اخبار تکنولوژی

مشخصات گوشی موبایل سونی اکسپریا 1 مارک 4

سونی اکیپریا 1 مارک 4

شاید برایتان جالب باشد با سونی اکسپریا1 مارک 4 آشنا شوید. Sony Xperia 1 II یک گوشی هوشمند 5G است که در 22 می 2020 منتشر شد. ظاهری شبیه به نسل قبلی Sony Xperia 1 دارد، اما دارای سیستم دوربین جدید، پشتیبانی از 5g و ارتقاء سخت افزاری معمول است. اگر می خواهید بیشتر با سونی اکسپریا 1 مارک 4 آشنا شوید، تا انتها با ما همراه باشید.

آیا Sony Xperia 1 II ضد آب است؟

اگر بله، آیا می تواند 30 دقیقه در آب بدون هیچ گونه آسیب ناشی از آب دوام بیاورد؟ Sony Xperia 1 II با قابلیت عکاسی در زیر آب به دلیل بهبود چشمگیر در لنز دوربین خود ضد آب است که حتی در عکاسی با نور کم در زیر آب دقت بالایی به آن می‌دهد. این همان چیزی است که از یک تلفن اندرویدی مدرن نیز می خواهید. همه گوشی‌های اندرویدی ضد آب نیستند، حتی گوشی‌های گران‌قیمت مانند ASUS ROG Phone 5. سه لنز دوربین همگی 12 مگاپیکسلی با فاصله کانونی معادل به ترتیب 6 میلی متر، 24 میلی متر و 70 میلی متر هستند. برنامه عکاسی حرفه ای و سینماتوگرافی حرفه ای از یک رابط کاربری میکرو واحد با الهام از دوربین های آلفا سونی برای فیلمبرداری و عکاسی حرفه ای استفاده می کند. به همین ترتیب، سنسورهای دوربین آن برای عکسبرداری سریع در 0.03 ثانیه طراحی شده اند. بعلاوه، دارای سیستم فوکوس خودکار نیز هست.

سونی اکیپریا 1 مارک 4

Xperia 1 II دارای رتبه رسمی ضد آب IP68 است که بالاترین در مقیاس Ingress Progression است. درجه IP 68 به این معنی است که آب در عمق 1.5 متری نمی تواند در عرض 30 دقیقه به گوشی نفوذ کند. بنابراین سونی اکسپریا 1 مارک 4 می تواند ضد آب باشد.

Sony Xperia 1 II چقدر آب می تواند تحمل کند؟

با تکان دادن Sony Xperia 1 II در آب، تلفن به هیچ وجه تحت تأثیر قرار نگرفت. همچنین پاشیدن آب پرفشار از هر طرف به مدت 5 دقیقه روی گوشی تاثیری نداشت. صفحه نمایش به خوبی کار می کرد، پورت های شارژ، جک هدفون و سایر قابلیت ها، از جمله دوربین ها و دکمه ها، به خوبی کار می کردند. این بدان معناست که می‌توانید از این تلفن برای برقراری یا دریافت تماس تلفنی در هنگام طوفان باران یا هنگام استفاده از دوش، لذت بردن از بازی‌های سطح بالا یا حتی ثبت لحظات شگفت‌انگیز زیر باران یا هنگام حمام کردن استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
لغو کنفرانس I/O گوگل بخاطر نگرانی از شیوع کرونا

ما تلفن را به مدت 10 دقیقه در آب فرو بردیم، هیچ حبابی از Xperia 1 II مشاهده نشد، و آب نیز بر عملکردهای تلفن تأثیری نداشت. به دلیل وجود لایه اولئوفوبیک صفحه نمایش، که به قطرات آب اجازه می دهد به سرعت سر بخورند، آب به سرعت از روی صفحه می چکید بدون اینکه پاشیده شود. سونی اکسپریا 1 مارک 4 دارای این قابلیت های شگفت انگیز است.

بهترین گوشی‌های سونی 2022: Xperia مناسب خود را پیدا کنید

Sony Xperia 1 II در اواسط سال 2020 با تأکید خاصی بر عکاسی رونمایی شد. مجموعه ای از سنسورهای 12 مگاپیکسلی و حالت دوربین کاملاً سفارشی شده به شما این امکان را می دهد که عکس مورد نظر خود را بگیرید، اما این چیزی بیش از یک قهرمان عکاسی است.

این گوشی یک گوشی پریمیوم واقعی است که دارای پردازنده اسنپدراگون 865، 128 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی، 8 یا 12 گیگابایت رم و باتری 4000 میلی آمپر ساعتی است. در اکثر بخش‌ها در صدر است، و در زمان عرضه، با برچسب قیمت بالای خط نیز همراه بود. قیمت اولیه تقریباً 1200 دلاری آن را به گران ترین گوشی هوشمند موجود تبدیل نکرد، اما نزدیک بود. از آن زمان، ماه‌ها تخفیف، قیمت را به قیمت دلپذیرتر زیر 900 دلار کاهش داده است.

اکنون، تجربه دوربین سونی را اضافه کنید. سونی برنامه دوربین خود را از پایه ساخته است تا تجربه دوربین حرفه ای را در گوشی هوشمند به شما ارائه دهد. این بزرگ است. سونی برای مدت طولانی در عکاسی و اپتیک پیشرو بوده است. سونی اکنون تمام آن تجربه و نرم افزار را در گوشی های خود آورده است. بنابراین سونی اکسپریا 1 مارک 4 دارای دوربین شگفت انگیزی است.

این مطلب را هم ببینید
نسخه جدید لپ‌تاپ میت بوک هواوی بزودی معرفی خواهد شد

آلفا + زایس = اکسپریا

هیچ اشتباهی نکن؛ وقتی صحبت از این گوشی به میان می آید، سونی عکاسان را هدف قرار داده است. شما سه سنسور 12 مگاپیکسلی دارید. علاوه بر شوتر اصلی، سونی یک لنز اپتیکال 3X و یک لنز فوق عریض اضافه کرد. حتی بیشتر از این تجربه دوربین سونی است. سونی علاوه بر برنامه دوربین معمولی که در اکثر گوشی‌ها می‌بینید، یک برنامه مستقل و دوم را برای حالت حرفه‌ای خود در نظر گرفته است. این یک تجربه درجه یک است زیرا از نزدیک رابط DSLR آن را منعکس می کند. با این برنامه دوم که برای این سنسورها بهینه شده است، می توانید بازی عکاسی خود را به سطح جدیدی ارتقا دهید.

سونی اکیپریا 1 مارک 4

این یکی از اولین بارهایی است که ویژگی‌های آلفای سونی را در گوشی‌های سونی می‌بینیم. سونی علاوه بر حالت دوربین حرفه‌ای، فوکوس خودکار چشمی بلادرنگ خود را نیز برای تشخیص چشم انسان و حیوان و قفل نگه داشتن فوکوس ارائه می‌کند. این یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های دوربین‌های سونی است و اکنون در تلفن هوشمند شما نیز وجود دارد. سونی اکیپریا 1 مارک 4 می تواند بسیار عالی عمل کند.

آیا سطح بالایی دارد؟

Sony Xperia 1 II در مقایسه با سایر گوشی‌های عرضه شده در سال 2020 بالاترین سطح را دارد. یکی از نقاط ضعف اصلی کمبود 5G در ایالات متحده است. 5G خوب است، اما نباید دلیلی برای خرید یا نخریدن گوشی در سال جاری باشد. همچنین نرخ تازه‌سازی بالاتری را که در میان سایر گوشی‌های ممتاز ۲۰۲۰ محبوب است.

اما وقتی در نظر بگیرید که هزینه به زیر 900 دلار کاهش یافته است، قطعا می توانید Sony Xperia 1 II را خریداری کنید. اساساً می‌تواند با هر تلفن دیگری که در سال 2020 عرضه شده است مقاومت کند.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با سونی اکسپریا 1 مارک 4 آشنا کنیم. امیدواریم که مطالب کارآمد باشد، اگر همچنان سوالات خاص خود را دارید می توانید با مشاوران ما تماس حاصل کنید و سوالات خود را بپرسید و آگاه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *