outgoing Server کلیک کنید. اطمینان حاصل کنید که تیک کنار عبارت های My outgoing server (SMTP) requires authentication و Use same settings as my incoming mail server فعال باشد.

سپس روی OK و پس از آن Finish کلیک کنید. توجه کنید که مراحل بالا در نسخه ها مختلف اوت لوک می تواند کمی متفاوت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *