ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل پرینت نگرفتن چاپگر در شبکه

رفع مشکل پرینت نگرفتن چاپگر در شبکه

گاهی هر چقدر هم سعی می‌کنید کامپیوتر نمی‌تواند پرینتر شبکه را شناسایی و فایل را چاپ کند. اگر می خواهید نحوه رفع مشکل پرینت نگرفتن چاپگر در شبکه را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

روش های رفع مشکل پرینت نگرفتن چاپگر در شبکه

از طریق Control Panel

پرینتر با کمک شبکه داخلی یا وای فای به کامپیوتر متصل می‌شود. علاوه بر این، می‌توانید از کابل USB برای متصل کردن آن به کامپیوتر استفاده کنید. برای این که پرینتر به کامپیوتر وصل شود باید Print sharing را فعال کنید. در نتیجه، پیش از هر چیزی برای این که مشکل پرینت نگرفتن در شبکه به وجود نیاید، باید آن را به درستی به کامپیوتر وصل کنید.

برای این کار به Control Panel بروید. سپس وارد بخش Printers & scanners شوید. حال وارد بخش Add a printer or scanner شوید. در ویندوز ۷ باید ابتدا به Devices and Printers بروید. وقتی گزینه Add a printer or scanner را بزنید، کامپیوتر جستجو را شروع می‌کند و لیستی از دستگاه‌ها را برایتان می‌آورد. زمانی که نام پرینتر خود را دیدید، روی آن کلیک کنید. سپس روی Add device کلیک کنید تا دستگاه به کامپیوتر وصل شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تبدیل MBR به GPT

Troubleshooting

گاهی ممکن است نام پرینتر خود را در فهرست دستگاه‌ها مشاهده نکنید. در نتیجه، نمی‌توانید پرینتر را به کامپیوتر وصل کنید. ابتدا مطمئن شوید که پرینتر روشن است. اگر هم روشن است، آن را یک بار Restart کنید. پیش از روشن کردن چند دقیقه صبر کنید و سپس آن را روشن کنید.

علاوه بر این، مطمئن شوید که کامپیوتر و پرینتر به یک شبکه اینترنتی متصل هستند. اگر نام دستگاه را مشاهده نمی‌کنید، زیر لیست نام پرینترها و دستگاه‌ها گزینه The printer that I want isn’t listed قرار دارد. روی آن بزنید تا کامپیوتر جستجو را دقیق‌تر و بیشتر انجام دهد.

اگر همچنان با متصل شدن به Printer مشکل دارید، روی نام آن کلیک کنید و Manage را بزنید. حال وارد بخش Manage your device می‌شوید. به پایین صفحه بروید و روی Run the troubleshooter کلیک کنید. حال صبر کنید تا ویندوز مشکلات را پیدا کند. اگر مشکلی وجود داشته باشد، در صفحه‌ای برایتان نمایش داده می‌شود. اگر گزینه Apply this fix را انتخاب کنید، ویندوز مشکل را بررسی می‌کند و سعی می‌کند ان را برطرف کند.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ Creator 17 توسط MSI معرفی شد!

اگر گزینه Skip this fix را انتخاب کنید، ویندوز به دنبال مشکلات دیگر خواهد گشت. اگر مشکل دیگری پیدا شود، ویندوز دوباره از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید مشل را حل کنید یا خیر و همان دو گزینه را دوباره مشاهده خواهید کرد. با توجه به مشکلی که ویندوز پیدا می‌کند، راه حل‌ها متفاوت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *