اخبار تکنولوژی

معرفی آیپد ایر 5 با تراشه M1

آیپد 5 با تراشه M1

امروز می خواهیم شما را با آیپد ایر 5 با تراشه M1 آشنا کنیم. آی‌پد ایر تبلتی است که توسط شرکت اپل طراحی، توسعه و به بازار عرضه شده است. این تبلت در 22 اکتبر 2013 معرفی شد و در 1 نوامبر 2013 عرضه شد. آی‌پد ایر بخشی از سری تبلت‌های آی‌پد، طراحی نازک‌تری دارد. نسبت به نسل های قبلی خود با شباهت هایی به آیپد مینی 2 معاصر وارد بازار شده است. اگر می خواهید بیشتر با آیپد ایر 5 با تراشه M1 آشنا شوید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

ویژگی های آیپد ایر 5 چیست؟

جانشین آی‌پد ایر، آی‌پد ایر 2، در 16 اکتبر 2014 معرفی شد و نسل اول آی‌پد ایر در 21 مارس 2016 متوقف شد. iPad Air با نسخه 7 سیستم عامل iOS راه اندازی شد. iOS 7 یک طراحی مجدد زیباشناختی عمده برای سیستم عامل ارائه کرد که از عناصر اسکیومورفیک خارج شد. جاناتان آیو، طراح عناصر جدید iOS 7، این به‌روزرسانی را به‌عنوان «نظم به پیچیدگی» توصیف کرد و ویژگی‌هایی مانند تایپوگرافی اصلاح‌شده، نمادهای جدید، شفافیت، لایه‌بندی، فیزیک، و اختلاف منظر مبتنی بر ژیروسکوپ را به عنوان برخی از تغییرات اصلی برجسته کرد.

آیپد 5 با تراشه M1

این می تواند به عنوان یک هات اسپات با برخی از اپراتورها عمل کند، اتصال اینترنت خود را از طریق Wi-Fi، بلوتوث یا USB به اشتراک بگذارد، و همچنین به Apple App Store، یک پلت فرم توزیع برنامه دیجیتال برای iOS دسترسی داشته باشد.

آیپد ایر 5 با تراشه M1 با چندین برنامه کاربردی از جمله مرورگر وب سافاری، ایمیل، عکس‌ها، ویدیو، موسیقی، فروشگاه iTunes، فروشگاه App، نقشه‌ها، یادداشت‌ها، تقویم، مرکز بازی، گالری عکس، و مخاطبین عرضه می‌شود. iPad Air می‌تواند به‌صورت اختیاری محتوا و سایر داده‌ها را با رایانه Mac یا Windows با استفاده از iTunes همگام‌سازی کند.

آیا این آیپدها برای برقراری تماس تلفنی مناسب هستند؟

اگرچه تبلت برای برقراری تماس تلفنی از طریق شبکه تلفن همراه طراحی نشده است، کاربران می توانند از هدست یا بلندگوها و میکروفون داخلی برای برقراری تماس های تلفنی از طریق Wi-Fi یا تلفن همراه با استفاده از یک برنامه VoIP مانند Skype استفاده کنند.دستگاه دارای یک برنامه دیکته است. این به کاربران امکان می‌دهد صحبت کنند و iPad آنچه را که می‌گویند روی صفحه تایپ کند. اتصال اینترنت مورد نیاز است، زیرا گفتار توسط سرورهای اپل پردازش می شود. اپل همچنین شروع به ارائه برنامه های iLife (iPhoto، iMovie، Garageband) و iWork (Pages، Keynote، Numbers) خود با دستگاه کرد.

این مطلب را هم ببینید
مشخصات گوشی های سری ردمی k50 افشا شد

iOS 8 در سال 2014 در کنار iPad Mini 3 و iPhone 6 منتشر شد. iOS 8 ویژگی های جدیدی از جمله Continuity و Health (Apple) را معرفی کرد. ویژگی های آیپد ایر 5 با تراشه M1 بسیار خاص است.

iOS 9 در سال 2015 منتشر شد. تمرکز اصلی برای iPad، معرفی سه ویژگی چندوظیفه ای جدید بود The Air از دو مورد از این ویژگی ها به نام های Slide Over و Picture in Picture پشتیبانی می کرد. Slide Over به کاربر این امکان را می دهد که برنامه دوم را از کنار صفحه در یک پنجره کوچکتر به داخل بکشد و اطلاعات را در کنار برنامه اولیه نمایش دهد.

این دستگاه به کاربرد چه امکاناتی می دهد؟

این برنامه به کاربر امکان می دهد در حالی که در برنامه دیگری باقی می ماند، یک ویدیو را در یک پنجره کوچک، قابل تغییر اندازه و قابل جابجایی تماشا کند. ویژگی سوم، با نام Split View (که به کاربر اجازه می دهد دو برنامه را به طور همزمان در یک نمای 50/50 اجرا کند)، توسط دستگاه پشتیبانی نمی شد.

iOS 10 در سال 2016 منتشر شد. iOS 10 ویژگی های جدیدی مانند پشتیبانی از AirPods را به همراه داشت. iOS 11 در سال 2017 منتشر شد. iOS 11 مرکز کنترل را به همراه سایر ویژگی های جدید دوباره طراحی کرد. در ژوئن 2019، اپل اعلام کرد که با انتشار iPadOS 13 در سپتامبر 2019، پشتیبانی از iPad Air را کنار می‌گذارد. آی‌پد ایر برای iOS 12 پشتیبانی می‌شود و آخرین به‌روزرسانی 12.5.5 در 23 سپتامبر 2021 منتشر شد. آیپد ایر 5 با تراشه M1 پشتیبانی های ویژه ی خود را دارد.

آی‌پد ایر اولین تغییر بزرگ طراحی را برای آی‌پد پس از آی‌پد 2 نشان داد. طراحی نازک تری دارد که ضخامت آن 7.5 میلی متر است و قاب صفحه نمایش کوچک تری شبیه به iPad Mini دارد. اپل حجم کلی iPad Air را با استفاده از اجزای نازک‌تر کاهش داد که منجر به کاهش 22 درصدی وزن نسبت به iPad 2 شد.

این مطلب را هم ببینید
هدست گیمینگ MSI Immerse GH30 V2 معرفی شد

آیپد 5 با تراشه M1

طراحی این دستگاه چگونه است؟

همان صفحه نمایش 9.7 اینچی مدل قبلی iPad را حفظ می کند. دوربین جلوی جدید قادر به فیلمبرداری با کیفیت 720p HD، شامل تشخیص چهره و نورپردازی پشت است. دوربین عقب نیز ارتقا یافته است. اکنون که دوربین iSight نامیده می شود، علاوه بر عملکردهای مشابه دوربین جلو، دارای یک CMOS 5 مگاپیکسلی، فیلتر IR هیبریدی و یک دیافراگم ثابت ƒ/2.4 است. این دستگاه در رنگ‌های خاکستری فضایی و نقره‌ای موجود بود. آیپد 5 با تراشه M1 طراحی منحصر به فردی دارد.

همانند نسل های قبلی، اپل به استفاده از مواد قابل بازیافت ادامه داد. محفظه آی‌پد ایر از یک بلوک جامد آلومینیومی آسیاب شده و آن را 100% قابل بازیافت کرده است. iPad Air همچنین فاقد مواد مضر BFR و PVC است.

آی‌پد ایر اکثر قطعات سخت‌افزاری مشابهی مانند سیستم روی تراشه Apple A7 و پردازنده حرکتی Apple M7 را از iPhone 5S به ارث برده است. A7 موجود در iPad Air کمی متفاوت است، زیرا از طراحی PoP که RAM را در بالای SoC قرار می دهد استفاده نمی کند.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با آیپد 5 با تراشه M1 آشنا کنیم. این دستگاه همچنین دارای یک پخش کننده حرارت فلزی برای جبران سرعت ساعت کمی بیشتر و مدیریت حرارتی بهتر است. ایر همچنین شامل یک دوربین 5 مگاپیکسلی در پشت (iSight)، یک دوربین جلو FaceTime HD، پشتیبانی از 802.11n و عمر باتری تخمینی 10 ساعت می باشد. سریعتر از هر مدل قبلی آی پد بوت می شود. مانند تمام نسل های قبلی سخت افزار آیفون و آیپد، چهار دکمه و یک سوئیچ روی آیپد ایر وجود دارد. با دستگاه در جهت پرتره، این موارد عبارتند از: یک دکمه “خانه” در صفحه دستگاه در زیر صفحه نمایش که کاربر را به صفحه اصلی باز می گرداند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *