ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع ارور SMART Failure Predicted on Hard Disk کامپیوتر

رفع ارور SMART Failure Predicted on Hard Disk

اگر از کاربران کامپیوتر و لپ تاپ باشید ، ممکن است با خطای SMART Failure Predicted on Hard Disk مواجه شده باشید. این ارور هنگام بوت شدن سیستم بطور ناگهانی رخ می دهد. پس اگر می خواهید روش های رفع ارور SMART Failure Predicted on Hard Disk را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

روش های رفع ارور SMART Failure Predicted on Hard Disk

ارور Smart Failure Predicted On Hard Disk بوت یکی از مشکلاتی می باشد که ممکن است زمانی که قصد روشن کردن کامپیوترتان را داشته باشید با آن مواجه شوید.

بررسی Bad Sector

بر روی “Start” -> “Computer” در ویندوز ۷ یا “File Explore” در ویندوز ۱۰ کلیک کنید. با کلیک بر روی هر پارتیشن یک در هارد دیسک با خطای Smart کلیک راست کنید. “Properties” -> “Tools” را انتخاب کرده و Check Now را بزنید. گزینه های “Automatically Fix File System Errors” و “Scan For And Attempt Recovery Or Bad Sectors” را با بررسی کادرهای قبل از آنها فعال کرده و روی “Start” کلیک کنید تا مراحل شروع شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش افزایش عمر باتری لپ تاپ در ویندوز 10

کاهش دمای دیسک

اگر سیستم شما دچار گرمای بیش از حد شده باشد ، ممکن است این خطا رخ دهد. ابتدا بررسی کنید که آیا رایانه شما دارای تهویه کافی است یا خیر که همه فن ها در وضعیت خوبی کار می کنند. اگر مشکل تهویه را پیدا کردید و برطرف کردید و میانگین دمای آن در حد طبیعی قرار گرفت، ممکن است خطای Smart هرگز ظاهر نشود.

Defragment Disk

در کادر جستجوی منوی استارت عبارت “Disk Defragmenter” را تایپ کرده و در کادر باز شده درایو مورد نظر برای Defragment را انتخاب کرده و روی “Defragment Disk” کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *